Toon posts:

bios alleen op tv-out te zien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleempje,
ik heb mijn televisie aangesloten op de tv-out van mijn videokaart (ati radeon 9600xt), maar nu heb ik het probleem dat wanneer ik mijn pc opstart het opstart scherm (waar het geheugen zich laad etc.) alleen op mijn tv zichtbaar is
wanneer windows opstart is dit weer wel te zien op mijn pc-scherm
In windows werkt mijn pc-scherm en de tv-out verder perfect

Wat ik al geprobeerd heb:
- wanneer ik de tv-out kabel helemaal loskoppel van mijn videokaart en de pc opnieuw opstart blijft het probleem zich voordoen

- ati drivers er eerst helemaal afgehaald en daarna opnieuw geinstalleerd

- heb al m'n instellingen van m'n beeldscherm doorgespit, maar kan daar ook niets in vinden. Pc-scherm staat gewoon als primair beeldscherm ingesteld

Moet ik misschien iets in m'n bios veranderen?

hoop dat iemand het weet :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 20:05 ]

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Ik denk dat dit te maken heb, met de drivers.
Als windows is opgestart zijn alle drivers geinstalleerd. Denk aan dualmonitor.

Be Stronger Than Your Excuses

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:52
KimSaRo schreef op zondag 05 juni 2005 @ 23:21:
Ik denk dat dit te maken heb, met de drivers.
Als windows is opgestart zijn alle drivers geinstalleerd. Denk aan dualmonitor.
Wat heeft het biosscherm in godsnaam met drivers te maken? Nix.

Wat gebeurt er wanneer je de tv loskoppelt en de bios reset?

Verwijderd

Topicstarter
bedoel je met de bios resetten: "load defaults" ?

dit heb ik in ieder geval geprobeerd, en ook de tv losgekoppeld, maar dit hielp niets

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:02

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Staat je TV ingesteld als default monitor? Want dan pakt hij die alleen bij het opstarten...

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zodra je ook maar "iets" aangesloten hebt op de TV-OUT van je videokaart wordt dit, VOORDAT windows+drivers geladen worden, je primaire display. Dit om te voorkomen dat je "blind" moet starten als er een TV o.i.d. aan die TV-OUT hangt. Pas zodra Windows (+ videokaart drivers) geladen is wordt je VGA scherm weer de primaire display.

edit: Oooops.... niet goed gelezen...
Wat ik al geprobeerd heb:
- wanneer ik de tv-out kabel helemaal loskoppel van mijn videokaart en de pc opnieuw opstart blijft het probleem zich voordoen

[ Voor 27% gewijzigd door haggard op 06-06-2005 11:55 ]

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Verwijderd

Drivers zijn niet geladen op het moment dat je net opstart, die worden pas geladen tijdens het opstarten van windows. Dus in de drivers/andere software-instellingen hoef je het niet te zoeken.

Zelf denk ik dat de hardware van ATI zo is ingericht dat het TV-out gedeelte van de kaart zichzelf aanmeld als PCI-graka, en de "hoofdkaart" / "Het VGA-deel" zich aanmeld als AGP-kaart.

(Je weet wel; je ziet 2 kaarten staan in je harwarelijst als WIndows is geladen, één ervan is geregistreerd als PCI de ander als AGP).

Mijn gok is dat je in je BIOS de functie "init AGP first" nog moet aanzetten (of een andere setting die de AGP-poort als primary display-poort aanwijst).
haggard schreef op maandag 06 juni 2005 @ 11:53:
Zodra je ook maar "iets" aangesloten hebt op de TV-OUT van je videokaart wordt dit, VOORDAT windows+drivers geladen worden, je primaire display
[...]
Ik denk dat mijn oplossing dichter in de buurt zit; want ook ik heb een ATI (9800SE @ pro), en bij mij wordt het bios/"mem-tel-scherm" ed gewoon op beide weergegeven (clone dus).

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb in de bios gekeken, dit staat er:

primary graphics adapter = AGP

heb dit even geswitched naar pci, maar dit hielp niets
moet volgens mij ook gewooon op AGP staan

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog ideetjes die ik kan proberen ?? :)

Verwijderd

Topicstarter
maar even een schopje naar boven, want het is me nog steeds niet gelukt

computer-winkel weet het ook niet, ik kan m'n pc wel op laten sturen, maar dan ben ik 'm weer een tijd kwijt
en daar heb ik geen zin in

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16
Die kaart heeft ook niet 2 monitor aansluitingen EN een TV-out ? Want dan zou het natuurlijk makkelijk verkeerd om kunnen zitten.

Verwijderd

Topicstarter
nee ook niet, heeft er maar eentje :)
zodra windows opstart doet mijn monitor het ook weer prima

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaast je topic even :)

SA > VB

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
zet de TV-out uit eens uit (onder displays voordat je windows afsluit
dan zou hij gewoon op je monitor moeten komen

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik ook al lang geprobeerd, maar hielp ook niet helaas
Pagina: 1