Toon posts:

[XP] Na reinstall, 98 als tussenstap partitie indeling fout*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een voor mij groot probleem met XP.

Vandaag heb ik schrijfopruiming gedraaid en die viel een aantal keer over "niet orginele" bestanden, windows XP cd erin gedaan maar dat maakte niet uit, ik heb toen iedere keer opgegeven dat ik het bestaande "niet orginele" bestand wou behouden omdat ik het orginele niet van de cd kon halen.

Na lang pruttelen was de pc klaar, opnieuw opgestart en toen begon het feest: Bij het opstarten de melding dat ie een bestand miste hall.dll. Daarbij kreeg ik de mededeling dat ik dit opnieuw moest installeren. Dit is echter niet mogelijk omdat ie niet van cd wil booten. Natuurlijk had ik geen opstartdiks, dus uit pure frustratie DOS erop gezet vanuit DOS win98 erop gezet en van 98 naar XP pro.
Allemaal leuk en aardig maar nu heb ik maar een c schijf van 2GB waarvan nog een kleine 200MB vrij, de rest is nog niet toegewezen (zo'n 75GB) Hoe doe ik dit? En wat op mijn D schijf stond zal ik wel kwijt zijn denk ik dan zo?! (schijf was opgedeeld in 2x 40)

Wie kan me vertellen wat ik nu moet doen, om die niet toegewezen ruimte weer terug te krijgen, en misschien wel alles wat ik op mijn D schijf had staat te redden!!

Alvast bedankt!

Alex

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zo te horen heb je helaas veel meer schade gemaakt dan nodig. Waarom heb je, zover ik begrijp, je partities verwijderd en DOS erop gezet?? Je kunt nog op internet, dus kon je net zogoed even bij bootdisk.com de gewenste bootfloppies kunnen downloaden. Volgens mij hebben ze daar ook de vier Windows XP diskettes.

Maar goed, het is nu véél te laat daarvoor.... Volgens mij kun je nu beter je schijf even bij een andere pc erinhangen en snel met GetDataBack for NTFS/FAT32 de data proberen te herstellen, maar vooral niet meer schrijven naar dat ding tot die data gered is!

Verder zou ik je aanraden even op het forum te zoeken... Geloof me, er is genoeg te vinden. Je bent niet de eerste die dit gedaan heeft. :)

Waarom kun je trouwens niet van CD booten?

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 05-06-2005 19:54 ]

Koop mijn Nikon 14-24mm f/2.8 en Nikon 24-70mm f/2.8 lensen voor een prikkie! - En zie al mijn ads!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een topic titel als: "Moeilijk XP probleem, wie helpt me?!" zegt natuurlijk helemaal niets over je topic - ik pas die dan ook even aan :)

Verder - vermoedelijk heb je tijdens de isntallatie van Windows 98 gewoon je oude partities weggegooid en een nieuwe partitie aangemaakt van 2 gigabyte. Hoe je die partitie moet ophogen naar de door jou gewenste configuratie is op zich nog wel te vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
@sjaakduhuuhl: 'k kan via de pc van mijn pa gelukkig nog op internet komen.

ik heb nog een iets oudere pc staan dus daar zou ik mijn HD in kunnen hangen.

van cd booten deed ie gewoon niet, cd erin en toch zeggen dat er niks in zit.

zou je me iets meer over GetDataBack for NTFS/FAT32 kunnen vertellen? is dat een beetje te doen voor iemand die niet super veel verstand van pc's heeft ( zie mijn probleem 8)7 )

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Of het helemaal duidelijk zal zijn voor minder ervaren personen, weet ik niet. daar heb ik geen ervaring mee :+

Verder kun je echt het best even zoeken op het forum. Gebruikt termen als 'data recovery' of 'gegevens herstellen'.

Koop mijn Nikon 14-24mm f/2.8 en Nikon 24-70mm f/2.8 lensen voor een prikkie! - En zie al mijn ads!