Toon posts:

[vragen hdtv systeem]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat ik dit maybe beter in V&B kan vragen maar omdat het om een heel systeem gaat post ik het toch maar hier.

Mijn vader is van plan een entertainment center in de woonkamer te maken. Nu wilde hij HDtv hebben en dit is niet goed via de kabel te ontvangen dus we hebben gekozen voor sataliet. De tv is een HD plasma screen van pioneer met een losse tuner. Het geluid word verzorgd door een versterker die op de tuner is aangesloten. Nu wilde hij de beelden die de satelliet opvangt naar een pc sturen en van de pc naar de tuner van de tv dit alles in hdtv natuurlijk. De satelliet tuner moet dus in de pc komen. Dit omdat we films willen opnemen op hdd. Hiervoor zijn ook linux based oplossing te vinden maar in reviews schort het nog altijd aan kwaliteit. Op deze pc zal natuurlijk windows media center draaien. Op dit moment denk ik voor de pc aan:

amd 64 3500 + venice core s 939 + stille cpu koeler (denkelijk zalman)
ASUS A8N-SLI DELUXE
Corsair 1024MB DDR400 Matched Pair
Asus ATI Radeon X850 PRO 256MB DDR3 (PCI-e, DVI), EAX850PRO/HTVD
SilentMaxx 480W ATX, 20/24-pin, PCI-E IC-Tech- 480 Watt
NEC ND-3540 16x (Dual-layer)
2 x WD 200 gb 8m cache sata I hdd's

Nu moet bij dit systeem nog een satelliet ontvanger kaart die HDtv compatable is ik heb er op dit moment nog geen gevonden dus als iemand iets weet altijd welkom _/-\o_ . Ook zou er iets van een kaat lezer in het systeem moeten waar je een soort credit cards in kunt steken die je nodig hebt om bepaalde zenders te unlocken op de satelliet ook hiervoor heb ik nog geen oplossing gevonden.

Ik heb begrepen dat bij de HDtv standaard door de kabel 2 richtings verkeer gaat en dat geluid en beeld in 1 kabel zitten. Nu lijkt het me een beetje sterk dat de x850 pro ook geluid doorstuurt naar de tv tuner of is dit wel zo? Zo nee moet ik het geluid dan via een analoge of digitale uitgang nog naar de tuner sturen?

Zijn er nog dingen waar ik geen rekening mee heb gehouden en is het systeem wat ik voor ogen geschikt voor dit gebruik of sla ik hier totaal de plank mis. }:O

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-01 21:49
Als ik jou was zou ik gaan voor een losse HDTV sat ontvanger, met een CI slot voor modules waar smartcards in gaan, evt. met ingebouwde harddisk.

Momenteel zijn er enkele HDTV ontvangers op de markt, ik zou iig gaan voor eentje die in de toekomst ook MPEG-4 aan kan.

Ik dacht dat er nog geen DVB insteekkaarten zijn die door windows media center ondersteunt worden.

Het aanbod van HDTV op de sat is nu nog zeer beperkt trouwens, maar van Duitse en Engelse providers zijn wel ontwikkelingen gaande.

Over ca. een jaar komt er een Dreambox 8000 uit geschikt voor HDTV, met harddisk, en een netwerkaansluiting. Die is op zich ideaal.

[ Voor 15% gewijzigd door Bigfoot op 08-06-2005 09:00 ]