[Blackice] Extreem veel I/O bytes read.

Pagina: 1
Acties:

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 21:30

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Aangezien mijn pc soms vreemd lagt, probeer ik de reden daarvan te achterhalen. Wat me opviel in taskmanager is dat blackice uberveel I/O bytes read heeft en hetzelfde geldt voor I/O leesbewerkingen. Om een idee te geven van wat ik bedoel:

Blackice

I/O leesbewerkingen: 5.061.608
I/O gelezen bytes: 2.482.436.051

Programma na blackice die het meeste van deze 2 variabelen gebruikt, javaw.exe, wat een onderdeel is van azareus (bitorrent troep dus)

I/O leesbewerkingen: 54.772
I/O gelezen bytes: 1.235.653.223

Heeft iemand enig idee hoe dit kan, en hoe dit te verhelpen is, want ruime 2!!! GIG aan gelezen bytes is ziek volgens mij voor een simpele firewall. :7 (Loggen en an die onzin heb ik al uitgezet)

| system specs |

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 21:30

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Na een reboot blijkt voor Blackice de I/O schrijfbewerkingen weer op een extreem hoog peil te liggen. Waar bijvoorbeeld javaw.exe, een onderdeel van azareus net iets meer dan 10.000 van deze bewerkingen uitvoert, zit blackice al ruim op 100.000.

| system specs |

Verwijderd

veel gelezen bytes is wel niet vreemd voor een firewall. ik kwam met za pro geregeld boven de 4 terabyte voor een reboot. wat wel kan gebeuren is dat door een corrupt configuratiebestand de gelezen bytes de hoogte inschieten. doe eens een reinstall van blackice inclusief een nieuw configbestand. verder kan je eens met processexplorer en registrymonitor van sysinternals het een en ander nagaan.