[XP] Hostname instellen in Windows XP*

Pagina: 1
Acties:

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-03 09:14
Als ik inlog op mijn router kan ik een overzicht krijgen van pc's die op dat moment connectie hebben. Hier zie ik echter alleen ip-adressen staan bij computers uitgerust met Windows.

Bij een Linux pc zie ik de naam van deze pc.

De Windows pc's hebben allemaal een computernaam + dezelfde werkgroep. Volgens mij zie ik iets over het hoofd?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

uit man dhcpd:
client-hostname hostname;

Most DHCP clients will send their hostname in the host-name option. If a client sends its hostname in this way, the hostname is recorded on the lease with a client-hostname statement. This is not required by the protocol, however, so many specialized DHCP clients do not send a host-name option.
Het is dus een DHCP client functie die niet required is; blijkbaar doen windows DHCP clients dit dan ook niet altijd bij een non-MS DHCP/DNS server zoals die in de gemiddelde router zit..

Ik ben zelf een tijd aan het klooien geweest een dhcp lease aan een windows hostname vast te laten binden (met ISC dhcpd v2onder Debian) en dat is zéér afhankelijk van het client OS.
95 en 98 doen 't sowieso al niet.

Je zou voor de zekerheid nog kunnen kijken of je niet per ongeluk "register in DNS" uit hebt staan, maar ik vermoed dat je router's firmware dat niet slikt.

http://www.nanog.org/dns.html

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 06-06-2005 00:35 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Spixo
* Spixo geeft het topic toch nog maar eens een kickje. Wellicht dat er alsnog een oplossing boven komt drijven....

[ Voor 10% gewijzigd door Spixo op 26-09-2005 16:03 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat al een flink stuk scheelt: als je ook vertelde welke router je hebt.....

En als dat ding geen hostnames vasthoud (a la Speedtouch 510) dan doet ie het gewoon niet.

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 26-09-2005 19:17 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Spixo
BackSlash32 schreef op maandag 26 september 2005 @ 19:16:
Wat al een flink stuk scheelt: als je ook vertelde welke router je hebt.....

En als dat ding geen hostnames vasthoud (a la Speedtouch 510) dan doet ie het gewoon niet.
Mijn excuses. Ik heb een Linksys WRT54G. Deze laat wel de hostnames van Linux bakken zien.