Programma dat text voor je neerzet

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-08 14:00
Stel je hebt een textbestand (.txt) met namen. 500 stuks bijvoorbeeld en je wilt voor elke naam een streepje hebben. Dit kost natuurlijk heel veel tijd. Bestaat er een soort programma dat dat voor je kan doen? Ik weet mijn god niet waar ik naar moet zoeken op google dan... :X

Facts don't care about your feelings

Verwijderd

je kan misschien iets in elkaar proggen danwel met php danwel met perl?

Zelfs in excel kan je dit relatief eenvouding doen. Plak in excel die 500 namen op elke rij 1 naam..dan zet je een streep in een kolom ervoor en trek je die door naar beneden..

Verwijderd

staan alle namen onder elkaar zonder lege regels ertussen?

bv ultraedit
replace (ctrl-r) ^p (einde regel) door ^p-
dan komt er achter elke "einde regel" een - te staan aan het begin van de volgende regel.
zal vast ook wel met word of een ander text programma willen.

of begint elke naam met dezelfde unieke string dan word ie helemaal makelijk?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 19:22 . Reden: welke = elke, sorry8)7 ]

• YoshiBignose
php enzo kan ik niet dus nee. kwist niet dat excel dat ook kon trouwens maar zal eerst wel even dat ultraedit proberen :)

• Paalsma!
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Maak ff een batchfiletje en zet het volgende erin:

FOR /F "delims=" %%a IN ('TYPE bestandsnaam.txt') DO ECHO - %%a>>nieuwbestand.txt

Let wel dat je 2 verschillende bestandensnamen gebruikt voor bestandsnaam.txt en nieuwbestand.txt...anders krijg je één leeg bestand ;)

Suuk6

• YoshiBignose
thnx werkt goed, wist niet dat het zo makkelijk kon :*)

maar, ik ben lastig. kan je ook doen dat hij getallen doorteld?
dus ik heb weer 500 woordjes en dat ie er dan 1. woord1 2. woord2 enz. enz. vanmaakt?

p.s: alle namen staan idd onder elkaar. ff excel proberen nu.

[ Voor 73% gewijzigd door YoshiBignose op 05-06-2005 19:45 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zoek anders eens een text-editor die find and replace ondersteunt. Dan kun je bijvoorbeeld het newline character (\n) vervangen door '\n-' :) Voor dat doortellen kun je gewoon Excel icm. een Text-editor gebruiken (vervang dan bijvoorbeeld ', ' door niets) :)

Maargoed; dit is redelijk eenvoudig; kwestie van een goede teksteditor vinden :) Ultra-edit; textpad oid :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.