Asus P2B-DS met Dual PIII800(100Mhz)

Pagina: 1
Acties:

• bonza
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 13:28
Hoi,

Ik heb mijn rev 1.02 P2B-DS systeem wat 2 jaar heerlijk op een dual PII233 (op 100x2.5)
gedraaid heeft voorzien van 2 FPGA-PIII800 (100Mhz) cputjes (1.7v versie) geheel draait noodgedwongen op 1.8 volt.

Er zitten momenteel 2 intel coolertjes op, echter raakt de cooler van cpu2 bijna cpu1. (dat krijg je met 2 slot1 convertertjes op een dual plankje) gevolg temp ligt ongeveer 10 graden hoger dan cpu 1. Nu lig ik niet zo wakker van 62 graden (oude PII233 was rond de 85-90graden)
maar ik meen me te herinneren dat de max temp van die nieuwe coppermine dingetje rond de 75 graden was.

moet ik nu op jacht naar z'n low profile high performance coolertje voor cpu1 of overleeft die cpu 62graden wel voor enkele jaartjes.

systeem is trouwens stabiel en loopt als een zonnetje.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:17
Ik vind 62 C wel een beetje veel (slechts 18 onder de max.) Persoonlijk zou ik een stuk geruster zijn als ze 15 tot 20 graden lager zouden zijn, maar dat ben ik. Hoe meet je de temperatuur overigens? Ik krijg toch, met name door de hoge PII233 temp, het idee dat de meting niet helemaal zuiver is. Als je de Asus probe gebruikt kan een wat nieuwer bios wellicht soelaas bieden.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• bonza
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 13:28
Bij mijn oude PII had de sensors tussen de cooler en de cpus geplet (aan de rand dus cooler maakte nog wel goed contact)
ik gebruikt op dit moment MBM4.17, mainboard bios is 1012. mainboard temp bij 233cpus was rond de 45-50, is nu rond de 30-34, maarja de oude cpus stonden ook op een core spanning van 2.9 volt te stoken.

op dit moment heb ik de temp sensortjes gewoon los tussen de cooler en de cpu gestoken. ze zullen zo wel wat langzamer reageren met allemaal die lucht eromheen maar een indicatie geven ze denk ik wel.

bij een koud systeem (teministe na de ombouw actie, ik zet mijn systemen normaal nooit uit.) hebben het mainboard/cpus een temp van rond de 27 graden dus zo ver zullen ze wel niet afwijken.

kan iemand enkele coolers aanraden ?
ze mogen niet hoger zijn dan een standaard intel coolertje (die zijn eigenlijk al te hoog) maar moeten dus wel beter koelen :-)

Verwijderd

Kan je niet een 6cm fan plaatsen, die tussen de procs door blaast. Zo wordt de warme lucht van proc 1 beter afgevoerd.