Toon posts:

Vraagje: wil nieuwe vga kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik heb nu een geforce ti 4400 128 mb

ik wil overstappen naar een Sapphire Radeon 9800 Pro atlantis 128mb AGP8x 256 bit VGA DVI TV-OUT

aleen ik weet niet zeker als die werkt met mijn moederboard dus vraag het eerst maar ff hier

ik heb dit moederboard

MSI KT3 Ultra series
Chipset: VIA© KT333 Chipset based (staat er)

bedankt!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het zijn beide agp kaarten dus ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen :)

denk er wel aan dat je opnieuw windows zal moeten installeren als je die kaart inbouwd

Verwijderd

PilatuS schreef op zondag 05 juni 2005 @ 18:38:
denk er wel aan dat je opnieuw windows zal moeten installeren als je die kaart inbouwd
Want?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:05

Piggen

Lekker bakkie

Ja, dat gaat werken. Alleen werkt je kaart dan maar op AGP 4x, maar dat maakt verder niet uit.
Je moet wel zorgen dat je voeding die Radeon trekt, want die heeft meer stroom nodig dan je Geforce.

Had je zelf verder ook wel op kunnen zoeken.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

het zijn beide agp kaarten dus ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen :)

als ts de drivers goed verwijderd is dat toch niet noodzakelijk? dan hoeven de prestaties er niet onder te leiden

-edit- accosiation wat type je hard

[ Voor 5% gewijzigd door GoldenSample op 05-06-2005 18:40 . Reden: accosiation typed sneller dan mij ]

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
waarom windows opnieuw installeren

ok allebij agp maar die ati is 8x en die geforce 4x :P

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-08 20:49
Met een beetje zoekwerk ben je er zo achter, maarja:

Je oude ti4400 lijkt me ook agp 4x of 8x
Dan kan een nieuwere videokaart met agp 4/8x er ook in lijkt me.

Het kan wel zijn dat je 8x agp kaart dan in 4x modus moet draaien, maar daar merk je in de praktijk niet van.

succes en veel plezier met je nieuwe kaart :)

• PilatuS
  • Niet online
want het is een ander merk die andere drivers gebruikt, en die drivers kan je meestal niet goed weg krijgen en gaan ze elkaar in de weg zitten waardoor je performance minder zal zijn

Verwijderd

Topicstarter
ok

hij moet dusvan 8x in 4x draaien

word hij dan veel sloomer ofwa?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Beide kaarten zijn AGP en AGP 3.0 (8x mode) is backwards compatible met AGP 2.0 (4x mode). Dus dit gaat gewoon werken.
Tevens is dit een erg simpele Google vraag dus doe aub volgende keer zelf ook even wat moeite wil je...

[Edit]
Performence verschil tussen AGP 4x en 8x ga je niet merken. Enjoy je kaart!

[ Voor 17% gewijzigd door Ultraman op 05-06-2005 18:43 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• PilatuS
  • Niet online
neej er zit bijna geen verschil tussen agp 4x en 8x het zal nog geen 5% schelen :)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ja hoor dat gaat passen.

Denk je er wel aan dat je cpu icm je geheugen grofweg 50% van je prestaties uitmaken. De andere 50% worden geleverd je videokaart. Dus een 4x zo'n snelle videokaart levert in een zelfde systeem ongeveer 2x zo'n hoge framerate op. Ongeveer natuurlijk, er vanuit gaande dat je cpu niet uit het stenentijdperk komt :).
Weet je dat zeker? Volgens mij hoef je daarvoor alleen je videokaart drivers weg te halen -> pc uit te zetten -> kaart om te ruilen > te rebooten -> nieuwe drivers te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
waarom maken zee het dan :P

maja

ik heb ook gezocht op google maar zelf snap ik er nog niet super veel van :P

ik heb deze pc

Amd Athlon XP 2400
1024 mb geheugen
100 GB HDD
16x DVD Brander
ect...

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 18:46 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
PilatuS schreef op zondag 05 juni 2005 @ 18:40:
want het is een ander merk die andere drivers gebruikt, en die drivers kan je meestal niet goed weg krijgen en gaan ze elkaar in de weg zitten waardoor je performance minder zal zijn
Dit is inderdaad al vaak genoeg langs gekomen, maar wanneer je gewoon via
Configuratiescherm->Software alles van ATi uninstalled is er niets aan de hand.
Voor de zekerheid zou je daarna altijd nog ATi Catalyst Uninstaller kunnen draaien.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• PilatuS
  • Niet online
wwillem schreef op zondag 05 juni 2005 @ 18:45:
Ja hoor dat gaat passen.

Denk je er wel aan dat je cpu icm je geheugen grofweg 50% van je prestaties uitmaken. De andere 50% worden geleverd je videokaart. Dus een 4x zo'n snelle videokaart levert in een zelfde systeem ongeveer 2x zo'n hoge framerate op. Ongeveer natuurlijk, er vanuit gaande dat je cpu niet uit het stenentijdperk komt :).

[...]

Weet je dat zeker? Volgens mij hoef je daarvoor alleen je videokaart drivers weg te halen -> pc uit te zetten -> kaart om te ruilen > te rebooten -> nieuwe drivers te installeren.
mijn ervaring is dat als je de drivers verwijderd er toch altijd nog iets achterblijft waardoor je kaart gewoon minder presteerd, er zijn ook genoeg mensen die het niet doen hoor het hoeft ook niet perse maar wil je 100% performance installeer windows dan gewoon opnieuw, doe ik altijd als ik van merk wissel :)

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 18:45:
waarom maken zee het dan :P

maja

ik heb ook gezocht op google maar zelf snap ik er nog niet super veel van :P

ik heb deze pc

Amd Athlon XP 2400
1024 mb geheugen
100 GB HDD
16x DVD Brander
ect...
Marketing. 8x klinkt toch dubbel zo snel als 4x ;). 't Enige verschil is dat je een dubbele bandbreedte hebt, maar die gebruik je toch bijna nooit. Zie het als een 100 baans snelweg die opeens 200 baans wordt. Alleen bij topdrukte 1 dag in het jaar nuttig.

Je pc gaat 't verder prima trekken. Veel game-plezier toegewenst :).

Verwijderd

Topicstarter
maargoed

op een ati radeon kan ik wel de nieuwste games enzo spelen?

zoals bf2

iemand zegt dat je met mij vga Geforce ti 4400 blalal
bf2 niet kan spelen omdat bf2 hogere pixel dinges heeft :P

ofzo iets

• PilatuS
  • Niet online
nou bf2 zal er best op draaien maar verwacht geen wonderen hoor, opzich is die 9800 een prima kaart maar hij is wel aan het verouderen, maarja dit ligt ook aan je resolutie en of je wilt spelen met aa/af aan of niet

Verwijderd

Topicstarter
moet ik een nieuwe vga kopen of niet?

• PilatuS
  • Niet online
als je bf2 goed wilt spelen kan je beter iets meer uitgeven, maarja de vraag is of je dat er voor over hebt, ook is je cpu een 2400+ ook niet echt geweldng meer voor de nieuwste games, wil je iets meer uitgeven kijk dan naar de 6600GT/6800LE of als je nog meer wilt uitgeven een x800/6800GT

maarja als je zo'n snelle kaart koopt is je cpu gelijk de bottleneck, maar opzich vind ik een 9800PRO een prima koop als je niet al te veel geld over hebt :)

edit : @ Lighteye hieronder, helemaal mee eens :P

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 05-06-2005 19:04 ]

Verwijderd

Als je bf2 wilt spelen moet je een nieuwe kopen ja ;)

Alleen zou ik een 6600GT van nvidia kopen ipv de 9800pro, die 6600 ondersteunt shadermodel 3.0 en die 9800 pro niet (niet dat het belangrijk is voor bf2 maar met het oog op toekomstige games). Prijs is misschien wat meer maar je hebt er waarschijnlijk langer plezier van ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 19:04 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 18:58:
moet ik een nieuwe vga kopen of niet?
Zolang je al je games kan spel en je tevreden bent met de beeldkwaliteit is een nieuwe videokaart niet nodig.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 19:03:
Als je bf2 wilt spelen moet je een nieuwe kopen ja ;)

Alleen zou ik een 6600GT van nvidia kopen ipv de 9800pro, die 6600 ondersteunt shadermodel 3.0 en die 9800 pro niet (niet dat het belangrijk is voor bf2 maar met het oog op toekomstige games). Prijs is misschien wat meer maar je hebt er waarschijnlijk langer plezier van ;)
jah maar hoelang zou het ongveer duren voordat ze 3.0 gebruiken :P

Verwijderd

9800 pro voor 119 euro is echt wel goedkoop. Ik zou voor die 9800pro gaan. Trager als de 6600GT maar nog steeds niet slecht en veel goedkoper. Ik weet niet wat je voor de rest voor systeem hebt, maar als deze uit dezelfde tijd stamt als de gf4 serie, dan kun je sowieso beter voor die 9800 pro gaan. Een 6600GT is dan alleen maar overkill.

sm3.0 gaat zeer spoedig gebruikt worden. Ook ATI gaat namelijk met de nieuwe R520 sm3.0 ondersteunen. o.a. FarCry en splintecell 3: Chaos Theory maken er al gebruik van. De Unreal engine 3.0 gaat er ook gebruik van maken. Maar tegen de tijd dat unreal engine 3.0 op de markt is wil je misschien wel weer upgraden. Een 6600GT zal niet snel genoeg zijn om games gebaseerd op die engine, op de hoogste instellingen te kunnen draaien. Ook Age of empires 3 maakt gebruik van SM3.0.

6600GT (+-3400 3dmarks05) is ongeveer 1,5 keer zo snel als 9800 pro (+- 2400 3dmarks05)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 19:21 ]

• PilatuS
  • Niet online
het is wel zo dat de 6600GT bijna 2x zo snel is dan de 9800PRO, en minder dan 2x zoveel kost dus het is het overwegen zeker waard in mijn mening

maarja de TS moet bepalen hoeveel ie voor een nieuwe gpu over heeft, en het is idd zo dat een 9800 helemaal geen slechte kaart is

[ Voor 32% gewijzigd door PilatuS op 05-06-2005 19:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
en die

Geforce 6600

http://www.cool-prices.nl...d--2,sgid--143,artId--996

is dat een goeie? of is die slomer? of zelfde ofzo

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 19:18:
en die

Geforce 6600

http://www.cool-prices.nl...d--2,sgid--143,artId--996

is dat een goeie? of is die slomer? of zelfde ofzo
www.google.com -> 6600 benchmarks :)

Verwijderd

Topicstarter
hou het ff simple voor mij :P

is Geforce 6600 beter dan Ati 9800 pro

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:27

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 19:22:

Nee, de GT versie wel.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 19:37
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 19:22:

Doe je huiswerk zelf even man, de 6600GT is inderdaad beter dan de 9800Pro, en hoeveel zoek je zelf maar uit.

• PilatuS
  • Niet online
Martinator schreef op zondag 05 juni 2005 @ 19:24:
[...]

Doe je huiswerk zelf even man, de 6600GT is inderdaad beter dan de 9800Pro, en hoeveel zoek je zelf maar uit.
en jij moet beter lezen :D het ging om de 6600 niet om de 6600GT, de 6600 is idd iets langzamer dan de 9800 en de 6600GT is stukken sneller :)

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-05 19:37
PilatuS schreef op zondag 05 juni 2005 @ 19:32:
[...]

en jij moet beter lezen :D het ging om de 6600 niet om de 6600GT, de 6600 is idd iets langzamer dan de 9800 en de 6600GT is stukken sneller :)
|:( Stomme ik... Wordt gewoon een beetje zat van dit soort topics, dus sjees ik er overheen en lees ik dingen als "hou het ff simple voor mij :P ", dan druk ik altijd net iets te snel op de reply-knop...

[ Voor 26% gewijzigd door Martin op 05-06-2005 19:38 ]

• dion_b
  • Laatst online: 13:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

TS, al de vragen die je hier stelt zijn met het lezen van de handleidingen en specificaties van de producten in kwestie en misschien een enkele review op te lossen. Daar is geen topic op GoT voor nodig (het is hier geen helpdesk...)

Oslik, blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.