Toon posts:

Dial Up modem vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had internet via m'n overburen, alleen die zijn net helaas afgesloten. Ik heb gelijk die Versatel 20mbit aangevraagd (ben heel benieuwd of 't wat is, maar daar gaat dit topic niet over), maar dat komt pas in augustus. Tijdelijk ben ik dus helaas ben ik bang aangewezen op inbellen! Da's lang geleden!

Ik heb wat zitten spitten op internet en kwam toen uit bij FreeAccess (gratis account, inbelnummer 0676085000)

Ik heb het zojuist even geprobeerd bij een bekende van me (morgen wordt de telefoonlijn pas opgeleverd) en het werkt prima, doch traag. Voor de goede orde, ik draai onder Windows XP SP2 en het gaat om een 56k6 V92 softmodem ofzo. Stond geen merk op, maar stond RS56/SP PCI11P1 R6793-21 9901 B71287.4 op de chip en met wat gegoogle ben ik op een Conexant HSF modem driver gestuit, die nog werkt ook nog. Misschien niet helemaal naar behoren en dat daardoor dit euvel ontstaat?

De modemspeaker blijft namelijk actief, ook na de handshake. Ik heb al verschillende instellingen geprobeerd bij zowel de properties van 't modem als de properties van de dial-up verbinding (enable modem speaker enzo), maar het wil maar niet helpen. Ook na de handshake blijft de speaker actief.

Nou kan ik me van vroeger (BBS tijdperk) herinneren dat je commando's naar het modem kan sturen, maar hoe doe je dat onder windows XP en wat voor commando kan ik sturen?

Verder als bijvragen;
- dat inbellen via freeaccess, is dat gewoon de telefoonkosten van KPN? Of is het duurder?
- iemand anders een betere (gratis/goedkope) oplossing om internet te hebben totdat die 20mbit van Versatel aangesloten wordt?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Ga naar het Configuratiescherm, dan Telefoon-/modemopties. Klik op tabblad Modems, selecteer de modem waar het om gaat, en klik op Eigenschappen. Bij tabblad Geavanceerd kun je extra initialisatieopdrachten invullen, die hij iedere keer naar de modem verstuurd als hij verbinding maakt. Zo is:

M0: modemspeaker uit.
M1: modemspeaker aan tijdens kiezen en de handshake.
M2: modemspeaker constant aan.
M3: modemspeaker alleen aan tijdens de handshake, niet tijdens het kiezen of de verbinding.

L0: laagste volume (uit)
L1: zacht volume
L2: medium volume
L3: hard volume.

Zo is dus M1L2 de initialisatieopdracht voor de modemspeaker alleen aan tijdens het kiezen en de handshake, en op medium volume.

KPN Direct Inbellen zou je kunnen gebruiken in de tussentijd, alleen lokale telefoonkosten. 0676012321, gebruikersnaam kpn2, wachtwoord niets (zo uit mijn hoofd).

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je kunt op meerdere manieren met je modem communiceren, waaronder met Hyperterminal (staat bij accessories/communications).
Maak even een setupje en vul in waar je naar toe wilt bellen (je eigen nummer) of breek de setup af.
Dan sta je in een chat venster zoals bij de BBS programma's.
Met AT commando's kun je het modem besturen, zie MS AT commando's ;)

Heb je eenmaal het commando gevonden om de speaker uit te zetten, dan kun je die invullen als initialisatiestring bij de modemeigenschappen (TAB advanced).
Je kunt bij Versatel ook 'gratis' internetten als je een usernaam hebt, of een pakket met goedkope tikken nemen zie deze lijst.
Een alternatief voor 'buiten' is bij T-mobile een usb 54Mbit wifi stick halen, waarbij je 4 uur toegang hebt, zie hier ;)
Er zijn inmiddels aardig wat 'hotspots' gerealiseerd, waaronder bij veel McDonalds vestigingen.

Modbreak:de naam van het bedrijf is Microsoft, niet Micro$oft.

[ Voor 7% gewijzigd door Korakal op 05-06-2005 19:29 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd, maar helaas zonder succes.

Het hyperterminal scherm komt wel tevoorschijn, maar ik kan niets intypen.

Als ik via Control Panel -> Phones and Modems -> Modem -> Properties -> Advanced als extra initialisatiestring M1L2 invoer, heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Iemand een suggestie hoe ik dit alsnog kan verhelpen? (misschien een dos commando ala "copy "m1l2">com3" ofzo, zal wel utter nonsense zijn, maargoed).

Die ruistoon op de achtergrond is bijzonder irritant :r

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik me niet vergis is er met het instellen van dat HSF modem, een icoontje in je configscherm bij gekomen waar je je modempje keurig kunt instellen. Daar zou ook die geluidsinstelling moeten zitten :)
vwb goedkoop / gratis inbellen: Probeer KPN direct internet eens. Enige vereiste is dat je nummerherkenning aan hebt staan.
Inbelnummer: 06760 12321
username: kpn
ww: gewoon leeg laten, maar in het kader van wachtwoord opslaan is het makkelijker als je er gewoon een spatie neer zet ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

eeeh, zet eens AT voor je commando. Dus : ATM1L1 , dat zal een stuk beter werken :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
@The eagle: ik zit nou even een andere computer, maar zodra ik thuis kom, zal ik het gelijk even proberen.

Heb ik geprobeerd met die AT commando's. Kon ik me nog iets van herinneren van vroeger, maar in het hyperterminal venster kan ik tikken tot ik een ons weeg (echt zo'n beetje alle knoppen geprobeerd), maar d'r komt maar niets in dat venster te staan helaas.

Of bedoel je bij de extra initialisatis commando's dat daar ook AT voor moet staan? Ga ik ook gelijk even proberen als ik thuis ben.

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Had een paar maanden geleden het zelfde probleem met ook een Conexant HSF modem onder WIN98. heb een paar dagen zitten vogelen maar geen result... heb van armoe maar een nieuw modem er in gefietst en dat ging als een wilde! Geen probleem meer.

maar als iemand een oplossing weet voor het geluid... ik hou me ook aanbevolen..

[ Voor 5% gewijzigd door 2bmws op 06-06-2005 13:22 ]

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 18:57
Neem gewoon voor 2 maanden een Chello proefabbo? Misschien is dat wel iets?

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:56

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als je geen connectie hebt met een andere pc of modem, dan zie je idd geen tekst! (echo).
Je kunt wel ath1 en ath0 typen, dan neem je de hoorn op en je legt hem neer (is hoorbaar door het modemspeakertje denk ik).
Hyperterminal antwoordt met OK na elk commando.
Als er geen antwoord komt, dan is je modem niet goed geïnitialiseerd.
Je kunt bij devicemanager je modem weggooien en hem automatisch opniew laten herkennen, wellicht vindt XP dan een beter passende driver.
Bij de modemeigenschappen kun je bij diagnostics info uit je modem opvragen, als dit niet werkt dan is de driver niet goed 8)7

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

Verwijderd

Topicstarter
ik kan in hyperterminal dus niets intikken. Maakt daarbij niet uit of ik nou wel of niet een verbinding heb.

Het is wellicht de verkeerde driver, want ik wist helemaal niets van dit modem (had alleen het kaartje) en heb vervolgens met de gegevens die op de (enige) chip staan (zie 1e post) zitten googlen en heb toen gewoon een driver geprobeerd die opzich wel werkt op dit euvel na.

Windows herkend het modem ook niet. Weet iemand anders hoe ik aan de juiste driver kom? Het betreft een PCI insteekkaart waar verder niets op staat en waar 1 chip op staat met de gegevens die in de 1e post staan.
Pagina: 1