Toon posts:

USR 8003 klapt er steeds uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn broer probeer ik het netwerk voor elkaar te krijgen. Het netwerk draait prima maar zodra mijn broer MSN opstart op zijn MAC klapt de US Robotics 8003 router eruit.

De situatie is als volgt. De ADSL (TWEAKDSL)lijn komt binnen op Allied Data Copperjet 816-2P. Deze is als router ingesteld zoals dit op verschillende fora's wordt uitgelegd.

Op de ethernet poort van de copperjet hangt de US robotics router. Deze deelt ip adressen uit aan de 3 computers (2x MAC, 1 x PC) uit. Zolang er geen MSN wordt gebruikt gaat alles prima.

Zodra msn wordt gestart op de MAC (op de pc draait het wel , echter erg onstabiel ) klapt de USR eruit :?

De laatste firmare heb ik zowel op de copperjet als op de US gezet. Op de mac hebben we ook al andere MSN software geprobeerd, geen verschil. Yahoo messenger doet het wel. Ook de poorten die MSN gebruikt hebben we op de USR open gezet, ook geen soelaas.

Als ik de MAC rechtstreeks op de Copperjet zet gaat het wel goed met msn, dus het ligt aan de US Robotics.

Heeft iemand een suggestie, mijn opties zijn op

Verwijderd

En als je de mac eens een vast ip geeft en de poorten handmatig doormapt? Ik noem maar een zijstraat, dit is namelijk wel heel vreemd :)

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem, maar nu met modelnummertje 8004.

Iemand een oplossing?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 12:08:
Ik heb precies hetzelfde probleem, maar nu met modelnummertje 8004.

Iemand een oplossing?
ik geef een klein schopje

ik heb nu ook deze router en het zelfde probleem maar het lijkt opgelost tezijn

als je de optie Discard PING from WAN side aanvinkt

het betreft hier model 8004

• ttts
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-03 07:22
heb juist hetzelfde probleem met een 8003
sommige pc kunnen wel op msn
andere dan weer niet en klapt de 8003 er volledig uit :(

Verwijderd

http://gathering.tweakers...find/poster/176114/topics <-- staat de oplossing kan het zelf niet meer testen want heb de router inmiddels geruild voor een ander merk.
Ik HAD exact hetzelfde probleem. Mijn U.S.Robotics 8004 crashte bij iedere inlogpoging op MSN messenger. Laat ik nou op het MacOSX-forum de oplossing vinden voor dit vervelende probleem.

Het is slechts een kwestie van je router IP adres te veranderen van 192.168.123.254 naar 10.0.0.1

That's it. Ik kan nu ook met mijn gmail-adres probleemloos inloggen. Succes ermee.
bron: zie link boven

oh dat is dan wel een 8004 model maar wie weet werkt deze optie op de 8003 ook

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 11:35 ]

Pagina: 1