Acer AL1715 onscherp/wazig beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 18:55
Ik heb afgelopen week een Acer AL1715 aangeschaft. Ik heb hiermee op een desktop gewerkt, waar deze het perfect op deed, scherp beeld. Toen ik deze echter op mijn laptop aansloot (Acer TravelMate 800) was mijn beeld niet scherp meer, maar wazig geworden. Wanneer ik het beeld clone en op mijn laptop bekijk is het daar wel scherp. Ik heb een hoop instellingen gewijzigd en verandert maar nog steeds geen scherp beeld kunnen krijgen. Bij het bekijken van foto's en films die op mijn computer staan is het beeld perfect. Het zijn de icoontjes, startmenu, msn, internetbrowser, tekst e.d. waar het beeld wazig is. Ik kom er niet uit..

Huidige instellingen:
- videokaart: ATI MOBILITY RADEON 9000 (Omega 2.6.25a)
- screen resolution: 1280 by 1024
- color quality: Highest (32 bit)
- DPI settings: Normal size (96DPI)
- Screen refresh rate: 75 Hertz

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vanwaar de 75 Hz? Probeer die eens op 60 Hz te zetten, als ik mij niet vergis dan is dat ook de frequentie waar een tft op werkt (anders gaat een tft scherm het intern weer zitten omzetten naar 60 Hz).

• HertogJan
Op 60 Hertz verandert er niets, maar ik zal hem op 60 Hertz houden, bedankt.

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Welke instellingen heb je precies gewijzigd dan? In ieder geval moet je een TFT scherm altijd op native resolutie laten werken om echt scherp beeld te krijgen (1280x1024 in dit geval).

Heb je ook al het auto-knopje van de monitor geprobeerd? Als dat niet goed werkt kun je nog proberen de phase en de clock van je monitor te veranderen in het on-screen menu van je monitor.

[ Voor 1% gewijzigd door voz op 06-06-2005 11:34 . Reden: typo ]

Systeemspecs
PV Installatie

Verwijderd

hehe , Waarschijnlijk ligt het aan de resolutie van je scherm.

Als je je laptop eropaansluit zet hem eens op 1440x??? als het kan.

Probeer beetje met je resolutie te spelen , op een bepaalde resolutie krijg je scherpe text...

..anders moet je even op eigenschappen drukken en dan tabblad vormgeving en lettertypes wijzigen ?

of gaat het niet alleen om de text dat wazig is ?

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-08 18:05
Ik heb dit scherm ook heel toevallig net aangeschaft en ook op een Travelmate 8002Lci uitgeprobeert. Hier had ik onscherp beeld op de VGA aansluiting. Als ik `m daarna op m`n desktop aansluit heb ik nergens meer last van. Ik vermoed dat het komt omdat de VGA uitgang van de Travelmate 8002Lci verbonden zit met de Intel 855GME. Deze levert natuurlijk mindere kwaliteit dan de Mobility (bij mij 9700, bij jou 9000). Dit is de enige verklaring die ik ervoor heb.

In de product survey is het enige AL1715s scherm dat je vind die van mij :*)

[ Voor 9% gewijzigd door -ErikE- op 06-06-2005 20:39 ]

• HertogJan
dan zal het uiteindelijk toch aan de beperkingen van mn videokaart in mn laptop liggen....sparen voor een desktop dus.. :) en bdankt y'all!

• HertogJan
Ik heb toch nog even wat met de focus en clock functies van mn beeldscherm verandert en nog wat verbetering kunnen maken. Wat me dan opvalt is dat sommige delen scherp zijn geworden terwijl het op andere delen van mn beeld nog steeds wazig is...vreemd als je het mij vraagt..
Pagina: 1