[tomtom 5 navigator] Grensoverschrijdende navigatie

Pagina: 1
Acties:
  • 2.605 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodrush
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05-2024
Hallo allemaal,

Ik had een vraagje, ik heb sinds kort tomtom 5 navigator voor mijn PDA (een MIO 168).
Het programma werkt lekker en ik heb de Europese kaarten (inclus. Major roads). Nu heb ik hier en daar (ook op de TOMTOM website) gelezen dat er een mogelijkheid moet zijn om grensoverschrijdend te navigeren (dus zonder kaarten hoeven te wisselen). Nu heb ik volgens mij alles geprobeerd maar het is me nog niet gelukt. Ik vind dit best jammer aangezien ik nu elke keer bij het overschrijdne van een grens mijn vrachtwagen aan de kant moet zetten en opnieuw de route plannen.

heeft een van jullie een idee hoe dit moet??

Bloodrush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-04 18:22
De Major roads of europe kaart is wel geschikt om over de grens te navigeren, echter deze bevat alleen het hoofdwegennet. De maps of western europe, de detailkaarten van europa zijn niet grensoverschrijdend te gebruiken.
Je moet dus als kaart major roads of europe laden dan werkt het. Dit is ook het allergrootste nadeel van TT, je kan niet op detailkaarten over de grens navigeren.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8733

Ik ben ook al enkele dagen bezig om hetzelfde voor elkaar te krijgen. Ook de major roads is voor mij niet toereikend omdat dit dus (zoals de naam al zegt) alleen de hoofdwegen bevat (niet makkelijk als je in het buitenland in een bepaald dorp/stad moet wezen en je alsnog de kaart moet switchen)

TomTom Navigator 5 zou voor grensoverschrijdende routes 'plusmappen' moeten bevatten (zie plaatje).

Afbeeldingslocatie: http://www.palmclub.nl/reviews/gps/tomtom5_preview/tomtom5_1.gif

Hier zie je een grensoverschrijdende route, als je de gresn overgaat zou tomtom automatisch de betreffende map inladen.

Hoe dit werkt weet ik ook nog niet. Zodra ik meer weet zal ik het hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:42
Ik heb hier een map van Groot-Brittanië waarvan het pna en mid bestand Great_Britain_Plus.pna heet.
Dit is dus Groot-Brittanië en de Major Roads in één. De screenshot die jij toont lijkt Nederland en Major Roads in één te zijn.
Heel raar allemaal toch. :/

edit:

D'oh! Ja, Duitsland bedoelde ik dus. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Fire69 op 07-06-2005 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:19

Sabbi

je denkt aan mij.

*kuch* Duitsland en gebuurte.

Maar die plus mappen zijn nog steeds een lompe hack, ze kunnen nog steeds niet twee databases/losse landkaarten aan elkaar knopen. Iets wat de meeste andere navigatie systemen allang kunnen. (en echt, zo moeilijke functie is het niet, als je er even over nadenkt)

Ik wil gewoon op huisnummerniveau wegrijden en in een keer naar zuid italie kunnen scheuren en dat dan de software zelf de meest gedetaillieerde kaart op het juiste moment pakt.
Dus bv Benelux > MRE > zwitzerland > MRE > Kaart Zuid-italie, even een rare theoretische hoeveelheid kaarten natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Heeft iemand het al getest, met 2 detailkaarten en de MRE-kaart? Misschien doet hij het idd wel zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-05 21:32

Smarron

The bend

Over die major roads of Europe:

Wegen waar je 50 mag in het buitenland, staan gewoon netjes vermeld. In principe kun je dus prima door een stad rijden, zonder navigatie te hoeven zitten. (Getest in Duitsland en Zwitserland).

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Idd, hier ook even gekeken, en de kleine hoofdweg (50km/u) die hier voorbij loopt, staat er ook gewoon op. De woonwijk waar ik woon (30km/u) staat er niet op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik ben eens heel benieuwd, ik vond het al zwaar irri als ik naar Duitsland wilde rijden. Die staat weer niet in Benelux en de major roads had ik er niet op staan (stom achteraf). Dan rij je tot aan de grens (thuis opzoeken welke grensplaats via routerplanner op internet) en daarna laad je een andere kaart in (Duitsland), zodat je dan naar je bestemming kan rijden. Zo achterlijk is dat. En al helemaal als je dan in de fucking middle of nowhere staat en je wil terug naar Nederland. Welke plaats in Duitsland ligt dichtbij de plaats die je had opgezocht in Nederland. :( :( :( :( Ik snap het probleem helemaal maar zo moeilijk kan het gewoon niet zijn, dus bij deze: Dikke vette TVP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Je kan toch gewoon zoeken op grensovergang? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:51
Wat weer een tegenvaller... nog steeds geen oplossing van Tomtom. Ik wil geen Major Roads shit. Ik wil gedetailleerde kaarten zodat ik ook even onderweg een dorpje in kan duiken.

Hopelijk heeft Navigon5 meer te bieden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dit las ik in een test van Navigon MobileNavigator|5:
Het kaart materiaal is up to date en is van maart 2005. De Benelux kaart is een plus kaart. Dit houdt in dat er een redelijk extra stuk van Duitsland en Frankrijk bij zit. Je kan bijvoorbeeld helemaal naar Parijs navigeren.
Zelfde principe als TomTom dus ongeveer en ook niet echt grensoverschrijdend dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Een "redelijk extra stuk van ...." is in ieder geval al beter dan dat alles acuut ophoudt zodra je de grens hebt bereikt. Als ik effe boodschappen wil gaan doen in Duitsland dan moet ik nu al met maps liggen klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Fire69 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 14:41:
Dit las ik in een test van Navigon MobileNavigator|5:

[...]

Zelfde principe als TomTom dus ongeveer en ook niet echt grensoverschrijdend dus...
Verschil met Navigon is dat het gedeelte wat buiten de landsgrenzen valt nog steeds heel gedetailleerd is. Dus geen MRE oplossing. Echter, zodra je buiten de grenzen van de kaart rijdt heb je helemaal niets meer, ook geen MRE.

Overigens is dit de manier om op de TomTom Go grensoverschrijdend te navigeren:
- Eerst route plannen via Major Roads
- Ga naar de reisplanner
- Voeg toe: Locatie op de kaart
- Zoom in op de plaats waar de route de grens passeert en plaats daar de cursor
- Kies "OK"
- Herhaal het toevoegen voor eventuele andere grensovergangen
- Reisplan opslaan
- Vervolgens overschakelen naar de gewenste detailkaart
- Reisplan laden
- Karren maar.

Zou ook moeten werken voor Navigator 5. Maar ik vind het zwaar onder de maat.

[ Voor 36% gewijzigd door Majestic op 08-06-2005 17:20 ]

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hoezo, overschakelen op de gewenste detailkaart? Dan moet je toch nog steeds met kaarten zitten klooien? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 23:58

TweakBoy

---

Fire69 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 21:57:
Hoezo, overschakelen op de gewenste detailkaart? Dan moet je toch nog steeds met kaarten zitten klooien? :?
ja, bij de grensovergang moet je via de software aangeven dat je van land wisselt. Enkel bij de TomTom Go 700 hoeft dat niet, die doet dat automatisch en laadt dat ook vantevoren in het geheugen.

Voor de andere varianten zou je echt de landen die je nodig hebt op een sd cardje moeten zetten en daarna een reisplan moeten maken. Echter dus wel met kaartwisselingen.

TomTom GO 700 is het enige product dat het naadloos kan. (ik heb vandaag een producttraining van TomTom NV. Gekregen )

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dus de TomTom 5-software is minderwaardig aan de software die gebruikt wordt in de GO 700? :?
Da's echt wel niet te begrijpen eigenlijk! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

TomTom kennende zal het wel gewoon een lompe hack zijn, de 700 zal wel gewoon heel europa als 1 kaart op een 1 gig sd hebben staann oid.

Doe me dan maar navman, die kan het al tijden. (daarmee kan je gewoon je eigen keuze aan kaarten nemen, dus bv alleen de deelkaarten van de delen van het land waar je heen wilt, en die stitcht hij dan gewoon aan elkaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 13-05 15:11

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Stomme vraag, maar ik kan het antwoord niet echt duidelijk vinden: kan je in TT5 ook nog gewoon met de 2D kaarten werken. Ik vind die 3d weergave niet lekker werken, maar in de product features van TT5 hebben ze het alleen nog maar over die 3d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ja, je kan gewoon 2d/3d kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

superduper schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 11:40:
Stomme vraag, maar ik kan het antwoord niet echt duidelijk vinden: kan je in TT5 ook nog gewoon met de 2D kaarten werken. Ik vind die 3d weergave niet lekker werken, maar in de product features van TT5 hebben ze het alleen nog maar over die 3d..
Geen enkel probleem, je kan 3D uitschakelen en gebruik maken van de kaartmodus.
Ook kan je alleen gebruik maken van pijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodde2
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-09-2021
Uit een mailtje van TomTom.

Bovendien ontvangt u alle andere beschikbare kaarten van West-Europa, inclusief de voorheen niet beschikbare kaarten van Polen en Tsjechië. Ook krijgt u een set kaarten waarmee elke gebiedskaart aansluit op de grote wegen van Europa, gecombineeerd op één enkele kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat zijn dus die zogenaamde plus-kaarten veronderstel ik, zoals Duitsland met Major Roads of Engeland met Major Roads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61137

Fire69 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 08:10:
Dus de TomTom 5-software is minderwaardig aan de software die gebruikt wordt in de GO 700? :?
Da's echt wel niet te begrijpen eigenlijk! :/
Als ik het hier en daar zo hoor is versie 3.07 nog beter dan versie 5.0. Eigenlijks een schande :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

Fire69 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:01:
Dat zijn dus die zogenaamde plus-kaarten veronderstel ik, zoals Duitsland met Major Roads of Engeland met Major Roads?
het zijn kaarten die helemaal compleet zijn, dus tot op huisnummer niveau. Je krijgt bij de upgrade alles compleet, aangezien je als oude klant wel wat meer verdient. Enkel als je het nieuw koopt krijg je alleen BeNeLux i.c.m. Major Roads of Europe.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 19:39
Ik vind het ook een beetje krom dat het niet kan navigeren van land naar land via de detail kaarten, maar wat is het probleem, je navigeert via mroe naar waar je bijna moet zijn en daar laad je dan gewoon ff de detailkaart dan ben je toch ook? :X

p.s. Ik heb tomtom3 heeft het voor mij meerwaarde om te upgraden naar tomtom5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Laatst online: 12:07
Het is heel simpel. TomTom Go 700 heeft alle kaarten van europa op een 2,5 gig Hdd geladen. Je hoeft ze dus ook niet meer te kopen. TomTom Go 700 kost 799,- (heeft ook nog eens bluetooth communicatie met telefoons voor een echte carkit en nieuwe info downloaden zoals files en flitspalen) heb dezelfde training gehad. maar dan 18 mei al ;)

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

iceme schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:08:
Ik vind het ook een beetje krom dat het niet kan navigeren van land naar land via de detail kaarten, maar wat is het probleem, je navigeert via mroe naar waar je bijna moet zijn en daar laad je dan gewoon ff de detailkaart dan ben je toch ook? :X
Maar dan moet je als TomTom zijnde niet als verkoopargument voor versie 5 "Grensoverschrijdend navigeren" gaan gebruiken. Dit werkt gewoon niet naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iceme schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:08:

p.s. Ik heb tomtom3 heeft het voor mij meerwaarde om te upgraden naar tomtom5?
Niet upgraden! Heb hier de nieuwe installatie draaiend gehad, TT5 zuigt verschrikkelijk. Is gewoon associaal hoe slecht hij is in vergelijking met TT3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Op een aantal punten ben ik het met je eens... Alhoewel de applicatie stabieler en sneller is geworden is het navigatiescherm een stuk minder geworden... buiten het ontbreken van de snelheid (ja, extreem onleesbaar klein in een hoekje) lijkt het of het navigeren weer schokkender gaat nog dan in 3. Terwijl ze dat juist in 4.4 hadden gefixed (hogere framerate, lekker soepel bewegend scherm).

Als je de ge-update kaarten niet echt nodig hebt en de andere tierletantijne niet gebruikt heeft het geen ENKELE meerwaarde. Heb mijn twijfels trouwens bij de mate van updates op de TT5 kaarten... Er stonden toch een aantal zeer bekende punten niet op die een jaar geleden al aangelegd waren... :?

Dus NEE: extra geld niet waard.
Anoniem: 61137 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 11:52:
[...]

Niet upgraden! Heb hier de nieuwe installatie draaiend gehad, TT5 zuigt verschrikkelijk. Is gewoon associaal hoe slecht hij is in vergelijking met TT3.

[ Voor 3% gewijzigd door Darth Malak op 10-06-2005 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 22:15
pulleke schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 13:00:
Op een aantal punten ben ik het met je eens... Alhoewel de applicatie stabieler en sneller is geworden is het navigatiescherm een stuk minder geworden... buiten het ontbreken van de snelheid (ja, extreem onleesbaar klein in een hoekje) lijkt het of het navigeren weer schokkender gaat nog dan in 3. Terwijl ze dat juist in 4.4 hadden gefixed (hogere framerate, lekker soepel bewegend scherm).

Als je de ge-update kaarten niet echt nodig hebt en de andere tierletantijne niet gebruikt heeft het geen ENKELE meerwaarde. Heb mijn twijfels trouwens bij de mate van updates op de TT5 kaarten... Er stonden toch een aantal zeer bekende punten niet op die een jaar geleden al aangelegd waren... :?

Dus NEE: extra geld niet waard.

[...]
Als je bepaalde overlays hebt ingeschakeld (bijv. flitspalen) gaat het navigeren veel minder vloeiend. Uitschakelen dus, dat helpt enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:47

Arfman

Drome!

De standaard instelling is inderdaad veel soepeler dan TT3. Heb verder nog niet geexperimenteerd, heb hem op een 5450 draaien maar heb nog geen Bluetooth muis, navigeer daarom nog met mijn 3630 voorzien van TT3 met wired muis.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Vind dat de meesten (ik noem geen namen, Bouwe ;) ) hier wel een beetje overdreven negatief zijn.
De nieuwe kaarten zijn van maart 2005 dus je kan niet zeggen dat ze niet recent zijn.
Als er dingen op mankeren is dat trouwens de fout van TeleAtlas en niet van TomTom.

Bij mij gaat het navigeren wel heel vloeiend, net zoals in v4.4 dus.

Dat de snelheid maar klein wordt weergegeven is ook geen probleem voor mij, daarvoor heb je de kilometerteller van je auto.
Dat jij te snel wilt rijden, daar hoeft TomTom geen rekening mee te houden. Wees blij dat ze de flitscamera's ondersteunen, nu hoeft je helemaal niet meer naar je snelheid te kijken tot je gewaarschuwd wordt. ;)

Enige negatieve tot hiertoe vind ik gewoon de reden waarom dit topic is geopend, het navigeren van land tot land dus...

De rest is voor mij alleen maar positief!

[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 10-06-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fire69 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 13:44:
Vind dat de meesten (ik noem geen namen, Bouwe ;) ) hier wel een beetje overdreven negatief zijn.
De nieuwe kaarten zijn van maart 2005 dus je kan niet zeggen dat ze niet recent zijn.
Als er dingen op mankeren is dat trouwens de fout van TeleAtlas en niet van TomTom.
Eens. Zitten trouwens nog steeds storende fouten in de kaart waarin dan ook rekenfouten worden gemaakt bij het berekenen van de route.
Dat de snelheid maar klein wordt weergegeven is ook geen probleem voor mij, daarvoor heb je de kilometerteller van je auto.
Dat jij te snel wilt rijden, daar hoeft TomTom geen rekening mee te houden. Wees blij dat ze de flitscamera's ondersteunen, nu hoeft je helemaal niet meer naar je snelheid te kijken tot je gewaarschuwd wordt. ;)
Het hangt niet op de flitspalen maar om de poi's in het algemeen. De ondersteuning is naar mijn mening daarvoor veel minder geworden. Het wordt haast net Microsoft: wij wijzen u even een wizard door en klaar is kees.

Verder mijn minpunten:

- GPS heeft bij TT5 veel langer tijd nodig om op te starten
- Hardwarebuttons zijn niet meer te gebruiken. Om een punt op te slaan in een POI moet je eerst verschillend menu's doorlopen. Lekker voor de verkeersveiligheid!
- Veel door mij gebruikte opties zoals 3D uitzetten en routedemo zitten allemaal in submenu's, terwijl je in TT3 zelf de menu's kunt samen stellen. Dit wil in TT5 dus niet!
- Externe plug-ins zijn niet meer te gebruiken, en TT wil de SDK-versie niet eens uitleveren.
- GPS-applicatie zit in TT5 ingebouwd in plaats een extern stukje software. Loopt de configuratie van je GPS vast, dan mag je eerst de hele applicatie afsluiten en opnieuw opstarten. Nu kan ik de GPS instellen door een druk op een hardwarebutton.

- Het gaat me gewoon allemaal veel te automatisch. Zo mis ik ook de optie om per soort weg een snelheid op te geven. Bij mijn test laat TT5 mij over de snelweg gaan, terwijl ik met TT3 over de snellere binnenwegen wordt geleid, omdat ik daar een alternatieve snelheid heb opgegeven.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Bij mij valt ie dus behoorlijk negatief uit, en vind ik het eerder een verslechtering van versie 3.07 wat in mijn ogen nog steeds de beste versie is. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 61137 op 10-06-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Anoniem: 61137 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:28:
[...]

Eens. Zitten trouwens nog steeds storende fouten in de kaart waarin dan ook rekenfouten worden gemaakt bij het berekenen van de route.

[...]

Het hangt niet op de flitspalen maar om de poi's in het algemeen. De ondersteuning is naar mijn mening daarvoor veel minder geworden. Het wordt haast net Microsoft: wij wijzen u even een wizard door en klaar is kees.

Verder mijn minpunten:

- Hardwarebuttons zijn niet meer te gebruiken. Om een punt op te slaan in een POI moet je eerst verschillend menu's doorlopen. Lekker voor de verkeersveiligheid!
- Veel door mij gebruikte opties zoals 3D uitzetten en routedemo zitten allemaal in submenu's, terwijl je in TT3 zelf de menu's kunt samen stellen. Dit wil in TT5 dus niet!
- Externe plug-ins zijn niet meer te gebruiken, en TT wil de SDK-versie niet eens uitleveren.
- GPS-applicatie zit in TT5 ingebouwd in plaats een extern stukje software. Loopt de configuratie van je GPS vast, dan mag je eerst de hele applicatie afsluiten en opnieuw opstarten. Nu kan ik de GPS instellen door een druk op een hardwarebutton.

- Het gaat me gewoon allemaal veel te automatisch. Zo mis ik ook de optie om per soort weg een snelheid op te geven. Bij mijn test laat TT5 mij over de snelweg gaan, terwijl ik met TT3 over de snellere binnenwegen wordt geleid, omdat ik daar een alternatieve snelheid heb opgegeven.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Bij mij valt ie dus behoorlijk negatief uit, en vind ik het eerder een verslechtering van versie 3.07 wat in mijn ogen nog steeds de beste versie is. :)
Tja, dat zijn natuurlijk allemaal persoonlijke voorkeuren.
Veel van de dingen die jij opnoemt zijn mij helemaal nog niet opgevallen.
GPS start bij mij nog steeds even snel op trouwens.
En alles oogt gewoon veel mooier dan in de 3.07 (vind ik :) )

Kan je trouwens voor je probleem met snelwegen/binnenwegen je routeplanning niet op kortste zetten ipv snelste?

En die Navigon, bevalt dat dan wel, ik heb heel veel mensen horen klagen dat het zo ontieglijk traag is. En dat je dan moet beginnen prutsen met de exe van de WM2003-versie te vervangen door de PPC2002-versie en zo.
Trouwens, daar moet je toch alle kaarten nog apart laten activeren? Of heb ik die crack ergens gemist? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fire69 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:02:
[...]

Tja, dat zijn natuurlijk allemaal persoonlijke voorkeuren.
Veel van de dingen die jij opnoemt zijn mij helemaal nog niet opgevallen.
GPS start bij mij nog steeds even snel op trouwens.
En alles oogt gewoon veel mooier dan in de 3.07 (vind ik :) )
Dat is inderdaad persoonlijk en afhankelijk van je PDA / GPS-muis ;)
Kan je trouwens voor je probleem met snelwegen/binnenwegen je routeplanning niet op kortste zetten ipv snelste?
Dat bedoel ik dus met de 'Microsoft-mentaliteit'. De geavanceerde instellingen zijn vervangen door een paar opties, te weten kort, snel, snelweg mijden etc, etc. Geen van deze opties laat mij overigens via de snellere binnenwegen gaan :P
En die Navigon, bevalt dat dan wel, ik heb heel veel mensen horen klagen dat het zo ontieglijk traag is. En dat je dan moet beginnen prutsen met de exe van de WM2003-versie te vervangen door de PPC2002-versie en zo.
Trouwens, daar moet je toch alle kaarten nog apart laten activeren? Of heb ik die crack ergens gemist? :P
Zit hier te klooien met een PDA van een collega die Navigon heeft, en dat werkt heel aardig moet ik zeggen. Hoe de installatie e.d. gaat weet ik nog niet. Grootste pluspunt vind ik op het eerste gezicht het kaartmateriaal bij Navigon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Anoniem: 61137 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:06:
[...]

Dat is inderdaad persoonlijk en afhankelijk van je PDA / GPS-muis ;)
Met mijn TomTom BT geen problemen hier. :)
[...]

Dat bedoel ik dus met de 'Microsoft-mentaliteit'. De geavanceerde instellingen zijn vervangen door een paar opties, te weten kort, snel, snelweg mijden etc, etc. Geen van deze opties laat mij overigens via de snellere binnenwegen gaan :P
Point taken. ;)
[...]

Zit hier te klooien met een PDA van een collega die Navigon heeft, en dat werkt heel aardig moet ik zeggen. Hoe de installatie e.d. gaat weet ik nog niet. Grootste pluspunt vind ik op het eerste gezicht het kaartmateriaal bij Navigon.
Ik zag ergens Navigon voorbij komen ( O-) ) maar dat was 10gig. Hoe zit het dan juist?
Er zitten 3 kaarten van Europa bij heb ik begrepen (A, B en C).
Maw, het is ook niet 100% grensoverschrijdend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uiteindelijk is het een persoonlijke keuze. Iedereen heeft zijn/haar eigen wensen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98265

als ik het goed begrijp:

- is er geen grensoverschrijdende navigatie
- is er geen POIedit (externe plugin) mogelijk = geen flitspalen meer tenzij van TT zelf
- .. is het belangrijkste voor mij denk ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-05 22:15
POIedit is wel mogelijk geloof ik, CheckPOInt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Ah ik ben een beetje uit de brand: de TT5 BeNeLux PLUS map. Da's dus BeNeLux op vol detail en dan de "major roads" van de rest van Europa eraanvast. Dan kun je in ieder geval zeggen "ik wil naar Parijs vanuit thuis. Op de Periferique (?) aangekomen kun je dan nog effe switchen naar de map van Frankrijk voor het precieze werk. (Of de Paris city-map ;) )

En vanuit een verre lokatie kun je zeggen: ik wil naar huis, zonder je druk te hoeven maken welke grensovergangen je moet hebben. Hier kan ik nog enigszins mee leven, het is niet perfect, maar beter als niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Anoniem: 98265 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 21:48:
als ik het goed begrijp:

- is er geen grensoverschrijdende navigatie
- is er geen POIedit (externe plugin) mogelijk = geen flitspalen meer tenzij van TT zelf
- .. is het belangrijkste voor mij denk ik :9
Dat is het juist, je hebt geen externe plugin meer nodig. Je moet gewoon de ov2-files in de folder van je map zetten, en je bent vertrokken. :)
catchingfire schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 08:48:
Ah ik ben een beetje uit de brand: de TT5 BeNeLux PLUS map. Da's dus BeNeLux op vol detail en dan de "major roads" van de rest van Europa eraanvast. Dan kun je in ieder geval zeggen "ik wil naar Parijs vanuit thuis. Op de Periferique (?) aangekomen kun je dan nog effe switchen naar de map van Frankrijk voor het precieze werk. (Of de Paris city-map ;) )

En vanuit een verre lokatie kun je zeggen: ik wil naar huis, zonder je druk te hoeven maken welke grensovergangen je moet hebben. Hier kan ik nog enigszins mee leven, het is niet perfect, maar beter als niets.
Hoe weet TT dan welke straat jij moet hebben als je in bv. Spanje zit? Dan moet je toch nog Major Roads gebruiken, en in NL (of BE :) ) switchen naar de juiste map? :?

[ Voor 49% gewijzigd door Fire69 op 11-06-2005 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Fire69 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 11:04:
Hoe weet TT dan welke straat jij moet hebben als je in bv. Spanje zit? Dan moet je toch nog Major Roads gebruiken, en in NL (of BE :) ) switchen naar de juiste map? :?
Die vraag begrijp ik niet helemaal. Met een BeNeLux-PLUS map heb je dus de BeNeLux zelf op vol detail, en de rest van de Europe is dan Major Roads.

Zo kun je dus vanaf de BeNeLux in een ruk naar Spanje koetsen, en in Spanje kun je precies naar je thuis-bestemming navigeren.

Eenmaal in Spanje kun je dan beter even de Spanje-map gebruiken voor het extra detail uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:27
Als je toch ergens in Spanje, Duitsland of waar dan ook moet zijn dan installeer je toch gewoon de [insert landnaam]plus kaart, je weet zelf toch wel hoe je in Nederland op de snelste manier naar de snelweg moet rijden? Dan ga je toch niet wisselen onderweg van kaart materiaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Jah, en als je van plan bent om halverwege spanje ergens in frankrijk van de grote weg af te duiken om een schattig hotelletje in een piepklein dorpje te pakken? Kan je mooi vergeten zo.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
catchingfire schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 13:56:
[...]

Die vraag begrijp ik niet helemaal. Met een BeNeLux-PLUS map heb je dus de BeNeLux zelf op vol detail, en de rest van de Europe is dan Major Roads.

Zo kun je dus vanaf de BeNeLux in een ruk naar Spanje koetsen, en in Spanje kun je precies naar je thuis-bestemming navigeren.

Eenmaal in Spanje kun je dan beter even de Spanje-map gebruiken voor het extra detail uiteraard.
Ja, never mind, was beetje verkeerd aan het redeneren. Vanaf de dichtstbijzijnde grote baan geraak ik inderdaad wel tot aan mijn straat. :)

Omgekeer echter: Je bent thuis en wil naar Spanje/Frankrijk/whatever, dan moet je toch nog steeds de naam van een grote baan weten die dicht tegen je bestemming ligt, anders ben je met een MRE of Plus-map nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_engelbrecht
  • Laatst online: 29-04-2015
Fire69 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 09:01:
Ja. Je krijgt bij de Navigator 5 update gewone detailkaarten (alleen Benelux of alleen Duitsland) en in dezelfde set een set pluskaarten die over het hele gebied hetzelfde detail als de MRE kaart bieden en in het doelgebied maximum detail. De TomTom GO 700 bevat volgens de documentatie een 2,5 GB hard disk met één grote kaart op maximaal detail.

Mijn favoriete plus-kaart voor Navigator 5 is de DE_AT_CH_PL_CZ_Plus-Map (waarvan je hierboven ook een screenshot ziet). Ik wil op vakantie naar midden-Europa en ik kan dus inderdaad in één keer vanaf een hoofdstraat vlak bij mijn huis tot aan mijn vakantieadres navigeren. Ideaal :)

MAAR... (er is een grote maar) helaas is TomTom 5 in het geheel niet stabiel op mijn Dell axim x30. Het crasht consequent als ik in de buurt van mijn bestemming kom (net als je de navigatie het hardste nodig hebt :() en wil dan ook niet meer opstarten (start de software, crasht meteen weer op het moment dat hij de gps vindt). TomTom 3 werkte vlekkeloos op mijn PDA (mag ook wel, ik heb m samen met TomTom als een pakket gekocht) en ik vond de software ook mooier.

[ Voor 9% gewijzigd door berend_engelbrecht op 15-06-2005 18:21 ]

The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Weet iemand hoelang het duurt voordat je de upgrade binnen hebt? Op de website staat dat mijn bestelling op 9/6 geauthorized was, maar ik heb nog niets binnen..

Tjeeemig: net eindelijk iemand van de klantenservice aan de lijn gehad: het duurt ongeveer 5 weken 8)7 Om een set cdtjes op te sturen?? Ik vermoed dat ze hier eerst animo aan het peilen zijn, en dan pas de cd's laten persen. Wat een bozo's :(

[ Voor 44% gewijzigd door superduper op 17-06-2005 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 15:52
superduper schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:05:
Weet iemand hoelang het duurt voordat je de upgrade binnen hebt? Op de website staat dat mijn bestelling op 9/6 geauthorized was, maar ik heb nog niets binnen..

Tjeeemig: net eindelijk iemand van de klantenservice aan de lijn gehad: het duurt ongeveer 5 weken 8)7 Om een set cdtjes op te sturen?? Ik vermoed dat ze hier eerst animo aan het peilen zijn, en dan pas de cd's laten persen. Wat een bozo's :(
Ik had de mijne in anderhalve week binnen. (zaterdag's besteld, dinsdag de week er na binnen)

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87350

Ik heb begrepen dat je thuis als voorbeeld de map Italië erop zet, dat is dus de Italie_plus map, voldoende heb om je eindbestemming te bereiken.In elke land-map zit major roads of Europe verwerkt. Nu laad je thuis de Italie map in en dan kies je de eindbestemming. Als je nu gaat navigeren zal TT5 eerst beginnen met de ingebouwde Major Roads of Europe, en als je bij Italie bent verder gaan in de gedetaileerde kaart van Italie.
Je hebt dus alleen de Italie map erop nodig. Ik neem aan dat je de weg naar een Major Road(rijksweg) wel kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147034

als je nog een serieus minpunt wil weten over TT5:

navigeer naar nuttige plaats......
waar zijn al die tankstations naar toe?? spoorloos verdwenen??
ze kome wel op de kaart als POI als je er per ongeluk eentje voorbij rijd, maar er rechtstreeks naar navigeren gaat niet. wel kan het dan weer naar de openbare bibliotheek of een hotel. maar daar ben ik niets mee. ik wil mijn tankstations terug.
ook de hardware buttons programmeren was superhandig en de menu's naar eigen hand zetten ook
allemaal niet meer mogelijk.

TOMTOM 5 zuigt een pak! BIG TIME. Mijn slechtste investering ooit.

versie 3.07 komt er terug op bij mij, werkt perfect.

Let wel, ik heb het over de PPC versie eh, niet de GO, want blijkbaar zitten er wel een hoop verschillen in, jammer genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50426

Ik kan ook niet direct naar een tankstation dirigeren (geen NP gevonden), maar als je er langs rijdt staan ze wel op de kaart. Een grote bug lijkt me.
Heb al een keer met een bijna lege tank gezeten en baalde goed van die fout :(
(op 2D helemaal uitzoomen gaf gelukkig een pompje in beeld)

TT5 is bij mij veel vloeiender dan TT3 (Ipaq 3955).

Het grote voordeel van TT5 is dat je eindelijk goed kunt zien waar TT je langs wil leiden.
In TT3 was dit behelpen.

Jammer dat je de naam van je favorieten niet meer kunt editen; het is aanvullen of wissen.

Is zo'n plus map niet trager in het zoeken/berekenen dan een kleinere niet-plus map?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 50426 op 17-06-2005 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147308

Ik heb Tomtom 5 op m'n Mitac Mio.
Werkt nog vloeiender en mooier dan 3.0.
Ik heb Benelux en Duitsland geladen. Als je dan naar een plaats in Duitsland navigeert, gaat dat meteen goed. Dus hij kijkt meteen naar het duitse kaartje. Over de grens dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Anoniem: 50426 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 19:21:
Ik kan ook niet direct naar een tankstation dirigeren (geen NP gevonden), maar als je er langs rijdt staan ze wel op de kaart. Een grote bug lijkt me.
Heb al een keer met een bijna lege tank gezeten en baalde goed van die fout :(
(op 2D helemaal uitzoomen gaf gelukkig een pompje in beeld)

TT5 is bij mij veel vloeiender dan TT3 (Ipaq 3955).

Het grote voordeel van TT5 is dat je eindelijk goed kunt zien waar TT je langs wil leiden.
In TT3 was dit behelpen.

Jammer dat je de naam van je favorieten niet meer kunt editen; het is aanvullen of wissen.

Is zo'n plus map niet trager in het zoeken/berekenen dan een kleinere niet-plus map?
Maak je gebruik van een legale versie van tt5?
Van de eerste gekraakte release is inderdaad bekend dat sommige NP niet beschikbaar zijn om naar te navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147034

Modbreak:Anders laat je de gekraakte versie even voor wat het is en behandel je alleen de gewone versie in dit topic.

[ Voor 59% gewijzigd door Remy op 06-07-2005 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Anoniem: 147308 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 21:56:

Ik heb Tomtom 5 op m'n Mitac Mio.
Werkt nog vloeiender en mooier dan 3.0.
Ik heb Benelux en Duitsland geladen. Als je dan naar een plaats in Duitsland navigeert, gaat dat meteen goed. Dus hij kijkt meteen naar het duitse kaartje. Over de grens dus.
Dus jij hebt een gewone Benelux- en Duitsland-map staan? Geen Plus-map? En je kan gewoon naar een ander land navigeren? :?
Majestic schreef op maandag 20 juni 2005 @ 09:48:
[...]

Maak je gebruik van een legale versie van tt5?
Van de eerste gekraakte release is inderdaad bekend dat sommige NP niet beschikbaar zijn om naar te navigeren.
Volgens mij was dit probleem er ook met de officiële releases, nee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_engelbrecht
  • Laatst online: 29-04-2015
Fire69 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 08:50:
[...]
Volgens mij was dit probleem er ook met de officiële releases, nee?
In de versie die ik van tomtom toegestuurd heb gekregen werkt dit wel ;)

* Anoniem: 42231 is blij dat hij geen 5 weken heeft hoeven te wachten want hij gaat volgende week op vakantie.

The best proof of intelligent life in space is that they have never tried to contact us ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb hem inmiddels binnen, toch veel sneller dan ze zeiden. Helaas tot nu toe tegenvaller op tegenvaller:

1. Foutmeldingen bij installeren van de kaarten: geen temp spece. Kan je eerst de cds naar je harddisk copieren.
2. Je kan maar beperkte deelkaarten installeren: ik installeerde altijd de NL kaart in mijn geheugen van de PDA, want dat is veel sneller, en zuiniger voor de accu omdat ik dan geen CF kaart hoef te gebruiken. Dat kan nu niet meer, want je kan alleen maar minimaal de gehele benelux installeren (62 Mb). Dat hadden ze wel eens mogen vermelden dat je externe kaartjes MOET gebruiken voor de maps...
3. De installatie is absoluut retetraag. Ik installeer altijd alle kaarten en zet ze weg op de harddisk. Dat duurt uren voordat die klaar is.

Inmiddels een testrit gemaakt, en helaas komen er meer minpunten naar boven:
4. Hoewel hij al heel snel naar vertrek een GPS fix had, is hij hem even zo snel weer kwijt. In een rit van 30 minuten over merendeel snelweg is er ongever 10 minuten een fix geweest.
5. Ik wordt knetter van het wegvallen van de kleuren op de kaart als er geen fix is: op zo'n moment ben je JUIST aangewezen op de kaart om je route zelf even te kunnen bepalen. Als je dan zo'n grijs-wit kaartje ziet dan is dat erg onhandig. Bovendien is dat geknipper erg onrustig.
6. Het lijkt alsof de snelheid te laag wordt aangegeven. Aan de hand van de waardes die ik met TT3 kreeg weet ik mijn tellerafwijking, nu ligt de door tt aangegeven snelheid nog lager. (108 als ik op de teller 120 heb).

Ik hoop dat ze een aantal dingen in een update optioneel gaan maken, anders gaat hij lekker weer terug.

[ Voor 35% gewijzigd door superduper op 22-06-2005 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Euh... dat jij je fix kwijt bent, daar heeft TT absoluut niks mee te maken...
En dat je een monochroom kaartje hebt als je geen fix hebt, maakt toch ook niks uit, je hebt toch ofwel een veels te kleine uitsnede om op de kaart iets te kunnen zien (bij lage snelheid) of veel te weinig detail om bruikbaar te zijn (bij hoge snelheid).

Dat jij niet genoeg temp-space hebt, daar kan de install toch niks aan doen? Hier installeert hij gewoon normaal hoor.

Enige waar ik je gelijk kan in geven is dat het unpacken van de kaarten verschriiikkkeliiijjjk lang duurt. :/
(en tja, idd geen deelkaarten meer)

[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 22-06-2005 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Fire69 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 08:04:
Euh... dat jij je fix kwijt bent, daar heeft TT absoluut niks mee te maken...
En dat je een monochroom kaartje hebt als je geen fix hebt, maakt toch ook niks uit, je hebt toch ofwel een veels te kleine uitsnede om op de kaart iets te kunnen zien (bij lage snelheid) of veel te weinig detail om bruikbaar te zijn (bij hoge snelheid).

Dat jij niet genoeg temp-space hebt, daar kan de install toch niks aan doen? Hier installeert hij gewoon normaal hoor.

Enige waar ik je gelijk kan in geven is dat het unpacken van de kaarten verschriiikkkeliiijjjk lang duurt. :/
(en tja, idd geen deelkaarten meer)
TT installeert een andere driver voor je GPS muis, en deze werk duidelijk minder dan de vorige.

Ik heb ongeveer 6 Gb aan temp space, maar een aantal sets cds hebben last van deze bug: diverse reports hiervan op de andere internet forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
En als je nu (gewoon als test) de gps-soft van de 3.0 installeert, werkt die goed samen met de 5.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10350

Fire69 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 09:43:
En als je nu (gewoon als test) de gps-soft van de 3.0 installeert, werkt die goed samen met de 5.0?
Ja, ik heb de GPS307 update gebruikt met TT5 en die werkt (Acer n35). Ik kon alleen weinig tot geen verbetering vaststellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30

Wat betreft grensoverschrijdende navigatie is het simpel: Dat kan alleen op detailnivo indien je binnen de geladen kaartset blijft. Dus indien benelux aktief is, kun je alleen binnen Benelux van deur tot deur navigeren.

Wil je op vakantie naar frankrijk, dan is het onmogelijk om zonder kaartwissen van een adres in Nederland naar een adres in Frankrijk te rijden.

Wat wél kan is om thuis al de PLUS kaart van Frankrijk te laden. Je beschikt dan tevens over de onderliggende MRE. Je kunt dan je eigen GPS lokatie als vertekpunt gebruiken en meteen navigeren naar een detail-adres in Frankrijk. Zodra je thuis weg rijdt, begint de navigatie zodra je op een hoofdweg komt die op de MRE staat en dat is doorgaans echt wel dicht bij huis. Van daaruit begint de navigatie richting Frankrijk via de onderliggende MRE kaart. Dus niét via de Benelux kaart, ook niet indien deze op je flashcard aanwezig is. Zodra de Franse grens is bereikt wordt automatisch overgeschakeld op de Franse detailkaart omdat deze immars al vanaf de thuislokatie de aktieven kaart was. Voor de terugweg zou je op je vakantiebestemming al de Benelux PLUS kaart moeten laden. Het werkt dan dus precies andersom.

Een verkapte manier van grensoverschrijdende navigatie dus :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Tomtom 5 is er weer af bij mij.... Een zware stap terug als je het mij vraagt.

GPS initialisatie zorgt erbij voor dat de applicatie gewoon hangt... Alleen een soft-reset lukt dan nog en vervolgens start TT gewoon niet op... blijft 9 van de 10 keer hangen. Ik heb het opgegeven.

Ze zullen zich wel meer aan het richten zijn op tt go ofzo of ze zien alleen maar $$ tekens sinds de beursgang zonder te investeren in kwalitateit.
Anoniem: 61137 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:28:
[...]

[...]

Verder mijn minpunten:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BollieBolstra
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-05 10:33
Maar ik neem aan dat je wel alle detail kaarten van je route op de SD kaart kan zetten, en deze vervolgens te laden als je over de grens gaat? Dus Duitsland, Zwitserland en Frankrijk op de kaart zetten en zodra je de grens overschrijd een andere kaart activeren... (kan dat?)

Of moet je nog een laptop meenemen op vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32767

BollieBolstra schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:32:
Maar ik neem aan dat je wel alle detail kaarten van je route op de SD kaart kan zetten, en deze vervolgens te laden als je over de grens gaat? Dus Duitsland, Zwitserland en Frankrijk op de kaart zetten en zodra je de grens overschrijd een andere kaart activeren... (kan dat?)

Of moet je nog een laptop meenemen op vakantie?
Ja, van te voren kaarten activeren (mocht dat nodig zijn) en dan kun je zo tijdens een rit wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy

TweakBoy

---

pulleke schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:14:
Tomtom 5 is er weer af bij mij.... Een zware stap terug als je het mij vraagt.

GPS initialisatie zorgt erbij voor dat de applicatie gewoon hangt... Alleen een soft-reset lukt dan nog en vervolgens start TT gewoon niet op... blijft 9 van de 10 keer hangen. Ik heb het opgegeven.

Ze zullen zich wel meer aan het richten zijn op tt go ofzo of ze zien alleen maar $$ tekens sinds de beursgang zonder te investeren in kwalitateit.

[...]
ik heb nergens last van:

op HP rz1710 + HP hx2110 + HP 2210 + HP H3715 + Mitac Mio 168 heb ik nergens last van.. ik weet niet welke versies jullie gebruiken... maar ik heb bij gebruik nooit last van een vastlopertje

Ik gebruik met een GPSmuis die nog van TT3 is, (de nieuwe revisie van TT5 heb ik ook al geprobeerd, ook zonder problemen) + de ingebouwde van Mio168

Lijkt me meer een instelfout van de desbetreffende users.. (geen flame of zo, ik weet dat het kennis niveau erg hoog ligt hierzo maar toch kun je er soms niet onderuit dat het gewoon kwestie van wennen is en de juiste instelling kunnen vinden qua app + rest van de ppcsoftware)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

[b][message=23565412,noline]- Hardwarebuttons zijn niet meer te gebruiken.
Wtf: je hebt gelijk; je kan dus nu ook niet meer even uitzoomen met de knoppen, maar je moet met je vinger zitten frutten op het scherm (waarbij je 6x het menu krijgt, voordat je uitgezoomd bent of op je voorganger zit....).

Ik ga hem terugsturen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

TweakBoy schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:50:
[...]

Ik gebruik met een GPSmuis die nog van TT3 is, (de nieuwe revisie van TT5 heb ik ook al geprobeerd, ook zonder problemen) + de ingebouwde van Mio168

Lijkt me meer een instelfout van de desbetreffende users.. (geen flame of zo, ik weet dat het kennis niveau erg hoog ligt hierzo maar toch kun je er soms niet onderuit dat het gewoon kwestie van wennen is en de juiste instelling kunnen vinden qua app + rest van de ppcsoftware)
Je kon met TT3 nog uit een hele lijst van GPS adapters kiezen, dat heb ik in TT5 nog niet gezien. Alleen maar de TomTom muizen of een generic driver met de baudrate ( :? ).

Ik krijg nu ook foutmeldingen bij het uit standby halen van de PDA dat Eve niet wakker wil worden oid. Dan kan je alleen maar weer TT opnieuw starten en dan werkt ie weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:01
superduper schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 17:13:
[...]

Wtf: je hebt gelijk; je kan dus nu ook niet meer even uitzoomen met de knoppen, maar je moet met je vinger zitten frutten op het scherm (waarbij je 6x het menu krijgt, voordat je uitgezoomd bent of op je voorganger zit....).

Ik ga hem terugsturen.. :(
Huh?
Ik kan gewoon zoomen en het volume regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
superduper schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 17:21:
Ik krijg nu ook foutmeldingen bij het uit standby halen van de PDA dat Eve niet wakker wil worden oid. Dan kan je alleen maar weer TT opnieuw starten en dan werkt ie weer.
Dat was met TT3 ook al zo.
Je moet 'em gewoon op de normale manier afsluiten, en dan is niks aan de hand.
Maar jij gebruikt zeker de bakonl-versie, want die is erg brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

suspect schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:44:
[...]

Dat was met TT3 ook al zo.
Je moet 'em gewoon op de normale manier afsluiten, en dan is niks aan de hand.
Maar jij gebruikt zeker de bakonl-versie, want die is erg brak.
Nooit gehad, en ik heb al de officiele versies sinds TomTom 1 gekocht. Er zijn nog mensen die software kopen als je het gebruikt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
superduper schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:53:
[...]

Nooit gehad, en ik heb al de officiele versies sinds TomTom 1 gekocht. Er zijn nog mensen die software kopen als je het gebruikt. ;)
Mijn excuses in dat geval, ik was iets te voorbarig. O+
Maar op welke PDA gebruik je TT dan, want ik vind het vreemd dat de hardwarebuttons niets doen.
Zoals ik al zei werkt het bij mij prima, alleen werkt het indrukken van de 4-punts toets om het geluid uit te zetten niet meer. (er gebeurt wel iets, ik weet alleen niet meer wat...)
Ik heb nog steeds een oude iPaq 3850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb een casio E-200.... Ook oud.. :)

[ Voor 23% gewijzigd door superduper op 22-06-2005 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148440

Je kunt wel navigeren naar een benzinnepomp: tik op hoofdscherm tik op pijl recth onder tik dan op bekijk kaart; gan nu op je poi staan waar je naar toe wil en tik op het blauwerondje (klaverbladje) en tik nu op navigeer er heen en dan kom je waar je wezen wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Kwam er net voorbij dat iemand niet zijn menu kon veranderen?
http://www.skux.net/tomtom/menubuilder/index.php
alstublieft :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkleerssen schreef op zondag 03 juli 2005 @ 21:29:
Maar dan nog, het is toch schandalig, bij de beesten af, dat je in TT5 zelf je menu niet kan samenstellen, terwijl dit in 3.07 wel kon? Is echt het dieptepunt van TT5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Anoniem: 61137 schreef op zondag 03 juli 2005 @ 21:43:
[...]

Maar dan nog, het is toch schandalig, bij de beesten af, dat je in TT5 zelf je menu niet kan samenstellen, terwijl dit in 3.07 wel kon? Is echt het dieptepunt van TT5.
tja.. klopt.. maar ik heb er geen last van al die aangegeven nadelen hier in dit topic verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkleerssen schreef op zondag 03 juli 2005 @ 21:29:
Er is ook iets dergelijks om dit offline te doen...

http://www.tiasoft.de/TomTomMenuEditor12.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:48
[b]Fire69 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 15:16:
Ik zag ergens Navigon voorbij komen ( O-) ) maar dat was 10gig. Hoe zit het dan juist?
Er zitten 3 kaarten van Europa bij heb ik begrepen (A, B en C).
Maw, het is ook niet 100% grensoverschrijdend. :)
Beetje laat, maargoed :

Navigon is wel grensoverschrijdend. Er zijn zowel losse kaarten te koop als een pakket van divere landen bij elkaar. Deze pakketten zijn bekend onder de namen Europe, Europe A, Europe B en Europe C. Ze bevatten een selectie van kaarten van europesche landen.

Plaatjes maken het duidelijk :

Europe :

Afbeeldingslocatie: http://img210.imageshack.us/img210/3593/europe5gm.th.png

Europe A:

Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/4517/europea7mp.th.png

Europe B:

Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/3717/europeb8wg.th.png

Europe C:

Afbeeldingslocatie: http://img52.imageshack.us/img52/230/europec2ci.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
En hoe groot is die volledige Europe-kaart dan? Net zoals de TomTom Go 700 rond de 2.5gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:48
Kun je zien op de screenshot, geheel europa is 1.3 GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11966

ik heb in de vakantie met tomtom gewerkt. werkt opzich goed. hij wisselt zelf de map niet maar je moet hem handmatig wissellen alleen hij haalt wel de route vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:21
ik had altijd tt3 en sinds een paar weken tt5
maar kon je met tt3 nou wel of niet grensoverschrijvend navigeren?

volgens mij tikte ik in parijs, vanaf mn huis......

als dit zo is, dan ga ik weer terug naar tt3.......
maar heb geen zin het opnieuw te installeren en dan te constateren dat ik me heb vergist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Met TT3 kon je ook niet grensoverschrijdend navigeren.
Waarschijnlijk heb je dan gewoon de MROE gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met TT3 kon je grensoverschrijdend navigeren met gebruikmaking van de Major Roads of Europe kaart. Je kon dan navigeren van een hoofdweg bij jou in de buurt, naar een hoofdweg in de buurt van je bestemming. Geen vertrek of aankomtst in detail dus.

Met TT5 kun je grensoverschrijdend navigeren met gebruikmaking van een PLUS kaart. Dit is bijvoorbeeld de detailkaart van Frankrijk met geintegreerd het hoofdwegennet van Europa. Hiermee kun je van een hoofdweg bij jou in de buurt, naar een gedetailleerde bestemming in Frankrijk, of andersom indien je de Benelux PLUS kaart gebruikt.

Met TT5 kun je dus thuis al je detailbestemming in het buitenland opgeven en met TT3 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 10:57
Grensoverschrijdend plannen in tom tom 5 gaat bij mij als volgt,

Ik heb op mijn PDA de Benelux Plus en Duitsland kaarten.

Ik heb als eerste de Duitsland kaart geladen en het adres van het dorp waar ik mot zijn ingevuld bij reisplanner en opgeslagen. Dit dorp komt niet voor in de Benelux Plus kaart.

Vervolgens van kaart gewisseld naar de Benelux Plus kaart en weer naar de reisplanner gegaan en mijn reisplan aangeklikt. Tom tom vraagt dan wilt u 'Daar nu naar navigeren' ? Dan zeg ik 'Ja' en hij rekent de route netjes uit.

Ik ga volgendeweek testen of dit daad werkelijk werkt.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Als dit adres niet op de Benelux Plus kaart staat, ga je er toch nooit geraken!? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
DutchPlayer schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 12:47:
Grensoverschrijdend plannen in tom tom 5 gaat bij mij als volgt,

Ik heb op mijn PDA de Benelux Plus en Duitsland kaarten.

Ik heb als eerste de Duitsland kaart geladen en het adres van het dorp waar ik mot zijn ingevuld bij reisplanner en opgeslagen. Dit dorp komt niet voor in de Benelux Plus kaart.

Vervolgens van kaart gewisseld naar de Benelux Plus kaart en weer naar de reisplanner gegaan en mijn reisplan aangeklikt. Tom tom vraagt dan wilt u 'Daar nu naar navigeren' ? Dan zeg ik 'Ja' en hij rekent de route netjes uit.

Ik ga volgendeweek testen of dit daad werkelijk werkt.
ik moet ook vaak naar buitenland - en zo navigeer ik ook.
Fire69 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 08:11:
Als dit adres niet op de Benelux Plus kaart staat, ga je er toch nooit geraken!? :?
natuurlijk snap je dan wel dat je gewoon een een wat grotere plaats als uitgaanspunt neemt die dicht bij je plaats van bestemming ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Maar dan ben je toch gewoon veel beter af als je de Duitsland Plus kaart inlaad?
Dan kan je gewoon van thuis uit rechtstreeks naar het kleinste steegje in Duitsland rijden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Fire69 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:12:
Maar dan ben je toch gewoon veel beter af als je de Duitsland Plus kaart inlaad?
Dan kan je gewoon van thuis uit rechtstreeks naar het kleinste steegje in Duitsland rijden? :?
niet vanaf Nederland.... Je zou toch kaarten moeten gaan wisselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Waarom? Wat is er anders aan Nederland? :?
In de Duitsland Plus staan toch alle groten wegen van Europa, incl. Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Fire69 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 12:29:
Waarom? Wat is er anders aan Nederland? :?
In de Duitsland Plus staan toch alle groten wegen van Europa, incl. Nederland?
hmm, ik zal eens kijken en installeren...

edit:
verrek, je hebt nog gelijk ook !! Nog niet echt gezien die plus voor andere landen !

Ga ik gelijk ff testen binnenkort.

[ Voor 20% gewijzigd door SileX op 13-10-2005 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
;)

Dit is dus juist de reden waarom ze die Plus-kaarten gemaakt hebben. :)

[ Voor 95% gewijzigd door Fire69 op 13-10-2005 14:43 ]

Pagina: 1