Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CCFL's op netvoeding

Pagina: 1
Acties:

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 14:55
Voor een project van mij van de zomer moet ik 6 CCFL's aansluiten, die heb ik nog niet, maar ik moet die op een stopcontact kunnen hangen en had daarvoor de volgende voeding in gedachten:

http://www.elektronica-on...at=Instelbare%20Voedingen

Zou 12v 1A voldoen voor 6 CCFL's? Ik heb wel ergens gelezen dat 1 inverter met 2 CCFL's erop 300mA trok maar dat zal wel verschillen... Kan iemand voor mij naar de specs van zijn/haar CCFL kijken?

Bedankt alvast! :)

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13
CCFL Buis (dus een enkele buis) trok meende ik 4 watt. Dit dus keer 6 is 24 watt. Rest van dit verhaal staat in de Binas of in de FAQ (iets met R, I en U ;) )

• Necrite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 14:57
Je bedoelt iets met P, I en U ;)

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 14:55
Dat betekent dus 2A op de 12v lijn... Hmz, das best veel. Er zijn nog niet eens adapters te koop in die winkel die 12v 2A trekken 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Tim_R op 05-06-2005 19:26 ]

Verwijderd

bouw je ze toch gewoon aan elkaar... issie alleen iets groter.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:43
2A op 12V (6*parallel)kan gemakkelijk omgezet worden naar 1A op 24V(serie schakelen van 2 keer (3 in parallel).
voor 29€ heb je een 24V-1.5A universele laptopvoeding, dit is een geschakelde voeding en heeft dus wat geavanceerde beveiligingen ingebouwd (bij kortsluiten gaat ie niet kapot en zal er niet constant de max stroom lopen, iets veiliger dus).
Voor 19.5€ heb je een gewone geschakelde voeding die net hetzelfde kan (minder grote waaier van spanningen weliswaar), dus ook 24V op 1.5A.
Lijkt me wel dat die laptopvoeding iets robuuster is (en voor jou mss gemakkelijker in te bouwen?), maar de ander is goedkoper...

[ Voor 76% gewijzigd door naftebakje op 05-06-2005 20:18 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1