Omdat ik een Lian Li V-2000 heb en een Tagan TG530-U22 voeding passen de PCI-E kabels niet. Ik ben al aan het zoeken geweest op Google en GoT search maar kan niks vinden over PCI-E verlengkabels. Bestaan deze wel en zoja waar zijn deze te koop. Misschien dat jullie dat weten? Mijn systeem draait nu wel maar zou toch graag de PCI-E kabels van de voeding willen gebruiken.
Die nieuwe voedingskabeltjes voor hdd's zijn s-ata voedingskabels, heef tneits met pci-e te makenBoukeHaarsma schreef op zondag 05 juni 2005 @ 17:46:
uhh pci-e voedingskabels???
of bedoel je gewoon die nieuwe stroomvoeding op je hd?
Dit bedoelt hij:
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
als ik dat picje hierboven zo zie, kan je ze dan niet gewoon zelf verlengen met wat draaden en krimpkous
Dat bedoelde ik, wat XanderH laat zien. Ik wil ze graag origineel houden i.v.m. garantie e.d. Tenzij de verlengkabels een vermogen kosten maar ik wil eerst kijken of ze er zijn en wat ze eventueel kosten voordat ik in me voeding ga knippen en de garantie vervalt.PilatuS schreef op zondag 05 juni 2005 @ 17:51:
als ik dat picje hierboven zo zie, kan je ze dan niet gewoon zelf verlengen met wat draaden en krimpkous
[ Voor 4% gewijzigd door Paul Hewson op 05-06-2005 17:53 ]
ja zit wel wat in idd, maar ik denk dat die dingen best te koop zijn bij de betere pc zaak, je bent vast niet de eerste met dit probleem, maar misschien kan je als ze er nog niet zijn je voeding ergens anders plaatsen ofzoPaul Hewson schreef op zondag 05 juni 2005 @ 17:53:
[...]
Dat bedoelde ik, wat XanderH laat zien. Ik wil ze graag origineel houden i.v.m. garantie e.d. Tenzij de verlengkabels een vermogen kosten maar ik wil eerst kijken of ze er zijn en wat ze eventueel kosten voordat ik in me voeding ga knippen en de garantie vervalt.
Of ze er voor pci-e zijn weet ik niet, echter zijn ze er wel voor bijvoorbeeld de 8 pins EPS aansluiting. Gezien de 8 pins stekker zelf een "deel" uit een 20 danwel 24-pins voedingsconnector is, denk ik dat dat ook voor de 6pins PCI-e stekker zal gelden, en zodoende is het goed mogelijk dat je met een dergelijk 8pins EPS verlengkabel je PCI-e ding kunt verlengen (met dus 2 loze aansluitingen ernaast, dus voorwaarde is dat die niet in de weg zitten waar je hem op je kaart aan moet sluiten.
| PCI-Express 6pin - Videokaart power connector | ||||
(6 pin Molex ??? op de videokaart) (6 pin Molex 39-01-2060 aan de voedingskabel) | ||||
| Pin | Naam | Kleur | Omschrijving | |
| 1 | GND | Zwart | Ground | |
| 2 | GND | Zwart | Ground | |
| 3 | GND | Zwart | Ground | |
| 4 | 12V | Geel | +12 VDC | |
| 5 | KEY | - | Keypin - niet gebruikt | |
| 6 | 12V | Geel | +12 VDC | |
Dataschema iig... jammer dat er "(6 pin Molex ??? op de videokaart)" staat en er daar geen typenummer bekend is, anders had je daar misschien op kunnen zoeken...
Ik kan de verlengkabeltjes zo snel ook even niet vinden...
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Weet niet in hoever jij bekend bent met de V-serie van Lian Li maar is weinig plaats ergens anders dan het onderste niveau om mijn voeding te plaatsen. En aangezien ik ook nog eventueel WC ga inbouwen wil ik de voeding onderin houden.PilatuS schreef op zondag 05 juni 2005 @ 17:55:
[...]
ja zit wel wat in idd, maar ik denk dat die dingen best te koop zijn bij de betere pc zaak, je bent vast niet de eerste met dit probleem, maar misschien kan je als ze er nog niet zijn je voeding ergens anders plaatsen ofzo
neej ik ben (nog) niet bekend met die serie, tis jammer dat het niet op een andere plek kan, zit ik zelf ook mee met mijn kast, en idd met wc er bij word het best vol in zo'n kast, ben zelf ook een wc gebruiker 
maar misschien morgen anders ff langs een paar winkels gaan, ik denk dat ze die dingen toch ergens moeten hebben
maar misschien morgen anders ff langs een paar winkels gaan, ik denk dat ze die dingen toch ergens moeten hebben
Verwijderd
ik heb wel 4 pin molex naar pci-e kabeltjes gezien, o.a. te koop bij www.alternate.nl (grafische kaarten -> toebehoren -> diversen).
uhm je hebt toch van die molex -> pci-e kabels pak je die toch? op die voeding zitten er toch genoeg... ik heb hem ook... maar bij mij passen de kabels wel en ik heb een stacker
This is the Way.
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 18:23:
ik heb wel 4 pin molex naar pci-e kabeltjes gezien, o.a. te koop bij www.alternate.nl (grafische kaarten -> toebehoren -> diversen).
Jullie bedoelen hetzelfde en op die manier heb ik het nu ook aangesloten maar je hebt niet voor niks die PCI-Express connectors apart er aan zitten, denk aan OC'en.HIValicious schreef op zondag 05 juni 2005 @ 19:00:
uhm je hebt toch van die molex -> pci-e kabels pak je die toch? op die voeding zitten er toch genoeg... ik heb hem ook... maar bij mij passen de kabels wel en ik heb een stacker
[ Voor 26% gewijzigd door Paul Hewson op 05-06-2005 19:08 ]
soweiso hebben die pci-e connectors geen ander voltages...
This is the Way.
Bump. Nog geen leuke oplossing gevonden om de PCI-E van een voeding te verlengen?
Ik heb een zelf gebouwde kast en kom ook lengte te kort.
Mijn molexen bewaar ik liever voor iets anders ;-)
Thnx!
Ik heb een zelf gebouwde kast en kom ook lengte te kort.
Mijn molexen bewaar ik liever voor iets anders ;-)
Thnx!
Tja, dan zou ik een ATX verlengkabel pakken en daar gewoon 6 pins vanaf halen. Dan krijg je die ook wel passend. ATX verlengkabeltjes heb je al voor 2€ en zijn prima bruikbaar voor zoiets
Hmm... de stekkertjes hebben van die leuke vormpjes waardoor ze maar op 1 manier passen.
In een ATX of ATX 2.0 stekker zitten er nergens 6 naast elkaar die overeen komen met die van de PCI-E.
PCI-E "past" wel in de male kant van een 8 pins EPS verleng kabel..... daar zou ik in combinatie met zo'n Molex->PCI-E een kabel van kunnen maken denk ik...
Maar zijn er geen nettere oplossingen ?
In een ATX of ATX 2.0 stekker zitten er nergens 6 naast elkaar die overeen komen met die van de PCI-E.
PCI-E "past" wel in de male kant van een 8 pins EPS verleng kabel..... daar zou ik in combinatie met zo'n Molex->PCI-E een kabel van kunnen maken denk ik...
Maar zijn er geen nettere oplossingen ?
Volgens mij zijn er voor casemodders wel leuke gekleurde PCI express stekkers en contra-stekkers te krijgen, dan heb je zo een kabel gemaakt natuurlijk
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Pagina: 1
(6 pin Molex ??? op de videokaart)
(6 pin Molex 39-01-2060 aan de voedingskabel)