Toon posts:

Asus A8N-SLI heeft specifieke problemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 494 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op een forum liet ik mijn systeem showen met als moederbord de Asus A8N-SLI DELUXE DDR400 PCI-E*2 LAN. Maar toen zeiden 2 personen:

"Daar zijn tal van problemen mee, een bekend probleem is dan ook dat ze niet samenwerken met Maxtor Diamond Max 10 (geen probleem anyway, neem WD-harddisk). Ook geeft de FAN op de Northbridge van dat moederbord veel lawaai en zou het gauw kapot gaan."
Waarna zei mij dit aanraadden:
"Ik zou gaan voor de:
Gigabyte GA-K8NXP-SLI, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II RAID).
Is een uiterst stabiel bordje, je krijgt daar ook nog eens een DPS kaartje bij en een WiFi kaartje. 8 SATA kabels, drie brackets voor de extra USB- en FireWire-poorten, en verloopstukjes om molex-stekkers om te bouwen naar Serial ATA-stroomaansluitingen
DPS houd in dat het je core betere prik voorziet voor toekomstige processoren."

Is dit waar? Of is de Asus over het algemeen toch gewoon beter?

Bij voorbaat dank,
Tommy.

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 19:10

vegterb

[ZzZ]Vighter

Als je het moederbord zelf al hebt en geen compatibiliteitsproblemen mee hebt lijkt me dat dus geen probleem. Asus is een goed merk en ik denk dat het geen zin heeft om nu tot de conclusie te komen dat het een slecht moederbord zou zijn! Dat is het naar mijn idee niet, bij mijn oude werk heb ik veel asus moederborden verkocht (Eigenlijk alleen maar) en met het moederbord zelf zijn eigenlijk nooit echt problemen geweest, Asus staat wel voor kwaliteit.

Of de gigabyte beter is is iets wat per persoon zal verschillen en dan zou je een onafhankelijke review moeten lezen van beide moederborden of waar ze beide getest en vergeleken worden! Geen moederbord is perfect, sommige hebben inderdaad meer problemen dan andere, maar dat is gewoon uit te zoeken naar het aantal vragen wat je op (bijv. GoT) kunt vinden over het moederbord.

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De genoemde problemen zijn waar. Zie ook [rml][ Ervaringen] Het Asus A8N-SLI topic Deel 8[/rml] :)

Maar: de incompatibiliteit met de Maxtor DM10 treft overigens alle moederborden met o.a. de nForce3 en nForce4 chipsets. Remedie: nieuwe firmware in de harddisk flashen. Het is dus niet alleen en specifiek de A8N-SLI. En de northbridgefan: sja, da's zo'n beetje normaal. Kleine fans (40mm) maken nou eenmaal veel lawaai en gaan relatief snel stuk. Remedie: fan eraf slopen en een grotere heatsink erop plaatsen. Het is dus niet alleen en specifiek de A8N-SLI.

Omdat Asus borden zo'n beetje de meestverkochte particuliere borden zijn, zul je relatief gezien veel meer Asus-related probleemtopics op de forums zien. Echter dat betekent niet dat Asus de slechtste merk is ;) Je zult dit ongetwijfeld gehoord hebben van Gigabyte-fans en anti-Asus dudes. Heerlijk objectief dus 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door BalusC op 05-06-2005 17:49 ]

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-01 21:29

HMS

de fan op de northbridge geeft idd veel lawaai (ook op mijn non-deluxe) en zou snel kapot gaan. Ook heb ik gelezen dat je gratis een fan bij asus kan bestellen die beter zou zijn. weet niet of dat in nederland van toepassing is ...... :/

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

asus is ook goed hoor.
maxtor lag aan de firmware, nieuwste geen last meer van.
fan kan je gewoon stilzetten of een passief erop gooien van zalman van een paar euro.
maar dit kan beter in het asus a8n-sli topic :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 17:44:
asus is ook goed hoor.
maxtor lag aan de firmware, nieuwste geen last meer van.
fan kan je gewoon stilzetten of een passief erop gooien van zalman van een paar euro.
maar dit kan beter in het asus a8n-sli topic :?
Wat bedoel je met dat passief? Gewoon een simpele koeler?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Passief = niet actief.

Dus: geen actieve koeling, geen ventilator, alleen maar een heatsink ;)

Gezien de heldere resultaten die je met 2 uiterst simpele keywords had kunnen vinden: [search=passief koelen], heb ik niet het idee dat je überhaupt ook maar iets hebt uitgezocht mbt deze vraagstelling. Heb je nog niks van jouw vorige slotjes geleerd? Werk daar eens aan, het is wel de bedoeling hier op GoT dat je over inzet, inzicht, researchvermogen en een zekere mate van basiskennis beschikt ;)

[ Voor 71% gewijzigd door BalusC op 05-06-2005 17:55 ]

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-02 19:13

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Ik heb beide borden, en met beide geen problemen..........maar (ja een maar ;) ) wil je gaan overklokken of iets dergelijks kan je beter voor de asus gaan.
die heeft een paar voordelen:
3.0v op je geheugen
Meer op i net te vinden over instellingen/mods/biossen enz enz

De gigabyte is ook prima , heeft meer opties erbij zoals w-lan/een berg sata aansluitingen, enz enz, alles wat een bord kan hebben zo'n beetje.
ook erg mooi is de geheugen opties in de bios , die kan je daar (mits goed geheugen) zo strak zetten als je wilt en dat komt een amd wel ten goede..

Dus de keuze is moeilijk, maar het prijsverschil zal de doorbraak geven denk ik....

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Verwijderd

HMS schreef op zondag 05 juni 2005 @ 17:44:
de fan op de northbridge geeft idd veel lawaai (ook op mijn non-deluxe) en zou snel kapot gaan. Ook heb ik gelezen dat je gratis een fan bij asus kan bestellen die beter zou zijn. weet niet of dat in nederland van toepassing is ...... :/
waar heb je het gelezen? Ik wil wel ff poging wagen om het te bestellen.

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 05:23
Ik geloof niet zo in dat DPS. Als onze lieve mobo-bakkers nu eens _degelijke_ en zware MOSFET's plaatsen, mét heatsink dan zijn we ook een heel eind :)

(kijk bijvoorbeeld naar de oude asus A7V, prachtbord, mét extreem voedingsgedeelte voor de cpu, maar asus heeft dit nooit verder gebruikt en is gewoon verder gegaan met het "traditionele" design)

Ik heb zelf al veel gewerkt met de A8N-SLI, ben zeer tevreden. De nieuwste revisie heeft trouwens een nieuwe heatsink op de NB, een 50mm exemplaar, en ligt al in de winkels...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• nickpma
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Er zijn zolangzamerhand zoveel topics over de a8n-sli, vandaar hier mijn vragen maar even.

- ik krijg morgen de wd raptor 36gig, hier wil ik windows op installeren
probleem is misschien dat ik geen floppy disk heb, is dit nodig voor het installeren van windows ivm sata?

[ Voor 39% gewijzigd door nickpma op 24-11-2005 20:16 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:23
Welke processor heb je? Je kan ze uiteraard gewoon op 400 proberen, werkt dat niet dan heb je pech ;).

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-02 13:51
Wanneer je de HDD op de SATA controller aansluit heb je géén floppydrive of whatever nodig. De A8N-SLI heeft alleen native nForce4 SATA controllers en deze worden gewoon herkend door een XP install (hier iig wel). Daarmee is je vraag denk ik wel beantwoord en doe ik dit meer dan half jaar oude topic dicht :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.