Toon posts:

Goed systeem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een systeem samengesteld. Alleen zou ik graag weten wat anderen er van vinden. Ik zal er vooral op gamen en dingen kopieeren. Dit is het samengestelde systeem. Waar een '/' er onder staat kijk ik nog even voor:

Processor:
AMD Athlon 64 3500+ Socket-939
Moederbord:
Gigabyte GA-K8NXP-SLI, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II RAID)
Geheugen:
1024 MB DDR400 geheugen Twinmos (2x512 MB Dual Channel)
Harddisk:
WD 160 GB S-ATA U150 7200RPM 8MB Cache
DVD/CD+/- Brander:
NEC ND3540 DL DVD±R/RW 16x IDE OEM Zwart
DVD/CD Speler:
LG DVD-Rom 16x52 IDE OEM Zwart
Speciale (bv. foto-)kaartlezer:
7in1 Read/Writ Int. Foxconn OEM USB2 Zwart
Behuizing:
Coolermaster Centurion 5 zwart/zil.+380w PSU +USB drives
Draadloos toetsenbord+muis:
Logitech Cordless Desktop MX3100
/ Logitech Cordless Desktop LX700
Monitor:
iiyama 17" TFT E430S Zwart /Speakers 8ms
Waterkoeling:
Coolermaster Aquagate Mini waterkoeling
Videokaart:
XFX GeForce 6800GT 256MB DDR3 2xDVI PCI-E + SLI
/ XFX GeForce 6600GT 128MBDDR3 2xDVI PCI-E + SLI
(Videokaartkoeling (misschien):
Zalman VF700-AlCu Silent VGA Cooler)

Is dit een goed systeem?
Zeg me wat je ervan vind. Dat zou ik erg op prijs stellen.

BVD.

Verwijderd

Goed systeem
-vid zou ik de 6800gt nemen
-miss zwaardere voeding
-Logi mx 3100
-Wat betreft waterkoeling, als je graag een simpel cpu setje wilt, zou ik de Thermaltake bigwater nemen.
In geval van overclocken, of meerdere onderdelen eraan hangen, een betere set aanschaffen of zelf samenstellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 17:37 ]

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11-2025

vegterb

[ZzZ]Vighter

Netjes, Ik heb zelf de (wat oudere) gigabyte 8KNXP voor de P4 en heb nog nooit (nu 2 jaar later) problemen gehad. Wat je systeem betreft:
- WD 160 GB S-ATA U150 7200RPM 8MB Cache
Zou je niet voor een SATA II gaan? Met het oog op een toekomstig systeem en snelheid?

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo setje?

Bedankt voor je antwoord.

Verwijderd

Ligt misschien aan mij, maar is dit niet een beetje overkill???:
DVD/CD+/- Brander:
DVD/CD Speler:
Ik snap dat je wilt kopiëren, maar 4 opticals? Ga je soms twee verschillende dingen tegelijk branden? Ga je dit elke keer doen, of is het mogelijk dat je 5 minuten geduld kunt hebben? Tenzij je een kopieerfabriek hebt, een beetje onzin en het vreet onnodig energie en poorten.

Weet je zeker dat je voor een GeForce wilt gaan? Ik hoor de laatste tijd wel eens problemen met games i.c.m. GeForce (kan ook zijn dat ik de klok heb horen luiden hoor)
XFX GeForce 6800GT 256MB DDR3 2xDVI PCI-E + SLI

Van een Cordless Desktop ga je als gamer spijt krijgen. Stay wired! Nooit gezeur met batterijen en connectie-problemen. Die dingen haperen altijd op momenten dat je het niet kunt gebruiken.

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Het zijn twee opticals, de bovenste dingen geven aan wat het is :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo toekomstig systeem en snelheid?
(Sorry, ben nog niet zo'n slimmerik, 13 jaar he)

Bedankt voor je antwoord.

En hoezo 4 opticals?

Verwijderd

Topicstarter
vegterb schreef op zondag 05 juni 2005 @ 17:39:
- WD 160 GB S-ATA U150 7200RPM 8MB Cache
Zou je niet voor een SATA II gaan? Met het oog op een toekomstig systeem en snelheid?
Verkopen ze niet @ Paradigit :( alleen S-ATA's, geen II's)

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Je kan toch voor een paar euro die ook gewoon bij een andere leverancier bestellen? :)

Verwijderd

Topicstarter
Harddisks zijn volgens mij geen 'paar euro' maar ja ik zal kijken maar ik probeer toch zoveel mogelijk bij één winkel te bestellen.

Verwijderd

Ik zie net trouwens dat je vrij veel topic hebt geopend, en grotendeels allemaal al een slotje hebben. Misschien is het daarom handig om ook wat meer research zelf te gaan verrichten.

En ben je soms van plan om alles bij paradigit te gaan bestellen? Zo ja, kijk een in de tweakers pricewatch.. kan je toch een leuk bedrag besparen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
als je sli wilt gaan draaien kan ik je ook wel een sterkere voeding aanraden :)

Verwijderd

Topicstarter
ik ga de dingen die ze daar niet verkopen ook ergens anders halen.

Verwijderd

Topicstarter
SLI ben ik pas van plan later te doen als die videokaart weer een beetje meer 'ouderwets' is.

En zoals de voeding nu is is ie wel goed?

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 17:51:
SLI ben ik pas van plan later te doen als die videokaart weer een beetje meer 'ouderwets' is.

En zoals de voeding nu is is ie wel goed?
kan je beter gelijk een tagan 480 watt halen want anders kan je volgend jaar ofzo als je een extra gpu er bij gooit ook weer een voeding gaan aanschaffen, kan je het in mijn mening beter gelijk goed doen :)

Verwijderd

trouwens, waarom paradigit? Prima winkel, maar niet de goedkoopste...

Verwijderd

Topicstarter
Bij paradigit krijg ik 5% korting en goede service. Welke winkel raadt jij dan aan in de buurt van Helmond/Eindhoven?

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
[quote]Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 17:40:
Ligt misschien aan mij, maar is dit niet een beetje overkill???:
DVD/CD+/- Brander:
DVD/CD Speler:
Ik snap dat je wilt kopiëren, maar 4 opticals? Ga je soms twee verschillende dingen tegelijk branden? Ga je dit elke keer doen, of is het mogelijk dat je 5 minuten geduld kunt hebben? Tenzij je een kopieerfabriek hebt, een beetje onzin en het vreet onnodig energie en poorten.

Nou volgens mij zijn het maar 2 opticals of ik kijk verkeerd }:O

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 17:57:
Bij paradigit krijg ik 5% korting en goede service. Welke winkel raadt jij dan aan in de buurt van Helmond/Eindhoven?
Waneer in mijn geval iets uit de pricewatch niet goedkoper is dan bij mycom ( die meestal ook wel duur is), dan haal ik het daar.
Daar vind ik de service zeer goed.

Voor je voeding kan je eens hier kijken, natuurlijk klopt het niet, en is gaat die calculator er vanuit dat alles volop draait, maar t geeft een beetje een idee: http://www.extreme.outervision.com/index.jsp

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 18:03 ]

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Van een Cordless Desktop ga je als gamer spijt krijgen. Stay wired! Nooit gezeur met batterijen en connectie-problemen. Die dingen haperen altijd op momenten dat je het niet kunt gebruiken.
Hiermee ben ik het niet eens.. ik heb zelf een Logitech Cordless Desktop LX700 en deze werkt altijd perfect... aangezien er een laadstation bij zit heb je nooit last van een lege batterij en connectie problemen? Hij werkt altijd prima.. en de batterijen van het toetsenbord gaan heel lang mee.
Kijk wanneer je een draadloos setje koopt zonder laadstation dan is het was anders...
Ik vind wired vervelender bij het gamen..

ontopic:

als ik jou was zou ik 2 Seagate Barracuda 7200.8, 200GB (7200rpm, SATA, 8MB, NCQ) nemen in raid0 opstelling.. heerlijk stil.. :z

en als brander zou ik voor een Plextor PX-716A 16x (Dual-layer) gaan... niet goedkoop maar wel erg goed..

Tevens zou ik voor een Asus mobo gaan: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394)

En als je SLI gaat gebruiken zou ik zeker een zware voeding nemen... ik dacht dat je tegenwooordig al speciale voedingen hebt voor SLI..

[ Voor 29% gewijzigd door Dj-sannieboy op 05-06-2005 18:10 ]

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-01 21:35

jotheman

Was like that when I got here!

TommyDJ kap nou eens constant met die topics over hetzelfde.... Doe gewoon je zoekwerk en kijk wat je zelf wilt. Boeit niemand om die hele specs lijst door te nemen, hoe trots je er ook op bent.

I see dead pixels...

• PilatuS
  • Niet online
opzich kan draadloos best goed werken, maar je hebt altijd ietsjes meer lag daar door, heb zelf ook een tijd een draadloze muis en tobo gehad maar ben toch weer terug gegaan naar de oude vertrouwde draaden :P
Pagina: 1