Toon posts:

spontaan opnieuw opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Terwijl ik bezig ben op de computer, wil hij wel eens met enige regelmaat spontaan opnieuw opstarten.
Na een spel gespeeld te hebben, wordt hij ook retesloom en is hij niet echt vooruit te branden. Nu denk ik dus dat het boeltje een beetje te warm wordt en heb in het bios opgezocht hoe warm het moederbord en de cpu is, nadat hij weer uit zichzelf was opgestart.Ook heb ik gekeken of de koeler op de processor goed werkt en daar valt op het oog niets aan te zien, draait rustig zijn rondjes.
Bios gaf het volgende aan:
MB: 35°C
CPU: 50°C
Mijn systeem bestaat uit:
Moederbord: Asus P4b
CPU: intel pentium 4 1.7 ghz
512mb sdram
Geforce 2 mx 400
Western Digital WD600BB-32CXA0

Nou is mijn vraag of dit daadwerkelijk te warm is, ook heb ik gekeken of de koeler op de processor goed werkt en daar valt op het oog niets aan te zien, draait rustig zijn rondjes.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat voor voeding zit er in? Post even de spanningslijnen die je kunt vinden in het BIOS. De voltages mogen maximaal 5% afwijken.

Te warm wordt het spul zeker niet.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 20:44

vegterb

[ZzZ]Vighter

Opzich zijn te temperaturen niet te hoog! Maar hoezo denk je dat het aan je hardware ligt? Want het kan ook aan de software liggen, traag worden doordat je geheugen vol blijft zitten of zo!

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Hoe warm mag mijn CPU worden? :)

En wat betreft het spontaan opnieuw opstarten: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

Traagheid: dat is vrij subjectief. Wat is er dan zo langzaam? Hoe zit het op het moment met de processorverbruik? PMG FAQ » Mijn PC is traag, de CPU verbruik is 100%, hoe komt dat?

Kortom zoveel dingen dat je zélf had kunnen uitzoeken, uitvinden, uitproberen danwel uitgesloten met behulp van o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde GoT-subforum. En dat wordt hier op GoT echt wel van je verwacht. Zie ook de PMG Beleid.

Dit topic is gesloten.