[HTPC] Suggesties?

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
Binnenkort wil ik een HTPC gaan bestellen, om zelf te bouwen uiteraard. Ik had het volgende systeempje in gedachten:
  • AOpen i915GMm-HFS € 244,00
  • Intel Pentium M 730, 1,6Ghz, 533FSB, 2MB € 199,50
  • 2x256MB DDR400 Kingston ValueRam € 49,00
  • Ahanix Dign Home Theatre D.Vine5 incl. 350W voeding € 249,00
  • 200GB Samsung Spinpoint SATA 8MB Cache SATAII € 105,99
  • Nec ND3520A, DVD+RW/-RW, zilver € 52,00
  • Hauppage WinTV PVR500 MCE € 106,95
  • Logitech Cordless Desktop LX300 € 46,99
  • Microsoft XP MCE Remote Control € 31,95
  • Windows XP MCE 2005 € 104,95
Voor een totaal van 1179,29 euro.

Vaak zie je voor deze prijs dikke HP bakbeesten met 3,4 Ghz P4, maar dat lijkt mij overkill. Ik denk dat ik mijn geld zo beter besteed. Ik heb lang getwijfeld tussen de SilverStone LC11 en de D-Vine 5, terwijl ik de D-Vine veel mooier vond. Uiteindelijk heb ik besloten het maar in één keer goed te doen, en 100 euro meer uit te geven.

De voornaamste reden dat ik voor Pentium-M heb gekozen is de onboard YPbPr, de enige fatsoenlijke ingang op mijn LCD-TV. Uiteraard hebben de lage energieconsumptie en het lage benodigde koelvermogen ook hun steentje bijgedragen...

Mij vraag aan jullie dus: Is dit goed te gebruiken om MCE te draaien op 720p?

Als jullie nog andere suggesties hebben of als ik een compitabiliteitsprobleem oid over het hoofd heb gezien hoor ik dat uiteraard heel graag.

Bedankt alvast!

BTW, zie ook Het grote So479 desktopmoederborden topic :D

[ Voor 11% gewijzigd door Tim_R op 07-06-2005 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
Niemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:29

Dentheman

Zie signature

Zet eens per onderdeel een prijs neer :)
want als ik 't zo bekijk ben je beetje duur uit :?

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
Denman89 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 17:38:
Zet eens per onderdeel een prijs neer :)
want als ik 't zo bekijk ben je beetje duur uit :?
Done ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 Kleine opmerking, neem minimaal 1 gb geheugen. Het kost niet veel meer en het scheelt soms wel een heel stuk. Windows raad 1gb ook aan en het word meestal bij de kant en klare HTPC's geleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 16:07:
1 Kleine opmerking, neem minimaal 1 gb geheugen. Het kost niet veel meer en het scheelt soms wel een heel stuk. Windows raadT 1gb ook aan en het word meestal bij de kant en klare HTPC's geleverd :)
1gb, no way, 256 of 512 is recomm.

Je case,,,tenzij je hem heel mooi vindt, maar hij is nogal duur, maarja, uiterlijk telt natuurlijk zwaar mee ;)

verder: Pentium M, voor het stroomverbruik?? Je bespaard wel stroom, maar dat is te verwaarlozen naast een goedkopere proc :)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je al wel aan koeling gedacht? of is die proc boxed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
Denman89 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:14:
[...]

Je case,,,tenzij je hem heel mooi vindt, maar hij is nogal duur, maarja, uiterlijk telt natuurlijk zwaar mee ;)

verder: Pentium M, voor het stroomverbruik?? Je bespaard wel stroom, maar dat is te verwaarlozen naast een goedkopere proc :)
Met een goedkopere proc moet ik een hele constructie bouwen om YPbPr te krijgen, wat ik nodig heb om mijn tv aan te kunnen sluiten, hier zit het onboard... :)
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:16:
heb je al wel aan koeling gedacht? of is die proc boxed?
De proc is boxed, maar er zit geen koeler bij, die zit bij het moederbord ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Tim_R op 11-06-2005 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 08:59
http://www.multimediapc.nl/product_info.php?products_id=84

Specifications
With VFD display + module.
Space for 3 fans 6cm optional.
Delivery with powersupply 300W M-ATX.
Size: 136(w) * 356(h) * 360(d)mm.
Mainboard support: M-ATX.
4 Expansions slots.
With USB controller.
2* 5.25" bay outside, 2* 3.5" bay inside.

69 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japsai
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hm niet slecht die behuizing idd. Jammer dat er niet veel over te vinden is. Heeft iemand anders iets kunnen vinden?

@Timmyboy: Had je nog plannen voor verdere koeling, airflow, geluidsdemping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem geen NEC Brander...deze maken egt teveel herrie. Ga liever voor Philips. Deze zijn veel stiller. Verder raad ik je aan lid te worden van www.xpmce.nl. Ik ben daar te vinden als "passyb". Deze site is gespeciaceerd op XPMCE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens...Ik zou verder je case veranderen in een Antec Overture II. Dit is een vernieuwde, mooi, HTPC case met stille 450Watt voeding. Verder zou k voor AMD gaan. Bv. de 64 XP3200 Venice. Verder raad ik 2x256MB DDR400 in Dual Channal aan. Neem een ASUS PCI-E bord icm een x300 (passief voor de stilte) en maak je mobo met een Zalman blokje passief. Je CPU kan je stilletjes koelen met een Zalman 7700B-CU en in de Antec case zitten verder al stille fans. Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
Ik heb de configuratie nu veranderd als volgt:
  • Gigabyte GA-K8NF-9, nForce 4 4X MCPs € 94,00
  • AMD Athlon64 Venice 3000+ € 133,99
  • Zalman CNPS7000B-AlCu € 28,00
  • 2x256MB DDR400 Kingston ValueRam € 50,00
  • Club3D Radeon X300 128 MB, met YPbPr out € 84,00
  • Ahanix Dign Home Theatre D.Vine5 incl. 350W voeding € 249,00
  • 250GB Samsung Spinpoint SATA 8MB Cache SATAII € 124,00
  • Nec ND3520A, DVD+RW/-RW, zilver € 50,00
  • Hauppage WinTV PVR500 MCE € 106,95
  • Logitech Cordless Desktop LX300 € 46,99
  • Microsoft XP MCE Remote Control € 31,95
  • Windows XP MCE 2005 € 104,95
Totaal: € 1127,78 (Inclusief verzending)

Nog suggesties?
Ik heb toch gekozen voor de Nec, omdat de Philips zo lelijk als weet-ik-veel-wat is.
Weet iemand nog een andere stille DVD+/-RW drive? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Tim_R op 19-06-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik eigenlijk mis is wat je precies met je HTPC gaat doen. Hierbij boedel ik bijvoorbeeld:

- moet hij geschikt zijn voor HDTV?
- wordt het puur een HTPC of ga je er bijvoorbeeld ook op gamen?
- is de data op je schijf belangrijk (vast wel, home-video's en tv-opname)?
- koeling: hoe belangrijk vind je geluid etc?

De systeemvereisten voor HDTV liggen namelijk nogal hoog, met het zicht op de komende jaren lijkt het mij persoonlijk om hier alvast naar te kijken.
Als je er ook op gaat gamen dan neem ik de videokaart in twijfel, maar waarschijnlijk ga je dit niet doen.
Als laatste lijkt het mij erg belangrijk dat de data veilig is opgeslagen, voor mij zou dit betekenen een RAID1 configuratie van 2 SATA-schijven, dat is wel wat duurder maar ook veel betrouwbaarder. Eigenlijk zijn het dus wat 'persoonlijke' dingen waar ik naar kijk bij HTPC's, maar bedenk vooral goed waar je hem precies voor gaat gebruiken (en dat kon ik niet terugvinden). Zonder dat te weten is bijna elke pc wel goed :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2005 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 10:36
Misschien een barebone iets?

Maar inderdaad, wat zijn je eisen eraan? En wat wil je allemaal kunnen? Want volgens mij is die tvkaart die je nu hebt dual tuner, dat houd in dat je en tv kan kijken en iets compleets anders opnemen, de vraag is of je dat wil (en of het wel mogelijk is, dat je geen digi-tv hebt he ;) )

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denman89 schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 23:14:
[...]

Hier zie je dat 512 mb aanbevolen word. Als je 512 mb neemt, heb je waarschijnlijk niet veel geheugen over, en met het ook op de toekomst lijkt het mij beter om 1 gb te halen (zeker omdat het nu zo goedkoop is :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
Mijn bedoelingen met het systeem:
  • TV kijken, time-shifting ed
  • DVD kijken
  • Superdeluxe Home Cinema High End Super User uiterlijk ;)
  • Af en toe eens een spelletje GTA:SA misschien, maar niets zwaars
  • HDTV hoeft niet, ik heb alleen YPbPr nodig voor mij LCD TV zonder DSub of DVI aansluiting maar wel met YPbPr. De output moet wel 720p halen; het maximum op mijn TV. Dat is niets zwaars voor mijn X300 lijkt me zo.
  • De HTPC moet erg stil zijn. Dat lijkt me nu wel te lukken.
  • De belangrijke data op de harde schijf ga ik op mijn externe disk backuppen; opnames van TV ed vind ik dus niet belangrijk. Die ene keer dat een crash voor zal komen is die ene film die ik had opgenomen maar weg. Muziek, software ed. heb ik boven op beide PC's, op de externe disk en in de toekomst dus ook op de HTPC, dat is dus geen probleem.
  • Ik zet er bij nader inzien toch 1024Mb in, dat scheelt nog geen 50 euro op het totaal...

[ Voor 11% gewijzigd door Tim_R op 21-06-2005 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat je je pc wil mooi hebben maar een dvd-rom die een takke herie maakt is echt vervelend.
Zelfde met de hd.
Je moet vooral aan stilte denken bij een htpc vind ik. Het vervelendste op de wereld vind ik is dat je een dvd bekijkt en dat je dvd-rw ineens gaat beginne geluid te maken.
Hoewel ik een intel fan ben is de 3000+ inderdaad geen slechte keus een pentium M ook eigenlijk niet.
de 1024 mb is perfect niet meer niet minder :) . wel dual channel? d8 dat amd dual channel kan gebruiken.
och jah en die zalman zou ik eerst kijken of ie past in je pc.
En als je deze neemt voor de cu gaan en niet alcu cu koelt beter en dat kleine prijsverschil is goed besteed

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 21:46:
Ik weet dat je je pc wil mooi hebben maar een dvd-rom die een takke herie maakt is echt vervelend.
Zelfde met de hd.
Je moet vooral aan stilte denken bij een htpc vind ik. Het vervelendste op de wereld vind ik is dat je een dvd bekijkt en dat je dvd-rw ineens gaat beginne geluid te maken.
Hoewel ik een intel fan ben is de 3000+ inderdaad geen slechte keus een pentium M ook eigenlijk niet.
de 1024 mb is perfect niet meer niet minder :) . wel dual channel? d8 dat amd dual channel kan gebruiken.
och jah en die zalman zou ik eerst kijken of ie past in je pc.
En als je deze neemt voor de cu gaan en niet alcu cu koelt beter en dat kleine prijsverschil is goed besteed
Weet jij een stille DVD+/-RW dan? Ik kan er namelijk bar weinig over vinden. 1024MB is uiteraard dual channel. De 7000B-AlCu past in mijn kast, ik ik zou idd voor de Cu kunnen gaan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

men benq is wel stil maar dat is enkel een dvd-rom wete niet of het zo is bij de dvd-rw's heb enkel necs aant werk gezien in htpc en die maken echt een takke herie :( . Mijn ervaring met benq is zeer goed dus zou ik benq aanraden maar men ervaring geld enkel over een paar dvd-roms die in broers en mijn pc zitte :) . zijn verschillende typpes en zijn beiden stil. Hoor nu van iemand die ik ken dat ie een dvd+/-rw van benq heeft en dat ie best wel stil is :) . Ik ben op het net ook plextor tegen gekomen word ook vaak als stil aangeduid. Maar wel belachelijk duur plextor

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Timmyboy_ schreef op zondag 19 juni 2005 @ 17:10:
Weet iemand nog een andere stille DVD+/-RW drive? :)
lite-on....

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook bezig met het samestellen van een Media Centre. Heb echter toch een andere insteek gekozen, mede omdat ik meer met die machine wil doen dan alleen tv opnemen (zie ook thread Nieuw systeem configureren... geen eitje )

De prijs is ook ongeveer 1200 euri (inclusief kast en voeding die hier nog niet bij staan).

1- Athlon 64 3500+ skt939 met Venice kern
2- Zalman CNPS-7700AICu koeler
3- Asus A8N-SLI Premium voor AMD skt 939
4- Corsair 1024MB DDR400 2x64MX64 Cas 2.5
5- Maxtor Diamond Max 10 250GB SATA 7200RPM 16MB
6- Asus Nvidia Gforce 6600GT 128MB PCI Express
7- LG DVD RW+/- DL GSA-4163B zwart
8- MSI Starspeed D16 16xDVD-ROM zwart
9- Hauppauge WinTV PVR-150MCE
10- Remotecontrol voor MCE (IR of RF)
11- Microsoft Media Center 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 09:50:
Ben ook bezig met het samestellen van een Media Centre. Heb echter toch een andere insteek gekozen, mede omdat ik meer met die machine wil doen dan alleen tv opnemen (zie ook thread Nieuw systeem configureren... geen eitje )

De prijs is ook ongeveer 1200 euri (inclusief kast en voeding die hier nog niet bij staan).

1- Athlon 64 3500+ skt939 met Venice kern
2- Zalman CNPS-7700AICu koeler
3- Asus A8N-SLI Premium voor AMD skt 939
4- Corsair 1024MB DDR400 2x64MX64 Cas 2.5
5- Maxtor Diamond Max 10 250GB SATA 7200RPM 16MB
6- Asus Nvidia Gforce 6600GT 128MB PCI Express
7- LG DVD RW+/- DL GSA-4163B zwart
8- MSI Starspeed D16 16xDVD-ROM zwart
9- Hauppauge WinTV PVR-150MCE
10- Remotecontrol voor MCE (IR of RF)
11- Microsoft Media Center 2005
ga nou niet dubbelposten he, ik heb al geantwoord in je eigen topic, t is misschien beter als je daar je vragen stelt

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:25
Aanpassing naar een AMD lijkt me een verstandige keuze i.v.m. Cool'nQuite.

Wat betreft de DVD brander, komt er bij de DVine kast niet een kappie voor zodat je de buitenkant van de DVD brander helemaal niet meer ziet?

En die Antec Overture II is echt NIET mooier dan de DVine5

@bennoking:
Ga voor een dubbele tuner! 't is erug irri wanneer je een verplicht ben om de zender te kijken die je ook wilt opnemen! En je maakt mij niet wijs dat je nooit wat zult opnemen. (is n.m.l. veel te gemakkelijk in MCE :-) )

If it does not kill u, it makes u stronger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djmurcielago schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 10:14:
[...]

ga nou niet dubbelposten he, ik heb al geantwoord in je eigen topic, t is misschien beter als je daar je vragen stelt
Is ook niet mijn bedoeling. Ik wilde een alternatief laten zien die volgens mij naast het mce meer mogelijkheden heeft voor andere toepassingen voor ongeveer hetzelfde geld (dan heb ik het even niet over die paar tientjes van een dubbele tunner (goed plan). Verder geef ik je gelijk.

Is het verschil tussen een Athlon 3000 of 3500 nou eigelijk merkbaar groot. Mischien heeft Timmyboy het anders veel slimmer bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
Wanneer je gaat gamen zal het verschil zeer groot zijn, buiten games zal het nauwelijks merkbaar zijn denk ik.

Ik vind het knap dat je voor deze prijs dit systeem bij elkaar zet, welke kast zit er dan bij?
Pagina: 1