[Win98 SE] Geen CD-ROM station

Pagina: 1
Acties:

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb hier een PC gebaseerd op een Intel 810E chipset. Nu wil deze PC na formatteren en herinstalleren het CD-ROM station niet meer tonen. Via Win98-opstartdiskette werkt het CD-ROM station nog wel.

Ik heb al de laatste Intel INF drivers geïnstalleerd, maar dit helpt niets. Bij apapraatbeheer zijn er geen uitroeptekens ofzo, alles lijkt netjes geïnstalleerd.

Weet er iemand hoe ik dit CD-ROM station in Windows tevoorschijn krijg? Zoals gezegd werkt het perfect buiten Windows (BIOS, opstartdiskette).

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Probeer eens de CD-Rom drivers in je apparaatbeheer te verwijderen. Als je opnieuw opstart detecteert hij dan misschien nieuwe hardware en kan je hem opnieuw installeren :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Morax schreef op zondag 05 juni 2005 @ 16:52:
Probeer eens de CD-Rom drivers in je apparaatbeheer te verwijderen. Als je opnieuw opstart detecteert hij dan misschien nieuwe hardware en kan je hem opnieuw installeren :)
Yup, dat wil idd nog wel eens helpen :) Mocht dat niet helpen, haal dan uit apparaatbeheer je complete IDE-stack en je CD-rom's weg. Dan moet ie wel ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Onderaan zie je een screenshot van het apparaatbeheer. Ik heb reeds geprobeerd Intel 82801AA Bus Master IDE-controller te verwijderen maar dit hielp niet. Ook de Intel INF nog eens herinstalleren had geen effect.

Afbeeldingslocatie: http://wim.bernaerts.net/forums/got/apparaatbeheer.png