Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Verwijderd
Heb je de andere cd speler al getest?
Probeer het eens met een andere bootable cd
wat heb je zelf al gedaan ?
Heb de boot volgorde veranderd.
Opstart diskette;s
Het is een XP home bootable.
En ik kan btw geen andere CD speler selecteren in het bios. Of doe ik dan wat verkeerd.
[ Voor 22% gewijzigd door FDMK op 05-06-2005 16:15 ]
al gedaan maar levert ook niks op.lordsnow schreef op zondag 05 juni 2005 @ 16:17:
Stop de CD eens in een andere speler op de PC.
Als de computer een floppy-drive heeft, kun je ook een floppy disk maken die vervolgens van cd boot. Ik weet dat smart boot manager van een bootable cd kan booten, zelfs als sbm van floppy is opgestart.
Als de installatie op floppy niet lukt, kun je ook de floppy image van de linux distributie morphix gebruiken. Dit is een aangepaste versie van sbm.
De floppy image kun je op een floppy zetten met een programma als rawwritewin.
Dus bios updaten zou de remedie zijn ?jorikc schreef op zondag 05 juni 2005 @ 16:36:
Soms is de bios van een moederbord te oud of niet goed ontworpen om alle type bootable cd-rom te ondersteunen. Een bios-update kan dan een oplossing bieden.
Als de computer een floppy-drive heeft, kun je ook een floppy disk maken die vervolgens van cd boot. Ik weet dat smart boot manager van een bootable cd kan booten, zelfs als sbm van floppy is opgestart.
Als de installatie op floppy niet lukt, kun je ook de floppy image van de linux distributie morphix gebruiken. Dit is een aangepaste versie van sbm.
De floppy image kun je op een floppy zetten met een programma als rawwritewin.
Het gaat overigens om XP die je wilt installeren?
Nope het is gewoon een heerlijke kloon :elevator schreef op zondag 05 juni 2005 @ 19:57:
Is het toevallig een Compaq PC - die willen dit probleem ook wel eens hebben, anders helpt soms het drukken van 'Esc' tijens het opstarten wel waarmee je een klein boot-device-kies-menutje krijgt
Het gaat overigens om XP die je wilt installeren?
Xp 2000
512 ddr
160 GB
16 DVD-rom lite-on
ca. 4 jaar oud
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
maar probeer het met opstartfloppie's van xp.
kan je halen via de link die ik hierboven aangaf.
als je cd speler niet mee wil werken om te booten van cd dan moet het zo lukken.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(