Toon posts:

[Laptop] laptop uit bij netstroom naar batterij

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn laptop. Op het moment dat ik over wil schakelen van netstroom naar de batterij van de laptop valt de laptop uit. Als ik hem gewoon aansluit zonder netstroom is het geen probleem maar zodra ik de stekker eruit haal, of de laptop van mijn dockingstation haal valt de laptop uit. Het lijkt dus een probeem dat de overschakeling naar de batterij niet goed loopt. Ik kan hier ook nergens een optie of zo voor vinden om dit anders in te stellen

Ik heb een Compaq Evo N610c

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:42
Hoe oud is jelaptop ? en had je dit al vanaf het begin dat je je laptop hebt?

Lijkt op brakke accu

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop is ongeveer anderhalf jaar oud en toen ik hem een half jaar geleden (2e hands) kocht was dit probleem al zo. De vorige eigenaar zij dat hij wel ooit een optie ergens had gevonden om dit te veranderen, maar die kan ik nergens vinden, als die al uberhaubt echt bestaat...

Verwijderd

Topicstarter
normaal nooit problemen. Daardoor vraag ik me of het aan de accu ligt. Ik kan rustig 3 uur op de accu werken. Daarbij heeft werkelijk zich nog nooit een probleem voorgedaan. Alleen bij de overschakeling valt hij dus uit...

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

misschien is het handiger om deze discussie hier : Laptop Batterij opnieuw ijken? verder te zetten

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11-2025

vegterb

[ZzZ]Vighter

En als je 'm aanzet en je de oplader erin steekt en er weer uit haalt valt de laptop dan ook uit? Of is het alleen bij je docking station?

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet alleen zo bij mijn dockingstation, maar ook bij de gewone oplader

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

welke schema heb je bij energiebeheer (power properties) staan? toch niet "maximaal" daar loopt hij bij mij ook iedere keer op vast. zet voordat je de stroom ontkoppelt die op altijd aan of thuis/kantoor (home/office) of altijd aan (always on)

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/techniek_computer_basics/_images_energie_/ea064fbbbb24279.jpg

om je accu te chekken moet je de 'wearlevel' weten, handigste vind ikzelf mobilemeter

ultra klein programmatje, dat verschillende dingen zichbaar maakt zoals temperatuur en cpu, maar voor de wearlever klik je na opstarten met de rechtermuis in het programma >> options en dan naar tab: battery info

Afbeeldingslocatie: http://img296.echo.cx/img296/5651/wearlevel1vx.png

geeft het een kortere wearlevel aan dan kun je proberen om je accu opnieuw te ijken (kalibreren), alleen, doe dat maar 1 keer met een li ion accu heb ik ondervonden, mijn wear level was na de 2e keer ijken slechter danvoor heen, op een warme laptop een koude accu opladen werkt bij mij, en dan steeds bijtoppen, dus opnieuw je accu aflaten koelen/rusten kwam bij mij de volle wearlevel weer terug, (nouja ik moet nog 9%)

is je wear level wel in orde is het je adapter of een stroom probleem in je laptop zelf, andere wilde gok; virusje??? al heb ik nog nooit gehoord van een virus die met je accu speelt

[ Voor 16% gewijzigd door bbstreams op 06-06-2005 04:25 ]

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Je moet het ding eens flink stressen en kijken of hij dan ook uitvalt........ kan zijn dat de accu geen piekspanning meer leveren kan.

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

Pagina: 1