Toon posts:

[MacOS X] Standaard lettertype grootte wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zeggen dat ik na een heel leven Windows zéér tevreden ben over MacOS X op mijn nieuwe PB (ik wil niet meer terug ;)), maar er is een ding dat ik mis/niet kan vinden. In Windows kon je heel eenvoudig de lettertype grootte van al je dialogs, buttons, menubars etc wijzigen. Is dit ook mogelijk in MacOS X (Tiger)? Op dit moment ben ik handmatig zoveel mogelijk settings (Mail/adium etc) aan het wijzigen door alles op 10 pt te zetten. Is het ook mogelijk om de grootte van de titelbalk en menubalk te wijzigen of letters in het algemeen?

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Da's grappig, ik start Safari, denk van 'hm die letters zijn me ook groot genoeg' -> 'Appeltje -' en ga naar GoT/APL en zie je topic staan recht onder m'n pointer 8)7

Ik heb geloof ik wel eens zoiets gezien, mogelijk door wat werk in de terminal maar het resultaat was niet altijd even goed. Menubalken en uitlijningen klopten niet geheel meer e.d.

Maar ik ben wel benieuwd, van mij mag 't ook wel naar 10 pt allemaal.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Topicstarter
Mja, het lijkt me toch dat je dat ergens in moet kunnen stellen. Is het ook mogelijk om de Weergave mode te standaardiseren? Nu is het zo dat hij de ene keer in een lijst weergeeft, dan weer in kolommen, de volgende keer als pictogrammen.

• Remz-Jay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-07-2025

Remz-Jay

PSEiKO

Inderdaad.. daar word ik ook helemaal gestoord van.. lijst, details,kolommen.. alles door elkaar! Doe mij d'r gewoon 1tje ofzo! Ik heb t ook nog nie helemaal gevonden hoe je dat standaard instelt 8)7

Verwijderd

In je Finder doe je Appeltje-J en daar kun je wel de tekstgrootte van de bestandsnamen veranderen. Alleen denk ik niet dat je dat bedoelt.
Met betrekking tot de weergave moet je eenmalig instellen welke weergave je wilt hebben. Deze weergave kun je makkelijk veranderen door Appeltje-1 t/m 3 te gebruiken.

Misschien dat er op Macosxhints.com wel oplossingen te vinden zijn.

• Captor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-03-2025

Captor

Serenity now, insanity later !

Ik kan me herinneren dat je met TinkerTool het e.e.a. kan instellen (Set nine categories of default fonts used in Cocoa applications).
Pagina: 1