[2000] Inloggen werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-03 14:47
Hallo, ik open dit topic vanwege een telefoontje dat ik net had van mn nichtje, ze had het erover dat ze niet meer kon inloggen op haar computer, want het wachtwoord klopte niet, ze had al wel een aantal dagen de melding gehad dat het wachtwoord gewijzigd moet worden, en ze had het erover dat het besturingssysteem windows 2000 was, maar ik vermoed eigenlijk dat het windows millenium is. Erg dom natuurlijk allemaal :), maar ze heeft haar stageverslag dat net af is nog op de computer staan. Ik weet verder niet of er ook een admin account is en wat het wachtwoord daarvan zou zijn, ik weet alleen dat het een kant en klare computer was van packard bell (destijds afgeraden). Verder weet ik eigenlijk niets, dus bij deze mijn excuses voor het openen van een topic met zo weinig informatie.
Nu hoop ik dat iemand hiervoor een mooi idee heeft om toch te kunnen inloggen. :)

En als dat niet lukt, is het dan gewoon mogelijk om die harddisk als slave op mijn comp aan te sluiten en het verslag even over te zetten? Alvast bedankt. :)

• DarkShadow
even nog wat ter verduidelijking:

Ze heeft windows 2000 proffesional, en als ze hem in de velige modus opstart krijgt ze ook een melding dat ze niet kan aanmelden. Dus ook niet als administrator.

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Als het admin wachtwoord niet is veranderd sinds de aflevering van de pc dan zal het een blanco wachtwoord zijn.
Dus zou ze via de admin kunnen inloggen zonder een wachtwoord in te geven.

Als ze haar wachtwoord moest wijzigen binnen een bepaalde tijd en dat niet doet moet ze na de verlopen tijd inlogt verplicht een nieuw wachtwoord invoeren.

Bestanden overzetten na de hdd in een ander systeem erbij hangen kan wel mits de schijf niet ntfs is geformateerd.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Windows ME kent niet echt een password beveiliging - dus als ze met Windows ME zit zou ze eens op 'Escape' moeten drukken om te zien of hij door gaat. Overigens kan je vaak aan het logotje wel zien welke Windows versie het is :+

Als het echt Windows 2000 is moet je eens kijken naar http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/ om je password te resetten :)

• DarkShadow
Ik ga de computer nu even ophalen, laatste linkje bekijk ik later wel. In ieder geval weet ik dat een blanco password ook niet werkt als administrator.

Verwijderd

Ik haal nog even millenium uit de topictitel :)

• DarkShadow
ChristiaanB schreef op zondag 05 juni 2005 @ 15:18:

Bestanden overzetten na de hdd in een ander systeem erbij hangen kan wel mits de schijf niet ntfs is geformateerd.
Hij is NTFS, waarom is dit dan niet mogelijk?

En verder heb ik het linkje uitgeprobeerd, diskette gemaakt, boot prima, ik kom inderdaad de juiste account tegen en geef aan dat ik het password verander in blanco, hij geeft aan het succesvol terug te zetten, maar wanneer ik opnieuw opstart, probeert hij automatisch als admin in te loggen (die account kwam ik niet tegen met de diskette) en dat werkt niet. Gebruik ik dan het veranderde account, werkt het nog steeds niet :(

Ik zit nu dus een beetje vast, wat kan er fout zijn gegaan?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
je nichtje heeft meerdere accounts sowieso op de computer?
heeft ze zelf een admin wachtwoord ingesteld, zo nee, probeer gangbare dingen: beheerder, administrator, admin, niets etc. verder al haar passwoorden.

you had me at EHLO

• DarkShadow
TheNymf schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:50:
je nichtje heeft meerdere accounts sowieso op de computer?
heeft ze zelf een admin wachtwoord ingesteld, zo nee, probeer gangbare dingen: beheerder, administrator, admin, niets etc. verder al haar passwoorden.
Geen meerder accounts, slechts 1 paswoord... verder heeft iemand anders het OS geinstalleerd, ik weet niet wat voor pass hij heeft opgegeven voor de admin, maar iig niet blanco.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
DarkShadow schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:30:
[...]
Geen meerder accounts, slechts 1 paswoord... verder heeft iemand anders het OS geinstalleerd, ik weet niet wat voor pass hij heeft opgegeven voor de admin, maar iig niet blanco.
Heel simpel die persoon even het wachtwoord vragen. deze persoon zal het er niet voor de lol op hebben gezet :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• DarkShadow
sanfranjake schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:33:
[...]

Heel simpel die persoon even het wachtwoord vragen. deze persoon zal het er niet voor de lol op hebben gezet :P
die gast is niet meer bereikbaar :), anyways, het is gefixt die linux bootdisk heeft het gedaan. Het enige probleem was dat hij voor de handeling op een normale manier in het inlogscherm moest afsluiten, en na het veranderen chkdsk moest runnen :)

Wil het OS nu nog wat tweaken, weet iemand toevallig wat de win2k equivalent van msconfig is?

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-03 16:12

[Jules]

Confusion in confusion

Win2k kent geen msconfig alike programma. Je zou wel met de powertoys voor w2k het een en ander kunnen regelen.

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
[Jules] schreef op maandag 06 juni 2005 @ 18:54:
Win2k kent geen msconfig alike programma. Je zou wel met de powertoys voor w2k het een en ander kunnen regelen.
Of anders gewoon even in regedit duiken en in de gebruikelijke keys kijken. HKEY_LOCAL_MACHINE...

Verwijderd

Je kan eventueel de msconfig van windows xp op windows 2000 gebruiken:
http://www.jsifaq.com/SUBI/tip4200/rh4221.htm
Pagina: 1