Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pomp starter maken

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik ben dus een pompstarter aan het maken, maar ik kom er niet echt uit. Ik heb een relais en de aansluitingen. Ik wil dus dat de 230 aan gaat zodra er 12v op komt. Als ik 12v op nr1+2 zet dan hoor ik de relais schakelen. Kan ik de blauwe +zwarte + aarde gewoon op 3+4+5 en 6+7+8 zetten?
Ik heb al wat schakelingen op internet gevonden, maar deze zijn net wat te ingewikkeld :s
Afbeeldingslocatie: http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=7171&stc=1

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

ik kan je afbeelding niet zien maar normaal wordt een aardedraad niet via een relais geschakeld

het eenvoudigste is een enkelpolige aansluiting:
zwart op nummer 3 en de andere zwarte aansluiting op de klem eronder

blauw is de neutraal (als alles correct is aangesloten) en mag dus direct naar de verbruiker
de aarde gaat in principe niet over een relais.

je kan ook dubbelpolig schakelen en dan onderbreek je zwart en blauw

de juiste aansluitingen kan je vinden met een multimeter
12V op het relais en kijken welke klemmen er doorverbonden zijn

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Okay, ik ben inmiddels wezen testen en ik kan dus alleen de zwarte via de relais doen? Opzig logisch, aangezien de kring dan onderbroken is.Is het dan slim om de andere twee draden niet vis de printplaat te laten lopen?

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

als je de andere contacten toch niet gebruikt dan kan je de schakeling dubbelopig uitvoeren (handig als er iemand de kleurcoderingen niet kent en toch wil prutsen)

een aardedraad wordt zo goed als altijd rechtstreeks op het aardpunt aangesloten

ik heb geen idee wat voor print je bedoelt aangezien ik de afbeelding nog steeds niet kan zien
probeer je afbeelding anders hier eens te uploaden: http://www.imageshack.us/

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Hmm. In de policy van CM&E staat dat je topic eigelijk ook binding met computers moet hebben. Nou wordt die regel tegenwoordig met een flinke korrel zout genomen, maar ik ben bang dat dit toch iets te basic en te groffe electronica is om in CM&E te kunnen. Bovendien had je zelf wel iets meer kunnen doen: multimeter pakken, typenummer intikken op Google etcetera.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Dit topic is gesloten.