Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Voeding en aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe kast, en daar zitten de volgende onderdelen op 1 voedingsdraad aangesloten:

Van de voeding naar de 1e molex [1x80mm @ 5v + 2x92mm @ 5v + 2xccfl] dan naar de 2e molex [X800XT] en dan naar de 3e molex [2x80mm @ 5v].

Alle drie de molex aansluitingen op de voedingskabel zijn dus gebruikt. Kan dit kwaad?

Edit: 400watt zalman voeding

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 14:46 ]

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 14:55
An sich niet, toch zou ik de videokaart op een andere draad hangen dan de CCFL's, omdat deze bij het ontsteken erg veel vermogen vragen.

Met harddisks ontstaat dan het probleem dat ze soms niet netjes opspinnen, ik weet niet of dat ook voor graka's een probleem is. :)

Verwijderd

Topicstarter
Timmyboy_ schreef op zondag 05 juni 2005 @ 14:50:
An sich niet, toch zou ik de videokaart op een andere draad hangen dan de CCFL's, omdat deze bij het ontsteken erg veel vermogen vragen.

Met harddisks ontstaat dan het probleem dat ze soms niet netjes opspinnen, ik weet niet of dat ook voor graka's een probleem is. :)
Wat jij net zei komt mij bekend voor. Zo dom als ik wat sloot ik de ccfl's aan zonder de pc uit te zetten, gevolg; windows crash. Ga het gelijk aanpassen!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik zie niet in wat het probleem zou zijn met de CCFLs aansluiten terwijl de pc aanstaat: mijn ccfl's schakel ik ook gewoon met een zelfgebouwde baybus aan en uit, dus dat komt op hetzelfde neer als deze aansluiten terwijl de pc aanstaat.
Bij mij hangen ze aan dezelfde lijn met de HD, en nog nooit een probleem ermee gehad...

Verwijderd

Met een 400Wat ZALMAN voeding bang zijn dat je geen ccfl's van een paar wat aan kunt sluiten? hihi:P Dit is een qualiteits voeding en ik zou dus niet inzien waarom dit problemen zou kunnen gaan geven.

• skr
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-09 21:04

skr

Niet te licht denken over spanningspieken he.

Ik een relatief zware voeding (vantec stealth 470 wat) met hele lichte belasting (1 hd 1 dvd + amd xp 2000+) En toen ik al draaiende een 2e hd (5400 rpm) aansloot viel mijn andere hd spontaan uit en en ging weer opnieuw opspinnen en een systeem crash. Ik heb wat zitten testen en dat gebeurde alleen wanneer ik op dezelfde draad die hd aansloot.

• Quickkie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-07 13:49
Het veiligste is idd om niet je ccfls aan een draad te hangen waar "vitale" apparaten aan hangen.

Ik heb bv een antec neo power van 480 watt

en me graka aan 1 draad
me hdd`s (3) aan 1 draad
me cd-roms aan 1 draad
en me ccfls en fans aan 1 draad
dus alles apart.

en ik heb nog nooit problemen gehad ermee.

What we do in life echo`s in eternity

Pagina: 1