Toon posts:

Computer valt uit, echter alleen tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al vermeld zit het probleem bij het spelen van een spel. Elke keer als ik een spel start valt die naar enkele minuten uit. De computer start zich zelf weer op en een vervormd opstartgeluid komt te gehoor.

Nu viel mij op dat het in de zomermaanden sneller gaat dan in de wintermaanden.
Dus ik dacht dat mijn kast te warm werd, heb een case-fan geinstaleerd, deze zuigt de lucht uit de kast(is die goed om? of moet die koude lucht erin blazen?).

Deze case-fan loste het probleem niet op. Verder gezocht, kwam via dit forum met een programma op de proppen, Speedfan. heb deze geinstaleerd en even een screenshot gemaakt als de computer normaal draait zonder enige zware processen zoals een game:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.noorda/speedfan.JPG

Nou is het voor mij onduidelijk wat de verschillende temp's inhouden.
Temp2 is de boosdoener van het geheel want als er een spel wordt gespeeld dan stijd deze ongeveer 12 of meer graden, dit is dan ook het kritieke punt wanneer de computer uit valt.

Ik zat gelijk de denken aan de CPU die te warm werd echter ik heb een nieuwe cooler gekocht om dit te voorkomen... helpt ook niet...

ik ben nu ten einde raad eigenlijk want de computerzaak weet het ook niet, hopelijk dat jullie mij verder kunnen helpen..

als jullie meer info nodig hebben dan zie ik het wel : :*)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:05
je moet ff je password beveiliging weghalen (van je 'homedrive' dus)...

[ Voor 22% gewijzigd door Ramon op 05-06-2005 14:06 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
done 8)7

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Een homedrive bij @home is niet geschikt als webspace, je moet de afbeeldin ergens anders hosten zodat wij 'm kunnen zien. Nu werkt het wel :).

Wat zijn je voltages als je een spel zit te spelen? En wat zijn je exacte specs?

[ Voor 36% gewijzigd door AtleX op 05-06-2005 14:10 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 10:47
Ja we weten dat het plaatje niet werkte ;)
Het is al verholpen zie ik ;)

[ Voor 80% gewijzigd door Apen-nootjes op 05-06-2005 14:20 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Verwijderd

Topicstarter
jullie moeten hem nu wel kunnen zien toch :?

• FDMK
Met een open kast gamen...dan weet je of het een warmte prob s
hoewel je temps OK lijken :?

[ Voor 21% gewijzigd door FDMK op 05-06-2005 14:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 14:08:
jullie moeten hem nu wel kunnen zien toch :?
klopt.. we zien um.... vaag probleem.. licht ut ook nie aan je grafische kaart?? mayb wordt die te warm? voel ns met je hand.. als ie te heet is kan dat het probleem zijn.. mayb stof in de koeler??

• FDMK
even kijken of die wel draait :9~ Had ik laats met de Kast van een vriend ook :Y)
Was in geen 3 jaar schoongemaakt. Zo vast als een baksteen

Verwijderd

Als hij uitvalt is het een van deze 2:
- CPU temp over de limit
- Voeding kakt in

Lijkt me niet zo moeilijk om dit te fixen ;) Succes.

• straider
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07-2025
Lijkt me duidelijk dat het je videokaart is ;)

Check ff of er idd stof inzit en het koelertje wel goed draait... voor de rest ziet alles er goed uit, ook je temp 2.

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn je voltages als je een spel zit te spelen? En wat zijn je exacte specs?
Met die specs wat heb je precies nodig,

ik heb een pentium 4 2,53
128 mb gforce 4 ti 4200
512 mb ram

wat nog meer??

ik kan amper een screenshot maken tijden het gamen, gaat gewoon te snel (valt uit)

Verwijderd

screenshot met digitale camera kan ook een uitkomst zijn?? ;)

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:45
Kan je PSU het wel aan? vaak bij gamen trekt je vid-kaart extra veel stroom. wat zijn de specs er van?

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 14:15:
[...]

Met die specs wat heb je precies nodig,

ik heb een pentium 4 2,53
128 mb gforce 4 ti 4200
512 mb ram

wat nog meer??

ik kan amper een screenshot maken tijden het gamen, gaat gewoon te snel (valt uit)
Wat voor moederbord? Wat voor geheugen? Wat voor voeding? Wat voor koeling? Welke software draai je? Gebeurt het echt alleen tijdens games of ook tijdens andere 'zware' toepassingen? etc, etc, etc.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
spyros schreef op zondag 05 juni 2005 @ 14:10:
hoewel je temps OK lijken :?
dit was niet onder het spelen, die screenshot, gewoon zonder spel en dan heeft geen problemen.
hoewel je temps OK lijken
warmte prob was ik al achter
Als hij uitvalt is het een van deze 2:
- CPU temp over de limit
- Voeding kakt in

Lijkt me niet zo moeilijk om dit te fixen Succes.
////\\\\\\
spreekt elkaar tegen
\\\\\/////
Lijkt me duidelijk dat het je videokaart is

Check ff of er idd stof inzit en het koelertje wel goed draait... voor de rest ziet alles er goed uit, ook je temp 2..
en jullie zeggen dat het makkelijk op te lossen is maar hoe! 8)7

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Laat de waardes van de voeding eens zien. En denk dat het heel makkelijk is op te lossen zoals ook al aangegeven is:

-Draait de koeler van de videokaart en de voeding wel..?
-Vervang de voeding eens.

Denk dat je problemen dan wel opgelost zijn _/-\o_

Verwijderd

als je je specs van je voeding nou even post zoals iedereen al vraagt..

Verwijderd

Topicstarter
bij de computer winkel hadden ze al een nieuwe voeding er in gezet maar dat bleek niet te helpen

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:09

nlboy

Alles kitz?

Ik had dit probleem ook gehad. Bij mij kwam het door de voeding.

Je moet echt een goed A-merk hebben, want meestal ligt het gewoon aan de kwaliteit van de voeding.
En zie dat je een Astec (onbekend voor mij) hebt en 250 Watt.

Meestal is het zo bij B-merken dat het aantal watt veel minder is dan word aangegeven.
Dus ik 'denk' dat je misschien toch een betere voeding moet kopen. :)

[ Voor 28% gewijzigd door nlboy op 05-06-2005 14:41 ]

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 08:27

Garyu

WW

Een 250W (piekvermogen!) no-name voeding? Dat zou dan wel eens het probleem kunnen zijn ja. Dat ding kan het gewoon niet aan.. Als je videokaart dan aan het werk moet en stroom vraagt, geeft de voeding waarschijnlijk een spanningsdipje wat je processor niet leuk vind, met als gevolg een spontane reboot.

Wat voor een nieuwe voeding hebben ze er in de winkel in geprobeerd? Wederom zo'n zelfde?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

wat zijn de rest van je systeemspecs dan?!
want je voeding is niet in staat het nieuwste systeem te trekken..

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 20:35
(jarig!)
Is dat plaatje van je nieuwe voeding?
250W is niet echt veel.

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 15:11

MBV

Dit ziet er uit als een voedingsprobleem. Die extra fan (ook als is wegblazen beter dan aanvoeren) zou genoeg moeten helpen om te zorgen dat je probleem minder snel optreed.

Je zou kunnen proberen je CPU-fan kort stil te houden met je vingers (duwen op het massieve stuk in het midden). De temperatuur die dan op gaat lopen is je proc :). Als het die niet is, kan het je videokaart zijn, je kan voelen of dat koelblok heet wordt tijdens het spelen. Kan je die nog beetpakken, dan is dat het probleem niet.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 14:35:
bij de computer winkel hadden ze al een nieuwe voeding er in gezet maar dat bleek niet te helpen
Een nieuwe als in een nieuwe versie met t zelfde wattage of een A-merk met minstens 350W?

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

Topicstarter
Plaatje is van mijn eigen voeding, de winkel zei dat ze een 350 watt voeding hadden geprobeerd maar dat mocht niet baten

Systeem specs

Computer:
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Geen
Internet Explorer 6.0.2600.0000 (IE 6.0 - Windows XP)
Computernaam NOORDA-DESKTOP (Noorda-Desktop)
Naam gebruiker Noorda
Logon Domein NOORDA-DESKTOP

Moederbord:
CPU Type Intel Pentium 4A, 2533 MHz (4.75 x 533)
Moederbordnaam Onbekend
Moederbord Chipset SiS 645DX
Systeemgeheugen 512 MB (PC2100 DDR SDRAM)
BIOS Type Award (08/15/02)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM2)
Communicatiepoort Printerpoort (LPT1)

Scherm:
Video kaart NVIDIA GeForce4 Ti 4200 (128 MB)
3D-Versneller nVIDIA GeForce4 Ti 4200
Monitor Philips 107G (BZ 221217)

Multimedia:
Geluidskaart SiS 7012 Audio Device

Opslag:
Diskettestation Diskettestation
Harde schijf Maxtor 6Y080L0 (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
Harde schijf ST3120023A (120 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Optische Station _NEC DVD_RW ND-2500A (DVD+RW:8x/4x, DVD-RW:8x/4x, DVD-ROM:12x, CD:32x/16x/40x DVD+RW/DVD-RW)
Optische Station Generic DVD-ROM SCSI CdRom Device
Optische Station Generic DVD-ROM SCSI CdRom Device

Partities:
C: (NTFS) 29996 MB (25822 MB vrij)
D: (NTFS) 114431 MB (291 MB vrij)
E: (NTFS) 48155 MB (2177 MB vrij)

Invoerapparaten:
Toetsenbord Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
Muis PS/2-compatibele muis

Netwerk:
Primair IP-Adres 192.168.2.148
Primair MAC-Adres 00-01-29-3E-14-7C
Netwerkkaart SiS 900 PCI Fast Ethernet Adapter (192.168.2.148)
Modem Smart Link 56K Voice Modem

Peripherieapparaten:
Printer hp deskjet 3816 series
Printer Microsoft Office Document Image Writer

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 13:37

Skyline GT-R

RB26DETT

Toch normaal dat die PC uitvalt, kijk eens naar die voeding, die heeft 10A op de 12V, dus maar 120W. Probeer eens met een degelijke Enermax van 350W of zo'n Tagan van 380W. Daarmee moet het normaal zerker werken.

P.S.: En als je dan toch een nieuwe voeding gaat kopen, neem dan een 420W of meer en ATX2.0, handig voor als je achter een jaartje gaat upgraden. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Skyline GT-R op 05-06-2005 14:56 ]

• SonOfSam
  • Laatst online: 13:45
probeer anders even van een vriend een 350 (+) voeding te lenen en kijken of dat het probleem oplost. 250 W is voor de huidige systemen vaak te weinig.

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Verwijderd

Topicstarter
en als ik nu eens dingen afkoppel, bijvoorbeeld cd-spelers, zitten er drie in. floppydisk, anologe modem, firewire uitbreiding.... ;(

• FDMK
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 15:03:
en als ik nu eens dingen afkoppel, bijvoorbeeld cd-spelers, zitten er drie in. floppydisk, anologe modem, firewire uitbreiding.... ;(
Dan zit je zonder die componenten :)

Post je specs even in het welke voeding heb ik nodig? topic

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:56
Die dingen die je op noemt zullen tijdens het gamen niet echt veel verbruiken gok ik (ok, cd-speler misschien).

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dat is een goede oplossing om te kijken of het aan je voeding ligt.

Hoelang heb je dit systeem al? Heeft het lang goed gewerkt? Als het in de zomermaanden een groter probleem is als in de wintermaanden, mogen alle mensen die meteen brullen: VOEDING! wel even aan mij uitleggen wat dat te maken heeft met de omgevingstemperatuur.

Ik zeg niet dat het niet aan de voeding ligt trouwens :) Ik vind het alleen een rare omstandigheid dat een systeem eerst goed draait en dan ineens vooral in de zomer niet werkt. (Ik maak nergens uit op dat het systeem nooit heeft gewerkt..)

De winkel heeft al een 350 W geprobeerd. Zelfs een no name 350 W is sterk genoeg om dit systeem te trekken. Ik vind dat gewoon opvallend.

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op zondag 05 juni 2005 @ 15:12:
[...]

Dat is een goede oplossing om te kijken of het aan je voeding ligt.

Hoelang heb je dit systeem al? Heeft het lang goed gewerkt? Als het in de zomermaanden een groter probleem is als in de wintermaanden, mogen alle mensen die meteen brullen: VOEDING! wel even aan mij uitleggen wat dat te maken heeft met de omgevingstemperatuur.

Ik zeg niet dat het niet aan de voeding ligt trouwens :) Ik vind het alleen een rare omstandigheid dat een systeem eerst goed draait en dan ineens vooral in de zomer niet werkt. (Ik maak nergens uit op dat het systeem nooit heeft gewerkt..)

De winkel heeft al een 350 W geprobeerd. Zelfs een no name 350 W is sterk genoeg om dit systeem te trekken. Ik vind dat gewoon opvallend.
Het systeem heeft goed gewerkt altijd, echter weet ik niet of dit te maken heeft met het plaatsen van een een nieuwe hd erbij.

wat mij wel opviel is dat ik in maart april nog gewoon uren kon gamen met dezelfde samenstelling, maar nu het warmer wordt niet meer... ik ga nu ff een blazer(huis tuin en keuken koeler) er voor zetten om te kijken of dit baat. Want mocht dit wel baten ligt het toch echt niet aan de voeding, maar aan de temp toch ??? 8)7 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 15:17 ]

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heb je die hd erbij gezet na maart april ?
gooi die hd dan eens los en probeer het dan nog eens .

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Xander
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 15:16:
wat mij wel opviel is dat ik in maart april nog gewoon uren kon gamen met dezelfde samenstelling, maar nu het warmer wordt niet meer... ik ga nu ff een blazer(huis tuin en keuken koeler) er voor zetten om te kijken of dit baat. Want mocht dit wel baten ligt het toch echt niet aan de voeding, maar aan de temp toch ??? 8)7 8)7
Is vrij lastig om zo te bedenken waar het aan kan liggen eigenlijk. Ik bedoel, doe eens gek: Het kan net zo goed aan de temp van je voeding liggen in theorie 8)7

Je CPU wordt niet echt te warm zo te zien (50 graden kan makkelijk), imo is het of je voeding of de temperatuur van je videokaart...

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op zondag 05 juni 2005 @ 15:22:
[...]

Is vrij lastig om zo te bedenken waar het aan kan liggen eigenlijk. Ik bedoel, doe eens gek: Het kan net zo goed aan de temp van je voeding liggen in theorie 8)7

Je CPU wordt niet echt te warm zo te zien (50 graden kan makkelijk), imo is het of je voeding of de temperatuur van je videokaart...
ja daarom is het handig om te weten wat die temp 2 nu is... iemand een idee hoe ik daar achter kom

ben nu trouwens even de hd aan het verwijderen, deze zit er al bijna een jaar in trouwens dus niet vanaf maar april

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Kan het niet aan de software liggen? Misschien door een nieuwe driver voor je videokaart...

[ Voor 51% gewijzigd door -DG- op 05-06-2005 15:35 ]

• Xander
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 15:28:
[...]

ja daarom is het handig om te weten wat die temp 2 nu is... iemand een idee hoe ik daar achter kom
Ik gok zo dat Temp1 je casetemp is en Temp2 je CPU temperatuur. Als die CPU temperatuur opschiet tot tegen de 50 graden kan dat in principe niet kwaad ofzo, pas bij 72 graden kapt ie er mee ;) 50 graden is neit extreem cool, maar ook echt niet te hoog voor een Northwood :)

Ik weet niet óf je GF4 een temperatuursensor heeft, ik dácht eigenlijk van niet :X Als hij die wel heeft zou je het in je nVidia controlepaneel moeten kunnen terugvinden.
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/60107/full.jpg

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 22:28
Controleer eens in het bios of hij de computer niet uitschakeld bij een bepaalde (vrij lage) temperatuur? Die kan je gerust op 70 graden zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door et36s op 05-06-2005 15:52 ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-02 15:11

MBV

et36s schreef op zondag 05 juni 2005 @ 15:52:
Controleer eens in het bios of hij de computer niet uitschakeld bij een bepaalde (vrij lage) temperatuur? Die kan je gerust op 70 graden zetten.
Da's een goeie. Om te kijken welke temp bij welk component zit, moet je eens kijken wat er gebeurt als je je CPU-fan !KORT! stilhoudt. dus 30 sec ofzo. Wordt temp2 dan ineens een stuk hoger, dan is het je proc.

Verwijderd

Topicstarter
Na het verwijderen van mijn harde schijf, duurt het iets langer voordat het uitvalt, kan toeval zijn...
maar hij valt nog steeds uit dus probleemniet opgelost.....
et36s schreef op zondag 05 juni 2005 @ 15:52:
is het verstandig om dit te doen, en kijk in de bios maar zie geen optie

• sharkzor
  • Laatst online: 06-02 16:31
ik heb zo een idee dat het geen hitte probleem is (hij valt immers heel snel uit zeg je)
en ook geen voedings probleem (de pc zaak had een 350watt getest wat meer dan voldoende moet zijn)

denk eerder een defect moederbord. ik zie ook dat je een sis chipset heb. die zitten vaak op de wat goedkopere borden die nog wel eens de geest willen geven.
check eens wat voor merk het is en check ook dingen als de condensatoren op het bord.

Verwijderd

Topicstarter
sharkzor schreef op zondag 05 juni 2005 @ 16:10:
ik heb zo een idee dat het geen hitte probleem is (hij valt immers heel snel uit zeg je)
en ook geen voedings probleem (de pc zaak had een 350watt getest wat meer dan voldoende moet zijn)

denk eerder een defect moederbord. ik zie ook dat je een sis chipset heb. die zitten vaak op de wat goedkopere borden die nog wel eens de geest willen geven.
check eens wat voor merk het is en check ook dingen als de condensatoren op het bord.
moederbord: weet de naam niet, kan niet vinden op het moederbord zelf, weet wel dat het een fuijitsu siemens systeem is

Verwijderd

Topicstarter
ik snap het echt niet meer,

er zijn nu een paar dingen waar het aan kan liggen,

Voeding
koeling
video kaart
moederbord

maar hoe kom ik er nu achter wat het is want er is enige tegenspraak :| ;(

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 16:35:
ik snap het echt niet meer,

er zijn nu een paar dingen waar het aan kan liggen,

Voeding
koeling
video kaart
moederbord

maar hoe kom ik er nu achter wat het is want er is enige tegenspraak :| ;(
De voeding kun je testen door er wat componenten uit te halen die je niet nodig hebt om te gamen. Denk aan de extra CD-rom drive e.d. ;)

Verwijderd

Topicstarter
LifeTecH schreef op zondag 05 juni 2005 @ 16:42:
[...]

De voeding kun je testen door er wat componenten uit te halen die je niet nodig hebt om te gamen. Denk aan de extra CD-rom drive e.d. ;)
dit heb ik gedaan er draait nu alleen 1 harde schijf + moederbord + videokaart, wil niet baten

Verwijderd

straider schreef op zondag 05 juni 2005 @ 14:15:
Lijkt me duidelijk dat het je videokaart is ;)

Check ff of er idd stof inzit en het koelertje wel goed draait... voor de rest ziet alles er goed uit, ook je temp 2.
Lekker duidelijk ja.. ik heb nog nooit gezien dat een PC uitvalt van een te warme VGA kaart |:(

Een PC gaat uit als de voeding tripped (overbelasting, kortsluiting) of de temp beveiliging.
LifeTecH schreef op zondag 05 juni 2005 @ 16:42:
[...]

Ja..die tegenspraak kunnen we weinig aan doen.. Iedereen kan immers alles maar posten ;)

Als je VGA te warm word zie je eerst allemaal artifacts en als het erger word hangt het beeld of word het zwart. Je PC gaat iig niet uit..

Edit:

ff wat reacties gelezen..

Ok..nu de logica waarom zijn PC niet meer stabiel draait:

- Het is nu warmer, de voeding presteerd minder dan
- Een PC gaat alleen uit door de voeding (temp bev. uitgesloten)
- "De PC zaak zei..." Ja die zeggen wel meer.. 350W (no name) is te weinig. Koop een goeie voeding
- Je PC valt uit onder zware load (zowel CPU, mem als VGA zwaar belast)
- 250W.. c'mon dude!! WAKE UP! :+

Hoe duidelijk wil je het hebben dan? :P Test een zwaardere voeding.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 20:56 ]

Verwijderd

Voedingen geven heel vaak de meest onverwachte problemen, ik koopt nooit meer een goedkope voeding (vroeger wel onder het mom van wat maakt een voeding nu uit).

• sharkzor
  • Laatst online: 06-02 16:31
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 20:40:
[...]

Hoe duidelijk wil je het hebben dan? :P Test een zwaardere voeding.
ffe een quote van de TS:
Plaatje is van mijn eigen voeding, de winkel zei dat ze een 350 watt voeding hadden geprobeerd maar dat mocht niet baten
dat was dus blijkbaar al getest.
zou het prima moeten trekken. een p4 2,5 met een ti4200 vreet niet zoveel.

TS: mocht de pc winkel gewoon stom bezig zijn geweest, dan kan je ffe een sweex 300watt ofzo ergens vandaan halen. die kosten niks, en is voldoende voor jouw config.

• Xander
sharkzor schreef op zondag 05 juni 2005 @ 21:20:
TS: mocht de pc winkel gewoon stom bezig zijn geweest, dan kan je ffe een sweex 300watt ofzo ergens vandaan halen. die kosten niks, en is voldoende voor jouw config.
Ik vraag me alleen af of je er verstandig aan doet om een Sweex voeding te halen, misschien dat ietsje meer investeren in een goede voeding die ook wat langer mee kan wijzer is...?

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-02 15:13

Hoogie2004

Whohooooo

Ik had precies hetzelfde probleem bij mijn vorige pc, bleek dat de spanningsregelaars op het mobo te heet waren geworden, en het hadden begeven. kijk eens naar je moederbord of dat verkleurd is op bepaalde plaatsen(dan is ie oververhit), en check je condensatoren eens of die niet lekken.

My iRacing profile | Strava

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Op dit moment denk ik ook idd dat de kans op een defect moederbord het grootst is. Kan natuurlijk mede door de voeding komen, maar ik verwacht niet dat de voeding de probleemveroorzaker is. In mijn vorige post al gezegd dat een 350W voeding wel afdoende moet zijn voor een systeem als dat.

(Mensen houden hier nogal van een voeding die superzwaar moet zijn, maar wat eigenlijk niet nodig is. Tuurlijk, een stabiele voeding is belangrijk en dat wordt vooral geleverd door de over het algemeen duurdere merken als Antec, Aopen, Tagan, maar zijn systeem is geen buffel zullen we maar zeggen.)

Volgens mij kan je de videokaart heel snel uitsluiten door er tijdelijk een andere videokaart in te zetten. Er is vast wel ergens een kaart vandaan te halen bij een vriend/vriendin/kennis. Als het probleem zich aanhoudt en dat is wel het meest waarschijnlijke, dan is het niet de videokaart. Scheelt weer een discussie in dit topic.

Hoe is het met het geheugen? Is dat nog goed? Niet toevallig fouten in? memtest gedraaid? Misschien dat je mobo problemen heeft met het geheugen en spontaan uitvalt.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 08:27

Garyu

WW

Hoogie2004 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 09:31:
Ik had precies hetzelfde probleem bij mijn vorige pc, bleek dat de spanningsregelaars op het mobo te heet waren geworden, en het hadden begeven. kijk eens naar je moederbord of dat verkleurd is op bepaalde plaatsen(dan is ie oververhit), en check je condensatoren eens of die niet lekken.
Goed punt, mijn computer viel ook op de meest rare momenten stil. Moederbord vervangen, alle problemen opgelost. Blijft wel dat een 250w noname voeding natuurlijk niet bijdraagt aan een stabiel systeem ;).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:58
ik heb ook nog zon pc staan :) precies dezelfde specs and guess what!

ik had het ook !

het is je CPU die kan geen 50 grade aan *snik zielig maar waar

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Bschnitz schreef op maandag 06 juni 2005 @ 11:39:
ik heb ook nog zon pc staan :) precies dezelfde specs and guess what!

ik had het ook !

het is je CPU die kan geen 50 grade aan *snik zielig maar waar
Dat lijkt me heel sterk, 50 graden is echt niet overdreven warm. De bovengenoemde opties lijken me een stuk waarschijnlijker.

Verwijderd

Probeer je CPU eens een stuk terug te klokken naar 1500MHz of zo. Dan kun je meteen zien of het probleem in de hardware of software zit.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-02 15:13

Hoogie2004

Whohooooo

Garyu schreef op maandag 06 juni 2005 @ 11:28:
[...]

Goed punt, mijn computer viel ook op de meest rare momenten stil. Moederbord vervangen, alle problemen opgelost. Blijft wel dat een 250w noname voeding natuurlijk niet bijdraagt aan een stabiel systeem ;).
Tja et bleef vreemd, deed et altijd, behalve als je dingen ging vragen van et systeem, zoals met games(et enige zware dat ik draai), in windows liep ie heerlijk stabiel. daarom dacht ik meteen aan hetzelfde probleem

My iRacing profile | Strava

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-01 12:05

DaOverclocker

Overclocker for life...

- Zet es een grote kamerventilator voor je kast, met je case open natuurlijk- (lagere temp)
- Blaas alle stof er es uit, ook uit je voeding.
- Kijk naar kapotte condensatoren. (rond cpu socket)
- Kijk naar de mosfets, zijn ze allemaal nog intact? (rond cpu socket)
- Draai es een cpu heating proggie, dat zie je meteen of het aan de temp van de cpu ligt)
http://users.bigpond.net....downloads/CPU_burn-in.zip

- Voel zelf es aan je cpu blok, wordt deze ook warm/heet?
- Doe eens een geheugen stress (mem86 op diskette)
- Draai SuperPi een paar keer, kijk of hij fouten gaat geven.
- Zet de windows bleu screen error weer aan. (misschien zie je wat meer info)

Maakt dit allemaal niet zoveel uit, dan zijn je spanningsregelaars op je mobo kapot, of je voeding is toch echt niet goed meer.

Als het alleen bij het games is ligt het toch echt aan de stroom toevoer.

(Als ik mijn cpu te ver overclock, kan ik prima stabiel windhosen, maar bij gaming krijg ik direct reboots. Dit is bij mij duidelijk een voedings probleem.)

systeem specs

Verwijderd

ik heb ook soort gelijk probleem.. maar dan soms ook gewoon in windows tijden 3D renderen, of tijden msn or what ever...
het lijkt erop dat ik het strax opgelost heb :+
alleen heb ik dus wel in de bios de AGP op 50Mhz moeten zetten, terwijl ie normaal op 66(?) draait...
ik heb btw ook wel écht slecht voltages vergeleken met jou... mijn 3.3 draait op 2.6 |:(
maar ik heb dus zo mijn probleem opgelost... ik hoop dat je er wat meej kan B)
Pagina: 1