Ik maak gebruik van een Medion PC die via een draadloze netwerkkaart aan mijn SMC router is verbonden.
Dit is tot nu toe altijd goed gegaan, maar sinds vandaag werkt hij niet meer.
De reden is hoogstwaarschijnlijk dat mijn buren sinds vandaag ADSL hebben...

Nee nooit een beveiliging erop gezet, dat ging iets tever voor mij, zo technisch ben ik niet.
Goed, ik alle opties doorlopen, gereset (zowel kaart als router als modem), niks werkte.
Ik naar de hulplijn van Medion gebeld (a 15 cent per minuut), ook zij konden mij niet verder helpen.
Nu heb ik in een opwelling die optie bij Netwerktaken, draadloos netwerk instellen. Hierbij had ik de optie om een beveiliging in te stellen.
Ik dus een WPA sleutel aangevraagd.
Ingevuld bij mijn router.

Maar ik ben schijnbaar iets vergeten want hij blijft net zoals bij de eerste screenshot gewoon op onbeveiligd netwerk staan.
Dit werkte voor mij niet, dus heb ik het op mijn router gewist, en op de comp bij de eigenschappen die SMC verwijderd.
Dan krijg ik een melding dat er draadloze netwerken zijn gevonden, en zo kunnen we weer van voren af aan beginnen.

Maar het vage is, bij mijn router zie ik hem wel geconnect staan... denk ik. Ik weet niet hoe ik mijn IP adres kan zien.

Ik ben radeloos, wie kan mij hiermee verder helpen?
Specs:
Chello Classic
RT2500 USB Wireless LAN Card
SMC Barricade G (modelnr. SMC2804WBR V.2)
Windows Home SP 2
Ik heb ook nog een andere computer via de kabel aan mijn router hangen, daar post ik vanaf.
Dit is tot nu toe altijd goed gegaan, maar sinds vandaag werkt hij niet meer.
De reden is hoogstwaarschijnlijk dat mijn buren sinds vandaag ADSL hebben...

Nee nooit een beveiliging erop gezet, dat ging iets tever voor mij, zo technisch ben ik niet.
Goed, ik alle opties doorlopen, gereset (zowel kaart als router als modem), niks werkte.
Ik naar de hulplijn van Medion gebeld (a 15 cent per minuut), ook zij konden mij niet verder helpen.
Nu heb ik in een opwelling die optie bij Netwerktaken, draadloos netwerk instellen. Hierbij had ik de optie om een beveiliging in te stellen.
Ik dus een WPA sleutel aangevraagd.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Instellingen van draadloos netwerk Druk deze pagina af en sla deze op in een veilige plaats voor later gebruik. U hebt deze instellingen mogelijk nodig om extra computers en apparaten aan uw netwerk toe te voegen. Instellingen van draadloos netwerk Netwerknaam (SSID): SMC Netwerksleutel (WEP-/WPA-sleutel): a2000635eeed48f4999f8f95ced242c635b7a5430a90b6eca8d555da92421af7 Automatisch toegewezen sleutel (802.1x): 0 Type netwerkverificatie: WPAPSK Type gegevenscodering: TKIP Verbindingstype: ESS Sleutelindex: Voer de wizard Netwerk instellen uit als u Bestands- en printerdeling op deze computer wilt inschakelen. Als u uw Internet-verbinding wilt instellen, dient u de aanwijzingen van uw Internet-provider te volgen. |
Ingevuld bij mijn router.

Maar ik ben schijnbaar iets vergeten want hij blijft net zoals bij de eerste screenshot gewoon op onbeveiligd netwerk staan.
Dit werkte voor mij niet, dus heb ik het op mijn router gewist, en op de comp bij de eigenschappen die SMC verwijderd.
Dan krijg ik een melding dat er draadloze netwerken zijn gevonden, en zo kunnen we weer van voren af aan beginnen.

Maar het vage is, bij mijn router zie ik hem wel geconnect staan... denk ik. Ik weet niet hoe ik mijn IP adres kan zien.

Ik ben radeloos, wie kan mij hiermee verder helpen?
Specs:
Chello Classic
RT2500 USB Wireless LAN Card
SMC Barricade G (modelnr. SMC2804WBR V.2)
Windows Home SP 2
Ik heb ook nog een andere computer via de kabel aan mijn router hangen, daar post ik vanaf.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 16:12 ]