Hallo Tweakers en Tweakerinnetjes,
Het probleem:
Laatst (vorige week) heb ik een nieuwe moederbord gekocht en geinstalleerd, ging prima, behalve dat ik vergeten was koelpasta te kopen (en dan is het ook nog eens zondag....) en het er maar opgegokt dat met de oude te volstaan was.
PC deed prima enzo, maar toen vond ik het weer tijd voor een spelletje en wat benchies te draaien. Dus ik installeer Sims 2 (de minder legale versie) en ging spelen, maar na ongeveer 10 tot 20 min kreeg ik een error report. Ik dacht dat het aan de legaliteit van de versie lag, dus ik ging 3dmark03 draaien. Bij de 2e CPUtest hetzelfde verhaal. NFSU2 heeft het ook, maar veel minder (heel soms en dan ineens) Het gebeurt altijd vanuit het niets en ik krijg een error report
Voeding:
Ik weet 100% zeker dat de voeding niet de boosdoener is, der zit een Tagan 480 watt in en alle afwijkingen zitten ruim binnen de norm
Temperatuur:
Het bios zegt 49 graden idle, dat doet Everest ook en net na de error report is het volgens Everest 56 graden. De casetemperatuur ligt rond de 28 graden, mag hopen dat ik met 4 @ 7Vfans toch wel genoeg airflow heb
Voor de rest zit er gewoon de boxed koeler op de XP3200+
Systeem:
AMD Athlon XP 3200+
Asus A7V8NX-E Deluxe
1024 (2x512 Mb) Kingston valueram
200 Gb WD S-ATA schijf
Asus V9999TD (6800 non gt/ultra)
4 casefans
Wat rommel als DVD-rom
Alles draait op stock snelheden
Al gedaan:
-De FAQ uitgepluist
-Google tot vriend gemaakt, maar die kon me ook niet helpen
-Zalman 7000B AlCu gekocht, die kieper ik er deze week nog in
Dus:
Denken jullie dat een te hete CPU voor een error report kan zorgen? M`n OS is XP/SP2 btw
Alvast bedankt voor elke reactie
Mochten jullie meer info nodig hebben, roep maar!
Edit: In het logfile staat nooit iets over die error reports, geen enkele melding daarover
Het probleem:
Laatst (vorige week) heb ik een nieuwe moederbord gekocht en geinstalleerd, ging prima, behalve dat ik vergeten was koelpasta te kopen (en dan is het ook nog eens zondag....) en het er maar opgegokt dat met de oude te volstaan was.
PC deed prima enzo, maar toen vond ik het weer tijd voor een spelletje en wat benchies te draaien. Dus ik installeer Sims 2 (de minder legale versie) en ging spelen, maar na ongeveer 10 tot 20 min kreeg ik een error report. Ik dacht dat het aan de legaliteit van de versie lag, dus ik ging 3dmark03 draaien. Bij de 2e CPUtest hetzelfde verhaal. NFSU2 heeft het ook, maar veel minder (heel soms en dan ineens) Het gebeurt altijd vanuit het niets en ik krijg een error report
Voeding:
Ik weet 100% zeker dat de voeding niet de boosdoener is, der zit een Tagan 480 watt in en alle afwijkingen zitten ruim binnen de norm
Temperatuur:
Het bios zegt 49 graden idle, dat doet Everest ook en net na de error report is het volgens Everest 56 graden. De casetemperatuur ligt rond de 28 graden, mag hopen dat ik met 4 @ 7Vfans toch wel genoeg airflow heb
Voor de rest zit er gewoon de boxed koeler op de XP3200+
Systeem:
AMD Athlon XP 3200+
Asus A7V8NX-E Deluxe
1024 (2x512 Mb) Kingston valueram
200 Gb WD S-ATA schijf
Asus V9999TD (6800 non gt/ultra)
4 casefans
Wat rommel als DVD-rom
Alles draait op stock snelheden
Al gedaan:
-De FAQ uitgepluist
-Google tot vriend gemaakt, maar die kon me ook niet helpen
-Zalman 7000B AlCu gekocht, die kieper ik er deze week nog in
Dus:
Denken jullie dat een te hete CPU voor een error report kan zorgen? M`n OS is XP/SP2 btw
Alvast bedankt voor elke reactie
Mochten jullie meer info nodig hebben, roep maar!
Edit: In het logfile staat nooit iets over die error reports, geen enkele melding daarover
[ Voor 6% gewijzigd door Yofresh op 05-06-2005 14:06 ]
"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca