Toon posts:

dvd speler slaat eerst halve seconde van audio cd's over

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets minder dan een jaar gelden een nieuwe dvd surround set van sony gekocht die tot enige tijd geleden prima werkte. Sinds kort echter heb ik gemerkt dat als ik cd's afspeel dat dan ongeveer de eerste halve seconde van ieder nummer niet wordt afgespeeld. Als ik bijvoorbeeld I want it all van queen luister dan hoor ik als eerste zin : " want it all" in plaats van " I want it all" . Het gekke is dat dit niet gebeurt als ik met de zoekfunctie naar een bepaald nummer ga en het dan afluister.
Zou het een vuile lens kunnen zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2005 22:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand??

Verwijderd

Gezien de regelmaat van het overslaan, steeds weer eerste seconden van een nummer, lijkt het meer op een softwarefout of zoals de fabrikanten het noemen: een feature.

Succes, jammerlijk kan ik je geen conrete oplossing aanbieden

Verwijderd

Aangezien heb nog minder dan een jaar geleden is heb je nog gewoon garantie. Ik zou even terug gaan naar de winkel en daar het probleem voorleggen. Weten zij het ook niet sturen ze m voor je op, ben je m wel even kwijt maarja..daarna wel een gerepareerd apparaat.

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:53
Ik heb het vermoeden dat je de DVD speler digitaal hebt gekoppeld met je receiver en deze digitale connectie ook voor audio-CD's gebruikt. Vermoedelijk ligt het probleem dan bij de receiver die te laat de DAC's aanschakelt als een nummer begint. Een oplossing zou zijn om de DVD-speler ook analoog aan te sluiten, maar dan ben je dus wel afhankelijk van de kwaliteit van de DAC's van je DVD-speler en de gebruikte interlinks.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 15:44
Cass Casey schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 12:31:
Ik heb het vermoeden dat je de DVD speler digitaal hebt gekoppeld met je receiver en deze digitale connectie ook voor audio-CD's gebruikt. Vermoedelijk ligt het probleem dan bij de receiver die te laat de DAC's aanschakelt als een nummer begint. Een oplossing zou zijn om de DVD-speler ook analoog aan te sluiten, maar dan ben je dus wel afhankelijk van de kwaliteit van de DAC's van je DVD-speler en de gebruikte interlinks.
Dit is hoogst waarschijnlijk wel het probleem, maar niet de oplossing. Toen ik mijn dvd-speler coaxiaal aansloot kreeg ik ook dit probleem, terwijl ik dit eerst niet had met analoge interlinks.

Ik heb wel eens gehoord dat wanneer je digitaal als analoog aansluit er "storingen"kunnen optreden. En bij mij moet ik mn versterker dan telkens opnieuw instellen in het menu...erg irritant.

Handtekening

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:53
Balboa schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 19:14:
[...]
Dit is hoogst waarschijnlijk wel het probleem, maar niet de oplossing. Toen ik mijn dvd-speler coaxiaal aansloot kreeg ik ook dit probleem, terwijl ik dit eerst niet had met analoge interlinks.

Ik heb wel eens gehoord dat wanneer je digitaal als analoog aansluit er "storingen"kunnen optreden. En bij mij moet ik mn versterker dan telkens opnieuw instellen in het menu...erg irritant.
Dat van die storingen is voor mij onbekend. Die circuits staan volledig los van elkaar, dus zou geen probleem hoeven te zijn.

Kun je niet de analoge interlinks aansluiten op de CD-ingang van je receiver? Als je een DVD-tje speelt zet je de AVR op DVD (dus digitaal) en bij een CD-tje... inderdaad...

Zoiets vergelijkbaar doe ik met DVD en SACD (1 apparaat). Voor SACD gebruik ik de 5.1-ingang (6 analoge lijnen) en voor DVD een digitale ingang. Nooit problemen mee gehad.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 13:34:
Ik heb iets minder dan een jaar gelden een nieuwe dvd surround set van sony gekocht die tot enige tijd geleden prima werkte. Sinds kort echter heb ik gemerkt dat als ik cd's afspeel dat dan ongeveer de eerste halve seconde van ieder nummer niet wordt afgespeeld. Als ik bijvoorbeeld I want it all van queen luister dan hoor ik als eerste zin : " want it all" in plaats van " I want it all" . Het gekke is dat dit niet gebeurt als ik met de zoekfunctie naar een bepaald nummer ga en het dan afluister.
Zou het een vuile lens kunnen zijn?
- Zoals hierboven al gemeld: een digitale receiver heeft even tijd nodig om te herkennen wat ie aangeboden krijgt (DD, PCM, DTS, enz) en schakelt vervolgens pas de D/A converter in.

- Andere mogelijkheid: Je gebruikt fout gebrande cd-r audio cd's.
Pagina: 1