Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PS2 controller op USB PC

Pagina: 1
Acties:
  • 3.498 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al veel topics gevonden op GoT, maar overal staat een link naar een 3th party product waar je dan je PS2 controller insteekt, en dat kastje dan weer in je USB stopt.

Nu heb ik ook al veel gegoogled, maar ik kan er niet achterkomen of het mogelijk is de stekkers eraf te knippen van m'n controller, en daaraan gewoon een USB connector te hangen (desnoods externe stroomvoorziening voor shock)

Ik heb wel "ergens" een schema gevonden voor een paralelle aansluiting, maar ik kan die dus niet terugvinden :'( (liefst USB natuurlijk ;) )

Ik heb een kapotte PS2, dus als het moet kan ik daar nog zooi uithalen/uitsolderen :P

Ik hoop dat dit het goede forum is, vond dit meer iets voor electronica dan spielerij

[EDIT]

Afbeeldingslocatie: http://wobbel.neteq.nl/include/uploads/d0974_H_psxpic.gif

Helaas, deze is voor de PSX controller (maar zijn die niet hetzelfde? :P )
En ik snap er ook niet zoveel van :P ben niet zooo super super electrotechnisch geleerde

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 13:19 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13
Ze zijn niet hetzelfde naar mijn weten... Daarbij heb je voor USB ook een USB controller Chip nodig om de zooi te regelen... Beter is dus een paralelle poort (beter = makkelijlker)

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 23:46

ThaHandy

Discovery Channel

USB -> LPT-> psx controller
dan ben je er ook :)

Verwijderd

Een psx controller werkt op een ps2, anders om werkt het ook. Je kan of zo kasje kopen naar USB of zelf gaan klooien met drivers en de paralle poort.

• frickY
  • Laatst online: 21-11 10:33
Ik heb een imitatie PS2 controller aan mn PC hangen van Piranha. Kostte me €15,- bij de Bart Smit.

Qua uiterlijk is hij exact hetzelfde. Enigste verschillen zijn dat hij 4 digitale druktoetsen heeft ipv analoge, en hij heeft geen trilfunctie.

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
frickY schreef op zondag 05 juni 2005 @ 21:26:
Ik heb een imitatie PS2 controller aan mn PC hangen van Piranha. Kostte me €15,- bij de Bart Smit.

Qua uiterlijk is hij exact hetzelfde. Enigste verschillen zijn dat hij 4 digitale druktoetsen heeft ipv analoge, en hij heeft geen trilfunctie.
Lol lekker duur dan, de logitech action controller is 18, en die is beter (naar mijn mening) dan de originele, en heeft dus wel volledige analoge knoppen en trilfunctie,.

• frickY
  • Laatst online: 21-11 10:33
Had er misschien bij moeten vertellen dat dit inmiddels ruim 2 jaar geleden is. Weet niet of de prijs inmiddels is veranderd.

Verwijderd

Ik heb hier de daardloze logitech (ps2achtig) die ik voor 5 euro gekocht hebt omdat één analoge joypad van de twee niet zo soepel gaat. Maar met een beetje vet doet die het stukken beter _/-\o_ .

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10 00:17
Hier staat hoe je zo'n ding op de lpt poort aansluit, ik heb dat zelf ook, werkt opzich goed alleen ik vind de drivers wel een beetje buggy.

Een controller van de xbox daarentegen kun je zo op de usb aansluiten, heeft alleen een andere stekker nodig.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

@Legendz en Bobo1on1: Volgens mij ondersteunt dat progje nog steeds enkel PS1 pads, en de TS heeft PS2 pads liggen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10 00:17
Sprite_tm schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:51:
@Legendz en Bobo1on1: Volgens mij ondersteunt dat progje nog steeds enkel PS1 pads, en de TS heeft PS2 pads liggen.
En die zijn ook hetzelfde behalve dat de ps2 pads drukgevoelige toetsen heeft.

Je kunt ook NTpad pakken als driver alleen die is naar mijn ervaring wel een stuk langzamer.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
PlayStation SCPH-10010 DualShock2 wordt ondersteund staat er op de site :)

Verwijderd

Sprite_tm schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:51:
okay maar hij kan zijn pad met dualshock wel gebruiken, lijkt met toch wel leuk

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een vraagje over het schema

Afbeeldingslocatie: http://wobbel.neteq.nl/include/uploads/d0974_H_psxpic.gif

Waar staan die ------|>|------- voor ? (5 t/m 9)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 16:35 ]

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
dat zijn diodes (toch?)
die zijn er voor dat de poorten waar ze opgesloten zijn geen contact met elkaar maken.

[ Voor 66% gewijzigd door Yoram op 09-06-2005 16:37 ]

Hallo!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

YoramScheer schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 16:37:
dat zijn diodes (toch?)
die zijn er voor dat de poorten waar ze opgesloten zijn geen contact met elkaar maken.
dat zijn diodes ja.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Topicstarter
en dat met diodes houdt in? :P ben mie dom ;)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 17:37:
Een diode laat stroom maar in 1 richting door... maar dat had je vast ook even kunnen googlen ;)

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 10-06-2005 17:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 22:36
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 17:37:
Zeker weten dat dit een goed idee is, als je geen idee hebt wat diodes zijn? Diode's zijn toch echt basis-kennis.. :?
Pagina: 1