Toon posts:

[XP] Biedt de Recovery Console nog uitkomst?

Pagina: 1
Acties:
  • 469 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na verschillende pogingen om handmatig de alcohol120% drivers uit het register te wissen omdat uninstall dat niet deed ging het goed fout.
Na het BIOS scherm krijg ik de melding:
Windows\system32\config\SYSTEM niet gevonden. Probeer systeem te herstellen met de recovery console.

Eerst laatst bekende juiste configuratie --> neen
Veilige modus --> neen
Als ik een reparatieinstallatie probeer komt er geen windows versie tevoorschijn om te repareren, echt heel jammer dat dat niet kan.

De Recovery Console kan ik wel starten. Deze vindt mijn windows installatie en meldt dat er geen actieve sleutel controlset meer is in het systeem register.

Vervolgens geprobeerd om het bestand Windows\system32\config\SYSTEM van mijn installatie cd naar c:\Windows\system32\config\ te kopiëren. Krijg dan de melding dat het bestand niet in de bron kan worden gevonden.

Dus heeft iemand een tip om Windows\system32\config\SYSTEM terug te plaatsen, of het register te repareren of het misschien toch nog mogelijk te maken om een reparatieinstallatie uit te voeren?

Ik hoor het heel graag! :*)

Verwijderd

hahaha dit is precies hetzelfde probleem wat ik heb op dit moment, mijn topic staat hier een paar onder. Ik hoop dat we er snel uit komen.

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Als je een CD ala ERD commander hebt, kun je in die omgeving misschien iets herstelllen

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Verwijderd

Topicstarter
ERD commander zegt me niet zoveel. Kan ik met die cd dan wel het bestand windows\system32\config\system vervangen door een goed werkende?

Verwijderd

Topicstarter
En hoe staan de zaken bij jou ervoor agression? :+

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Het probleem zit hem niet in het bestand of map.. maar in de FAT
Deze is corrupt. Je kunt hem repareren met de ERD diskette. Deze zou je moeten hebben aangemaakt. Via Back-up (Systeemwerkset)
Winternals kent een programma suite dat dit ook voor je kan regelen, "ERD Commander"
Echter deze is niet gratis, misschien dat anderen een gratis oplossing voor je probleem kent.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Verwijderd

Topicstarter
thanx gerton. ff op de site van Winternals gekeken. Ben nu de ERD suite aan het binnenhalen. Is 150mb dus kan nog wel ff duren.
Heb ik mooi de tijd om eens uit te vogelen welke handelingen ik nu precies uit moet voeren. Je had het over een bootable flop aanmaken, kan daar genoeg data op om het systeem te herstellen? Of is de volledige cd een beter idee zoals eerder voorgesteld werd.

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Met ERD commander maak je een bootable CD.
Als je daarmee opstart zal op een moment gevraagd worden welke Windows systempartitie (Boot) je wilt repareren. Selecteer de partitie en op een gegeven moment zal het programma zeggen dat het iets heeft aangepast en dat nu mogelijkerwijs je pc niet meer opstart.
CD verwijderen... opnieuw starten ... en je hebt je Windows weer

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

GeRtOn schreef op zondag 05 juni 2005 @ 13:09:
Het probleem zit hem niet in het bestand of map.. maar in de FAT
Deze is corrupt.
welnee.
je SYSTEM hive is corrupt.
NTFS heeft namelijk geen FAT maar een MFT.
Winternals kent een programma suite dat dit ook voor je kan regelen, "ERD Commander"
Echter deze is niet gratis, misschien dat anderen een gratis oplossing voor je probleem kent.
Recovery console dus.

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;307545

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 05-06-2005 17:41 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Jawohl!!!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

We zijn weer in de lucht! Met de ERD cd kon ik mijn systeem niet meer repareren omdat hij mijn windows installatie niet meer zag. Wel kon ik data van de c schijf naar andere partities overzetten.

Maar de ultieme oplossing kwam van _/-\o_ elevator _/-\o_
Op de microsoft site staat inderdaad een uitgebreid artikel over hoe je je register kan herstellen met de recovery console. Dit werkt perfect en met een half uurtje was de boel gefixed. Alleen de virusscanner moest opnieuw geïnstalleerd worden verder doet alles het perfect!

Bedankt voor de hulp allemaal :)

Verwijderd

Topicstarter
oh ehh backslash je had dezelfde link 8)7

Zal ik voor jou ook maar een paar buigingen maken _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1