[A8N-SLI] Geen netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Sinds gisterenavond kan ik geen netwerkverbinding meer maken via de onboard LAN van mijn Asus A8N-SLI.

Het begon 's middags met een DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL STOP-fout. Om dit te verhelpen heb ik de Network Access Manager gedeinstalleerd. So far so good. 's Avonds is de pc heel even in standby geweest en daarna heb ik geen verbinding meer gehad.

Wat ik al gedaan heb:
  • Drivers herinstalleren met Network Access Manager
  • Drivers herinstalleren zonder NAM
  • Netwerk testen via andere PC, alles werkt daar
Verder heb ik geen idee waar het aan kan liggen, hopelijk iemand hier wel.

Bedankt alvast _/-\o_

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-04 18:06
Ik ga ervan uit dat het je Nvidia lan is. Is een bekend probleem. Hebben veel mensen last van. Ik ook, daarom heb ik er een 3COM-nic ingepropt en de onboard lan's gedisabled. Van het 1 op het andere moment stopt je lan ermee. Wat je kan proberen is: Alle stroom van je pc halen en 10 minuten wachten. Daarna weer aansluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door Nilco op 05-06-2005 12:38 ]

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:51
Dit probleem heb ik ook gehad, wat ik heb gedaan is: Beeldscherm > Schermbeveiliging > Energie, daar het Energiebeheerschema op "Altijd aan" gezet.

Wat dan ook raadzaam is om te doen: Open netwerkverbindingen > Dubbel klik desbetreffende LAN-verbinding > Eigenschappen > Configureren > Energiebeheer, en dan de vinkjes uitvinken.

Zonodig een reboot als het niet gelijk werkt, werkt het dan nog niet, weet ik het niet meer.

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
MEGATRON schreef op zondag 05 juni 2005 @ 12:37:
Ik ga ervan uit dat het je Nvidia lan is. Is een bekend probleem. Hebben veel mensen last van. Ik ook, daarom heb ik er een 3COM-nic ingepropt en de onboard lan's gedisabled. Van het 1 op het andere moment stopt je lan ermee. Wat je kan proberen is: Alle stroom van je pc halen en 10 minuten wachten. Daarna weer aansluiten.
Dit heeft geholpen! Alles werkt nu weer, bedankt.

Ik zal ook eens alles doen wat Flesdop over de energiebeheerschema's zegt, en dan hoop ik er nooit meer last van te hebben. Bedankt! :)

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-04 18:06
Ik had eerst ook al die energie-instellingen gedaan, maar dat werkte niet. Bij mij klapte de lan er zowat om de 1 a 2 weken uit. De relatek-lan gebruikt te veel cpu-usage dus heb ik er een goed nic in gezet en die onboardshit gediabled. Nooit meer een lan probleem gehad.

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:40
Ik heb een A8N-SLI Deluxe maar mijn netwerk valt af en toe ook weg. De fysieke verbinding blijft keurig draaien maar er is gewoon geen internet verkeer meer mogelijk.

Vandaag heb ik dit bord geinstalleerd, met de ASUS P4P800 hiervoor had ik nooit problemen dus de bekabeling/router is het probleem niet.
Ik vind op internet meer mensen die dit probleem hebben maar de oplossing zit er (nog) niet bij:

- Energy saving op LAN card : uitgezet
- Nvidia firewall ondanks disabled status verwijderen: gedaan, helpt niet.

Iemand nog ideeen ?
Pagina: 1