Irritant Apache probleem.

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Thuis heb ik een server draaien, en hier staat o.a. apache op.
Zodra ik plaatjes link op een website, dan is die wel te zien door anderen maar niet door mezelf.
Bijvoorbeeld mijn usericoon:
Afbeeldingslocatie: http://81.70.101.157/Tweakers/Weird.gif
Ik zie deze niet, en als het goed is zien jullie deze wel.
Heb al lopen zoeken in de faq en via de search, maar wordt hier niet veel wijzer van.
Ik heb een Alcatel Speedtouch, en zit zelf in de 10.0.0.0 range.

And The Only One

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Je moet ook geen backslash gebruiken ;)
gebruik gewoon slashes: http://81.70.101.157/tweakers/weird.gif

maar dat jij hem niet ziet klopt ook, immers dat is je externe IP waarbij je poort 80 hebt geforward, die forward werkt enkel van buiten af.

Het Grote Poortmappingsverhaal

[ Voor 53% gewijzigd door Erkens op 05-06-2005 12:01 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je router ondersteunt geen loopback, je kan dus niet vanuit je interne netwerk connecten naar je externe IP. Dat kan je verhelpen door een proxy te gebruiken.
edit:

Erkens :w

[ Voor 7% gewijzigd door AtleX op 05-06-2005 12:02 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 16:56

PJKs

Young, Free and Single

In mijn Zyxel modem/router is dit in te stellen met IP NAT LOOPBACK, maar af dat bij een Speedtouch kan moet je even opzoeken.

ja, graag!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Ik heb gezocht in de instellingen van me router (Speedtouch 510), maar kan hier niets over vinden.
Zijn er nog andere mogelijkheden dan het installeren van een Proxy.
Mocht dit er niet zijn, welke proxy software is het makkelijkst/simpelst.
Als OS staat W2k op me server.

And The Only One

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

zelf een proxy installeren heeft natuurlijk geen nut, want dan zit je er nog steeds achter :P
wat je wel kan doen is een (sub)domein aan je IP koppelen (dyndns ofzo) en dan in jouw hosts file aangeven dat die hostname gaat naar je lokale IP van je server.

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Humzzz, er is dus eigenlijk niet een makkelijke oplossing hiervoor (anders dan een andere router te kopen die loopback wel ondersteund).
To Erkens: mocht er dus geen makkelijke oplossing zijn, weet je of er toevallig ergens een handleiding is over hoe ik dat "(sub)domein aan je IP koppelen" moet configureren.

And The Only One

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
Ipv een proxy is een simpele hostfile aanpasssing ook voldoende. Dan ben je binnen 1 minuut klaar.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Diamon schreef op zondag 05 juni 2005 @ 12:24:
Humzzz, er is dus eigenlijk niet een makkelijke oplossing hiervoor (anders dan een andere router te kopen die loopback wel ondersteund).
To Erkens: mocht er dus geen makkelijke oplossing zijn, weet je of er toevallig ergens een handleiding is over hoe ik dat "(sub)domein aan je IP koppelen" moet configureren.
neem een gratis subdomeintje bij bijvoorbeeld www.dyndns.org (of een van de vele andere) hier koppel je je IP aan die hostname. Voortaan gebruik je die dan ipv je IP adres (nog makkelijker ook)
Op al je PC's in je netwerk stel je in de "hosts" file in dat die hostname naar je lokale IP van de server moet (10.0.0.x).
Die hosts file is te vinden in %SystemRoot%\system32\drivers\etc\hosts.
Icey schreef op zondag 05 juni 2005 @ 12:26:
Ipv een proxy is een simpele hostfile aanpasssing ook voldoende. Dan ben je binnen 1 minuut klaar.
Wat ik dus al zei, alleen moet je wel een hostname hebben, met een IP gaat dat niet lukken ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Erkens op 05-06-2005 12:35 ]

• Diamon

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Humzz, heb een domein aangemaakt, maar waar kan ik het nu instellen welk ip er aan zit ?

And The Only One

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Diamon schreef op zondag 05 juni 2005 @ 13:32:
Humzz, heb een domein aangemaakt, maar waar kan ik het nu instellen welk ip er aan zit ?
moeten we je handje ook nog vasthouden?
kom op zeg, lees eens wat op die site waar je het aangevraagd hebt, verder is alles in dit topic nogal basis kennis wat dus ook erg makkelijk te vinden was met de search.

Verwijderd

Dat laatste was inderdaad wel een erg makkelijk-er-van-af-zijn vraag, maar de rest kan voor een beginner erg moeilijk zijn om te begrijpen. In mijn geval, toen ik hier voor het eerst mee te maken kreeg, kwamen er in 1 keer erg veel nieuwe termen bij kijken. Ik heb er zelf ook veel moeite voor moeten doen om goede informatie te krijgen. Deze topics zijn dus altijd te verwachten, en het is zinloos om je daar aan te irriteren.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 13:44:
Deze topics zijn dus altijd te verwachten, en het is zinloos om je daar aan te irriteren.
Dat zo'n topic geopent wordt is inderdaad te verwachten, maar als je vervolgens de juiste informatie voorschoteld, zoals ik deed in mijn eerste post, met een linkje naar een FAQ en je dat gewoon niet leest, dan is dat gewoon lui. Want _alles_ wat hij wilde weten staat in de FAQ, ik post dat toch niet voor niks?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit probleempje is in Network Troubleshooting al erg vaak genoemd, en ook in Windows Operating Systems zal je over nat loopback en dns zat kunnen vinden. Handje vasthouden doen we hier niet, en omdat je niet zo veel eigen initiatief toont om dit op te lossen. Verder gaat de discussie een beetje offtopic en sluit ik het topic. Topicstartwer lees Algemene gedragsregels (Netiquette) eens goed door, en de rest Policy mbt replies in 'slechte' topics ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.