Sblive = baggerkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb hier in mijn amd k6-2 350 een sb live (retail) zitten, en ik begin me steeds meer te ergeren over die kaart, de mp3tjes zijn gewoon niet om aan te horen, en als ik ze dan decodeer, op cd zet en in mijn kenwood cd speler doe klinkt het echt 10X beter. Ik heb er gvd 420 gulden voor betaald terwijl het aiwa minisetje met geintergreerde troep van mijn broertje nog vele malen beter klinkt. Dan dat eax nou nou dat stelt ook geen ene fuck voor ja als je met nsf5 door een grot rijd galmt het wat meer, ik heb hier twee versterkers met 2 boxen voor en 2 achter en het ruimtelijke efect is ook niet zo speciaal. Hebben meer mensen hier last van.

bij de mp3tjes is het zo dat het in het begin van bijvoorbeeld wait and bleed van slipknot (dus als het nog rustig is) nog wel aardig klinkt ook weer niet goed maar als alles door elkaar gaat klinkt het niet.

Ik raad iedereen sterk af een sb live te kopen, als je op de site kijkt krijg je een heel mooi verhaal over emu chip ook in bioscopen gebruikt en eax nieuwe standaard in games en mp3's die vol klinken, alemaal bull shit.

En welke kaart rond de 400 gulden is wel goed of kan een computer gewoon geen goed geluid produceren voor het geld van een complete miniset met 3cd wisselaar die gvd nog beter klinkt.

• Ceaser
  • Laatst online: 18-08 17:08
SB-live! roels big Big BIG TIME

Als ik jou was zou ik die kaart eens laten nakijken of uitzoeken wat je allemaal met die kaart (drivers etc.) hebt gedaan want uit de SB-live komt misschien niet voor iedereen goed geluid uit maar zeker geen slecht geluid

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:42
Je gaat toch ook geen 420 piek betalen voor een Sb Live! >:)
Mijne was gewoon 140 piek ;)

Verwijderd

Tja ik weet ook niet waar je die onzin vandaan haalt.

Een echte tweaker zou eerst op zoek gaan naar wat de echte oorzaak van het probleem zou kunnen zijn.
En gaat dus ook niet meteen een produkt afzeiken.

Verwijderd

idd paashaas helemaal gelijk!!

ik weet niet wat voor versterker en speakers je hebt staan, maar als die fucked up zijn, dan heb je geen mooi geluid natuurlijk. Of als je draadjes van je sb naar je versterker erg dun zijn. De weerstand is hoger als je kabels dunner zijn, en dat hoor je echt! Bij mijn sb-AWE64 hoorde ik een flink verschil toen ik een dikkere kabel naar mn versterker kocht (high end sony set dat wel :) )

nou ja suc6 ermee maar stop met dit soort lamme postings hiero, daar is hebben ze zeikerds als bij Ook dat nog voor :(

Verwijderd

SB-Live= duur
SB-Live 1025 player=goedkoop
Verschil = niks, nou ja, SB-Live player heeft wat minder uitgangen, SB-Live heeft er veeeeel, voor mensen die serieus bezig zijn. Kunnen dan beter bij Terratec wezen trowuens

• Crazyhorse
  • Laatst online: 28-08 11:52
de soundblaster live 1025 is dat de opvolger van de 1024? ;)

Verwijderd

Ik kan je de Terratec soundsystem DMX aanbevelen.
ƒ 300.00 en goed geluid met zowel analoge als optische, als coaxicale in en uit.
Helaas nog drivers voor W2K.

• Hyperbird
  • Niet online
Oke sorry als ik jullie goed werkende
kaartjes beledigd heb, ik heb er 420 voor betaald omdat dat was toen hij net uit was en er nog geen 1025 was, aleen een live player of value ofzo en dat scheen niet zo goed te zijn.
ik heb hier bij mijn voor versterker er een goude tulup tussen zitten (zo een als je bij de awe64 gold krijgt) en achter een gewone. En zoals ik eerder beschreven heb klinkt het tien keer beter als ik hem met winamp decodeer en op cd zet, winamp decodeert toch hardware matig dus dan kan hij het wel verder heb ik alles al geprobeert, ik heb hem al een tijdje (sinds liveware 1) en heb mijn hardeschijf al vaak geformateerd en alles opnieuw geinstalleerd, dus aan gekloot met drivers kan het niet liggen. Maar zoals de mp3tje nu klinken, kan ik net zo goed tmf gaan kijken want dat klinkt net zo goed.

Ik probeer hem wel ff in een p2 233 hier beneden te zetten, kijken of het aan mijn compu licht.

Verwijderd

ER BESTAAAT GEEN 1025, TYPFOUT !!!

By the way, tegelijkertijd met gewone soundblaster kwam value versie, das hetzelfde als 1024, alleen iets ouder, maar ook zelfde kwaliteit als eerste SBLIVE..
Die value is dus gewoon goed geweest, alleen wat minder outputs&inputs, informeer je goed voordat je koopt, want als je outputs en inputs niet gebruikt heb je geld verspild :(

volgorde uitkomen:

SB-LIVE & SB-LIVE VALUE (1e-chipset, jij hebt SB-Live denk ik')

SB-LIVE PLATINUM & SB-LIVE 1024 PLAYER (nieuwe chipset (sb-1024 ofzo)

Verwijderd

Weet niet waar je het over hebt. Ik heb nog geen problemen gehad.

• Force
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Zet hem eens in een ander slot, zover mogelijk van je videokaart af. Misschien dat dat helpt.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• zetje01
  • Laatst online: 19:38
Volgens mij heeft 'ie in de liveware-software met geluidseffecten gespeeld en vergeten 'm terug te zetten naar 'no effects'.

• Hyperbird
  • Niet online
Nee zetje01 ik ben niet achterlijk. Force ik denk dat dat het is, hij hangt tussen mijn voodoo en videokaart, in de tijden van liveware 1 had ik ook raar gekraak als de voodoo kaart het moeilijk had, met liveware 2 toen opgelost.

Live is ook een best goed kaart (ik draafde een beetje door sorry), k heb net divx trailer van mi2 beken is echt wel mooi geluidje, maar als alles dan door elkaar gaat met die soundtrack klinkt het best dof, is met bijna alle metallica mp3tjes die ik heb, ik was gewoon boos dat het (met dat soort muziek) nog slechter klinkt dan zo'n minisetje van aiwa. En ik had deze duurdere kaart gekocht omdat ik van plan was er een midi keybord op te zetten, maar is er nog niet van gekomen.

Moeten julie maar eens proberen: decodeer een nummer liefst metallica, cradle of filth ofzo, zet hem op cd en luister dan is in een cdspeler kijk of dat beter klinkt als dat niet zo is licht het waarschijnlijk aan mijn kaart, of de 2 videokaarten.

Verwijderd

2vid kaarten? hoeveel voeding hebbie? Kan weleens al de voeding uit SB-Live trekken, vooral Voodoo's doen dat nogal.. Dat kan zorgen dat de SB-Live een te laag vermogen heb en dat het aantal watt niet meer te bereiken valt, waardoor het geluid dof wordt.
Verder is SB-Live een geweldige midikaart !!! Dan heb je zeker de goeie, want een A3D ding is leuk, maar baggermidi! SB-Live kun je geluidjes aanpassen, hij heeft er superveel en je kunt nieuwe geluiden onder bepaalde keys zetten en dat werkt geweldig, inc. EAX effects enzo is het voor MIDI een topkaart!

• Hyperbird
  • Niet online
Hmm heb hier een stealh2, voodoo2, isdn kaart, netwerkkaart met 200 w voeding zou dat te weinig zijn?

Verwijderd

weinig, maar heb je toevallig ook een 7200RPM HDD, burner en/of cdromspeler?
Ik weet niet zeker of dit het probleem is, maar 200W is sowiezo erg weinig! als je 3IDE devices hebt is dat ernstig, ook kan een 7200RPM wel aardig aanvreten in verhouding met 5400RPM zeggen ze...

Ik heb zelf alleen 230 watt, 1 vid-kaart, 1 burner, 1HDD, 1 CD-rom, 1 netwerkkaart, 1 geluidskaart en geen problemen, toch zegt iedereen dat ik in nieuwe pc die ik nu aan het kopen ben 300Watt moet doen met al die stuff..

• Hyperbird
  • Niet online
Ja ik heb een ide burner, cd-rom en hardeschijf, maar nou kan ik nog wel ergens een oude at voeding krijgen als ik die nou van buiten mijn kart op mijn burner, cd-rom en hardeschijf, zou dat dan goed werken?

Verwijderd

You can always try, als je maar het juiste voltage gebruikt kan je niks gebeuren :)

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:38

4POX

Everybody is wired

Hyperbird,

Is dat mp3tje niet in Jointstereo... ?

Zoja dan klinkt het bagger...

AKA Rinkel weblog

• Kenx
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Als je nou dat mp3tje met winamp (of iets anders) decodeert naar wav en dan die wav afspeelt met je sblive? Hoe klinkt het dan?

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

• Hyperbird
  • Niet online
Eej thnx Kenx dat klinkt wel beter, nog niet zo goed als cd zou denk ook wel komen omdat er een halve ide kabel van mijn cdspeler naar mijn versterker loopt. Proberen jullie dat ook ff dan kan ik zien of het aan mijn copu licht.

Verwijderd

Nou....Ik heb zelf ook de Sounblaster live
en die doet het echt perfect.

Misschien kun je dit 's proberen:
Ga naar config. scherm en kijk bij: AudioHQ

kijk hierna bij "Environmental audio"
en kijk of er niet toevallig een wazig effect tussen zit

Ik heb ook wel 's gehad dat hij me na verkeerd afsluiten van Windows rare effekten erin duwt. dus zet Reverb en Chorus niet verder dan 15 % anders krijg je zo'n WC geluid

• Hyperbird
  • Niet online
Aah fuck laat maar, alle mp3tjes zijn bijna in joint stereo, alemaal van napster gehaald, als dat bagger is waarom versprijden ze het dan? Kan iemand ff uitleggen wat het verschil is tussen stereo en joint stereo

Fuck is dat het hele probleem :( :( :( :(

Verwijderd

Joint stereo is beter, je hebt dan een beter stereo geluid, alleen sommige encoders zijn niet zo goed, dus dan verneuk je de joint stereo gigantisch, want het kan chaotisch zijn. Bij Joint stereo wordt het complete signaal beter in 2-en gesplit, dus meer stereo. Maar volgens mij is dit het probleem niet...

• PijnJoh
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 18:58
De SB Live is een prima kaart! Omdat jij toevallig opgelicht bent en dat de kaart niet fatsoenlijk aan de praat krijgt, moet je het niet meteen een baggerkaart noemen...

Het merendeel van de mensen heeft er veel plezier mee, dus is het een goede kaart. Plaats hem maar eens in een ander systeem en dan merk je vanzelf hoe fantastisch dat ie is.

Sjesus...

• Peet
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06-2025

Peet

Semper voloptuosos rapidus

Ik heb zelf een Live Player 1024 en op de een of andere manier loopt ie steeds vast.

Ik heb dus een clean instal geprobeerd!

Format C:
Win98 erop
AGP driver erop Ali versie 1.65
Soundkaart installeren.
Soundkaart werkt.
Videokaart installeren.
PC opnieuw opstarten ok, geluidskaart werkt. poging CD-rom te lezen => hangen, reageert nergens op.

Ga ik nu naar de veilige modus en zet ik de Live! uit en start opnieuw op dan werkt alles naar behoren (behalve de Live! dan, die is uitgeschakeld).

Ik weet dat mijn CD-rom/videokaart goed is want het systeem heeft gedraaid met een andere ISA geluidskaart.

Mijn systeem:
S7AX (SS7) 512 kB L2 Cache AMD K6-2 400
128 MB 8ns SDRAM
4,3 GB Quantum Bigfoot IDE
48 x Creative CD-rom IDE
Elsa Erazor III Pro vivo (TNT2 Pro)AGP
10/100 Mbps netwerkkaart PCI
SB Live Player 1024! PCI (Liveware 3.0)

Iemand soortgelijke problemen gehad?\

greets,

Peet

Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit

• elemans
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 15:54
Hyperbird: kankeren op een geluidskaart zonder vermelding van wat voor speakerset je eraan heb hangen is niet echt intelli. Wat voor speakers gebruik je?

• harley
  • Laatst online: 17:56
Ik vind het ook een klotekaart maar dat komt omdat ie vaak niet eens gevonden wordt in mijn systeem ( meerdere systemen )

.

Verwijderd

Ik wil je wel een geeltje geven voor die kaart

• Obi
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

elemans -> kankeren op Hyperbird is niet zo intelli, want als je een beetje gelezen had, heb je begrepen dat hij het over z'n hifi-systeem speelt, en dat het met gewone cd's wel goed klinkt. Merk van speakersetje doet er dus niet toe..

• elemans
Sorry, inderdaad niet goed gelezen.

• elemans
Peet: DMA instelling gecontroleerd van de CD-speler? Indien aangevinkt, uitvinken. Als dat niet helpt: is je netwerkkaart al fijn aan het communiceren met een netwerk? Niet goed geconfigureerde netwerkkaarten kunnen onder W98 tot fijne systeembevriezingen leiden.

Verwijderd

Peet -> Bij die "Clean" installatie van je zou ik de ALI AGP drivers laten zitten ...
Eerst Videokaart, dan Geluidskaart ...

De SoundBlaster heeft in een systeem de beste overlevingskansen als deze ALLEEN op een IRQ staat die niet gedeeld wordt met een videokaart of USB enzo.
Dus niet de SBLive zetten onder de AGP-poort want dan krijgt ie zelfde IRQ als Video.

Voor dat rare geluid moet je de movie-mode echt uitzetten als je geen 4point surround hebt !!! Laat Bass & Trebble lekker op 50% en zet de volumes niet hoger dan 90%
Bij No-effects moet een MP3-tje dan gewoon goed klinken ... tenzij deze gemaakt is onder omstandigheden met rare EAX !!
Als de SB-Live 1024 standaard de 3.0 versie heeft van Live!Ware probeer dan eens het volgende :
Installeer versie 2.0 van Live!Ware
vervolgens update 2.1
en daarna drivers van 3.0
Wedden dat het geluid beter klinkt dan Live!Ware 3.0 !!!! LOL [3.0 sucks]
Pagina: 1