USB connecties vallen steeds weg

Pagina: 1
Acties:

• abcor2003
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-10-2021
Ik ben nu al een aantal maanden op zoek naar een oplossing van een probleem met mijn USB-apparatuur.

In eerste instantie had ik het probleem alleen met mijn USB stick. Wanneer ik deze in de USBpoort duw, doet hij het perfect. Waar het niet dat hij naar een aantal minuten raar begint te doen in de zin van: connect - disconnect -connect enz...heel irritant dus. Na een aantal weken kwam er ook nog een MP3speler bij en die vertoonde dezelfde perikelen.

Nu ik een externe HD heb, nog steeds hetzelfde. De HD heeft een externe voeding dus aan de voeding licht het niet. Ik heb het idee dat de USB niet genoeg stroom krijgt. Zit ik een beetje in de richting of hebben jullie wellicht andere ideeen?
specs:
- Mobo: GigaByte GA- 7N400V
- Mem: 768 MB ddr
- HDD:
40 GB Maxtor Master
200 GB Maxtor Slave
40 GB Seagate Extern
- Video: nVidia 5600 FX 256 MB
- DVD rom
- DVD rewriter
- Voeding: 300W Max

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:29

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat voor merk is die voeding? Zijn de spanningslijnen nog goed, kijk even in het BIOS. Maximale afwijking van de lijnen mag 5% zijn.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik heb hetzelfde probleem gehad en inderdaad de voeding is waarschijnlijk het probleem. Als USB niet genoeg stroom krijgt krijg je de problemen die jij beschrijft. Bij mij was het na een nieuwe voeding verholpen.

• abcor2003
Zal ik zo even moeten kijken, ben nu even een duurt test het doen van aan aantal Gb naar de Externe HD. Maar zal het over een half uur kunnen nakijken

• abcor2003
De enige plaats waar ik iets kon vinden van 5% was bij VCORE. Daar stond hij op 0 en heb hem nu gezet naar 5%. Klopt dit en zou dit het probleem kunnen verhelpen?

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Kijk anders even of windows je USB poort/apparaat het niet in spaarstand zet [zorgt ervoor dat je verbinding constant wordt verbroken of opgestart.

In xp via je devicemanager bij USB Root hub. Ga naar het tabje Powermanagerment en zet ze eens als test "allow the computer to turn of the device to save power" uit

Ben benieuwd of dit bij jou verschil maakt!

Mooooooeeeee......

• abcor2003
Dat laatste heb ik nu gedaan.. ns kijken of dit helpt.. zal nog wat van me laten horen..

mocht het werken? dan alvast bedankt!
Pagina: 1