PC geeft geen kick meer, buiten 3 beeps

Pagina: 1
Acties:

• Coolie123
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-03-2022
Hey beste tweakers,

Sinds een paar dagen wil mijn pc niet meer opstarten, als ik de pc aanzet krijg ik enkel reeksen van 3 beeps te horen. Ik weet dat dit wijst op een hardware-probleem, maar ik vind geen informatie terug wat nu juist 3 beeps betekenen.

Het mobo is een ASRock K7S8XE+.

Ik heb zowel de manual als de internet site van ASRock zitten bekijken, maar vind dus niets terug...

Weten jullie soms wat deze 3 beeps betekenen, of waar ik hier juist meer informatie over kan vinden?

Thx!! _/-\o_

Greetz,
Wim

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Meestal geheugen of videokaart. Verplaats het geheugen eens in een ander DIMM slot. Heb je een PCI videokaartje liggen of een andere videokaart, probeer die dan eens.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 16% gewijzigd door PD2JK op 05-06-2005 11:47 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Zoek op google eens naar die beeps, ik had op mijn moederbord (asus a7v8x-x) ook 3 beeps (beep...beep beep. zoiets ^^) en dat betekende bij mij dus dat het videokaart geheugen doorgebrand was. Het kan bij jou dus heel wat anders zijn.

• Coolie123
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-03-2022
Videokaart is het al niet denk ik, heb er even een andere AGP-kaart ingestoken en nog steeds hetzelfde.

Ik heb ook al de 2 geheugenplaatjes apart geprobeerd en ook in een ander dim-slot. Nog steeds beeperdebeep :/

Ik zal nog eens voortzoeken op het internet en de troubleshooter-link eens bekijken. Alvast bedankt voor de raad.

Greetz,
Wim

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Coolie123 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 19:34:
Videokaart is het al niet denk ik, heb er even een andere AGP-kaart ingestoken en nog steeds hetzelfde.
Geen PCI kaartje liggen? Misschien is het je AGP slot...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+