Toon posts:

LCD TV's

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een simpele Titel naam, maar ik wil er zelf 1 aanschaffen.
Ik weet dat er al meerdere topics erover zijn, maar ik wil graag recente meningen horen en ik denk dat meerdere mensen dan deze topic terug zullen lezen aangezien ik niet de enige ben die het om de volgende reden wilt gaan aanschaffen ;)

Ik heb nu een 19" inch CRT monitor van Iiyama en ben van plan om over te stappen naar een LCD TV.
Mijn PC staat dus in mijn slaapkamer (ben ook 15 jaar) en dus is een al te grote scherm neit nodig voor mij.

Wel vind ik ut dus lekker om zo tv te kunnen kijken zonder al te veel moeite, met mijn all-in-wonder vind ik et toch net te moeilijk vanwege de instabiliteit.

Ook is het mooi om het te hebben omdat het plat is en lekker groot en nog breedbeeld ook.

Nou is mijn budget 1000 euro (en hoger wil ik zeker niet gaan).
Ik zat zelf te denken aan een 26 inch lcd tv en hij moet compaible zijn met mijn PC (het liefst nog DVI ook).
Ik heb een ATi Radeon 9800(np) all-in-wonder.

Nou wil ik natuurlijk ook voorbereid zijn op HDTV (wat deze tv's ook meestal zijn).
Natuurlijk ben ik ook een gamer, dus het beeld moet ook mooi zijn.

Ik zag zelf bij MyCom een leuke LCD TV:
MyCom 66 cm (26 inch) breedbeeld LCD/TV
Picture-in-Picture
Teletekst
2x SCART, DVI, S-video, RGB
Voor 797,00 Euro

Dat vind ik wel een mooie prijs en de specs zien er goed uit.

Wat kunnen jullie me verder aanraden?

Mijn punten, waarom ik het wil:
- Groot, breedbeeld scherm
- Ingebouwde TV-Tuner
- HDTV
- Plat

Maakt het trouwens ook uit dat de resolutie tot 1280x796 kan, want ik zie bij de specs van meerdere tv's dat hij dan alsnog 1080i aankan.

Verwijderd

Topicstarter
bump..

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:56

voodooless

Sound is no voodoo!

Doe je zelf een lol, en koop liever een 23" LCD monitor met een TV kaart. Een LCD TV is voor TV te kijken, en niet om op te computeren. TV kijken op een PC LCD kan echter best goed.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:09
deepspace schreef op maandag 06 juni 2005 @ 22:47:
Doe je zelf een lol, en koop liever een 23" LCD monitor met een TV kaart. Een LCD TV is voor TV te kijken, en niet om op te computeren. TV kijken op een PC LCD kan echter best goed.
Als je zou lezen zie je dat hij al een tv kaart in zijn video kaart heeft maar dit niet stabiel/goed genoeg vind, hier kan ik het alleen maar mee eens zijn, gewone tv tuner is veel fijner.
[b][message=23526073,noline]
Wel vind ik ut dus lekker om zo tv te kunnen kijken zonder al te veel moeite, met mijn all-in-wonder vind ik et toch net te moeilijk vanwege de instabiliteit.
En hij heeft al een 26" op het oog en op het gebied van monitoren en tv's is het altijd hoe groter hoe mooier beeld
[b][message=23526073,noline]
Ik zat zelf te denken aan een 26 inch lcd tv

Opleiding Brandveiligheid

Verwijderd

Die tv is goed :) Ik zou zelf ook nog eens kijken naar de jvc en philips 26 inch tv'stjes, of zelfs je budget vergroten en een 32 inch model te nemen, nog mooiere ervaring, vooral lekker met pip!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:31

mr_petit

opperprutser

hoe groter is helemaal niet hoe beter voor monitoren.
zelf heb ik een 30" lcd tv (ook 1280x768) en zo'n ding is absoluut niet geschikt om als monitor te gebruiken. (een pixel is grofweg 0,5x0,5mm!).

Ik neem ten minste aan dat je computert in de normale houding (zittend achter een bureau, typend en kijkend naar een monitor die max 1m ver weg staat).

Ik zou een lcd tv kopen en je crt houden (als je daar plaats voor hebt). (filmpje via dvi op groot scherm is nl. wel errug relaxed).

Heb je geen ruimte voor beide, dan zou ik tot max. 23"(1280x768), of misschien zelfs nog kleiner gaan. (zie reactie deepspace dus)

[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 06-06-2005 23:06 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-02 18:42
[rml][ LCD TV] Iiyama C270WT, Philips 26PF8946, MyCom 66cm LCD/TV[/rml]

Niet echt goed gezocht. Recent topic over LCD TV's voor 1000e :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Verwijderd

Topicstarter
Het zou best wel krap zijn als ik mijn CRT wil houden (die vind ik zelf namelijk ook wel groot 50x50x50 cm).
Ik dacht zelf dus aan 26 inch en duidelijk niet groter.
Het is dan wel fijn om vanuit met bed films te kijken en race spellen spelen met mijn joystick of dat ik het zelfs voor elkaar krijg om mijn racestuur ook bij mijn bed zien te krijgen.

Ik wilde de lcd tv dan ook gaan ophangen op een niet al te hoge hoogte (zodat het via m'n bureau ook goed kijkt) .

Ik weet dit dat al misschien eerder is gevraagd..
Kan de Mycom LCD TV worden opgehangen aan de muur?
En heb ik last van (erge) ghosting, zoja kan dat met V-Sync worden opgelost?

@ Rick,
Die topic had ik al eerder helemaal doorgelezen, maar ik vind de MyCom LCD TV lekker goedkoop vergeleken met die anderen.

Ik moet het geld ook nog gaan sparen en dat doe ik dus in de zomervakantie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:22:
Ik moet het geld ook nog gaan sparen en dat doe ik dus in de zomervakantie.
In de computerwereld gaat alles zo snel. Wacht eerst tot je het geld hebt en begin dan pas te zoeken. Trouwens Acer heeft een aantal LCD schermen met een TV tuner ingebouwd en VGA/DVI aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 14:12:
[...]

In de computerwereld gaat alles zo snel. Wacht eerst tot je het geld hebt en begin dan pas te zoeken. Trouwens Acer heeft een aantal LCD schermen met een TV tuner ingebouwd en VGA/DVI aansluiting.
Daar ben ik het totaal mee eens, maar ik moet toch een begin maken. :)

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-02 14:15

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Kan je niet zo'n kastje kopen waarmee je je monitor omtovert in een TV? Of gewoon een TV kaart in je PC??

Verwijderd

Waarom geen DVB kaart ? (Digitaal Video Broadcosting)

• _Brake_
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 13:22:
@ Rick,
Die topic had ik al eerder helemaal doorgelezen, maar ik vind de MyCom LCD TV lekker goedkoop vergeleken met die anderen.
Dus wat is het probleem?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Verwijderd

offtopic:
15 jaar en 1000 euro te besteden??? Wtf, ik mag toch hopen dat je hopeloos verwend wordt door je ouders, anders heb je een wel erg creatief bijbaantje

Verwijderd

De 24" van dell hoge resolutie.. Mooi maatje voor de niet zo grote huiskamer. Koop hem via de inkoopaktie dan hou je geld over voor zo'n losse avermedia tuner.. en voila.. alles in een.

Verwijderd

Topicstarter
Kan je niet zo'n kastje kopen waarmee je je monitor omtovert in een TV? Of gewoon een TV kaart in je PC??
Heb ik vroeger gehad, me monitor kon 3x naar RMA in 2 jaar.
Dus wat is het probleem?
Wat vinden jullie van deze Mycom LCD TV en wat zijn goeie alternatieven?

Edit: Ik wil foto's zien van deze tv aangesloten op pc en ik wil zien hoe die films eruitzien, ben best wel benieuwd.. :p
15 jaar en 1000 euro te besteden??? Wtf, ik mag toch hopen dat je hopeloos verwend wordt door je ouders, anders heb je een wel erg creatief bijbaantje
Krijg geen rooie cent van mijn ouders, kep gewoon een bijbaantje van 08.00 tot 17.00 ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 17:43 ]

Verwijderd

Ik heb diezelfde Mycom LCD TV (alleen iets groter). Ik gebruik hem voor DVB en MediaCenter. Ik geb geprobeerd om er op te gamen maar dat vond ik toch niet lekker. Ik geb dus gezocht naar inderdaad een PC met TV tuner/DVB en een LCD monitor. Nu ben ik tegen het probleem aangelopen dat ik geen 82cm LCD Breedbeeld PC monitor kan vinden :D

Om TV te kijken is de Mycom prima, maar om mee te computeren.. dat zou ik laten.

• janwillemc
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-05-2024
De mycom lcd, zowel de 26 als de 32 inch kan aan de muur. Het beugeltje hiervoor zit er echter niet bij. Zo'n beugel kost zo'n 69 euro, en is een beetje kantelbaar. Als je het trouwens heel netjes wilt doen dan heb je ook nog een plastic kapje nodig om de montageplek van de voet te verbergen. Die is ook bestelbaar en is zo'n 15 euro.
Als je hem op de pc wilt aansluiten, gebruik dan inderdaad dvi, en geen vga, dat verschil zie je op dit scherm echt! En de resolutie moet precies juist worden ingesteld. Op de 26" is dat niet zo'n probleem, maar de 32" heeft nogal een alternatieve resolutie.

Het scherm is overigens weer 100 euro in prijs verlaagd, en kost nu 699 voor de 26"

Jan-Willem
Technische dienst mycom den haag

[ Voor 4% gewijzigd door janwillemc op 11-06-2005 18:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
@janwillemc,

De DVI kabel zit inbegrepen toch?
Voor de rest is het dus lekker aan te zien het beeld?

@BCrNet,
Wat is daarvoor de reden dat het niet lekker gamed?

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-02 21:20

Leejow(saait)

Blater

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 17:42:

Krijg geen rooie cent van mijn ouders, kep gewoon een bijbaantje van 08.00 tot 17.00 ;)
De leerplichtambtenaar zal dan vast wel een keer langskomen..

Verwijderd

Topicstarter
Leejow(saait) schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 20:27:
[...]

De leerplichtambtenaar zal dan vast wel een keer langskomen..
muah in mijn zomervakantie?
Ik doe volgend jaar wel MTS hoor ;)

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-02 15:15
Ik wilde eigenlijk ook een lcd tv aanschaffen van 32" en die als monitor gbruiken, ik heb de mycom gemailt en die zeiden een paar weken terug "over 3 maanden nemen wij 1920x1080 32" schermen in ons assortiment" En als die goed liepen zouden ze die ook onder hun eigen "mycom" merk uitbrengen. En als de prijs kwaliteit verhouding voor grotere scheren ging veranderen dan zou er ook een mogelijkehid zijn dat ze lcd schermen groter dan 32" in hun assortiment zouden opnemen. Dit allemaal in de reply op mij mail.

Dus ik wacht nog lekker tot kerst/januarie en dan ga ik eens kijken voor mooie 32" 1920x1080 lcd tv's bij bijv. de mycom....

Maar waar ik bang voor ben bij het gebruiken van een lvd-tv als monitor dat de electorinica zorgt dat het beeld er niet als een tft-monitor uitziet. Vergelijk het met de picture of movie mode op triniton CRT schermen. Je krijgt zwarte schaduwen om letters en alles is té scherp (dus met allerlei artefacten om details/text heen en zwaar vertekent beeld als gevolg, dit is daarintegen juist voor film weer beter) Mijn vraag is dus als je een lcd-tv op de dvi aansluit en op de native resolutie aanstuurd krijg je dan hetzelfde beeld alsop een lcd monor? (grote pixels en lage resolutie daargelaten) of is het echt een lcd-tv en is er wel verschil in beeldkwaliteit?

En is dit in het algemeen zelf allemaal in te stellen zodat je met de dvi aansluiting een neutraal beeld krijgt en met bijv. de scart opgepept beeld?

Ik denk er dus over om hem ook als monitor te gebruiken mijn bureu is 90 cm diep dus 1920x1080 lijkt mij op die afstand wel te doen; maar dit ga ik natuurlijk wel eerst even bekijken voor dat ik zo'n lcd-tv bestel ;)

Verwijderd

Ik weet niet precies hoe zo'n scherm zich gedraagt, maar je moet niet verwachten dat zo'n 1080 scherm analoog materiaal goed weergeeft. Wat ik tot nu toe op amerikaanse forums heb gelezen is dat dit soort schermpjes uitermate geschikt zijn voor desktop en high definition/digitaal materiaal. Ik vind het trouwens knap dat je nog tot volgend jaar januari kan wachten...ik moet nog tot augustus/september wachten en dat vind ik al zo lang :+

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 22:32
Weet je wat het is, gewone cai tv gaat er op 1080 alleen maar minder mooi uitzien. Deze televisies zullen ook weer een stuk duurder zijn. Op het moment dat die weer in goedkopere prijsklasses vallen, komen er OLED schermen uit. Als die weer betaalbaar zijn komen er SED schermen.....etc.
Ik denk dat je met de LCD schermen van nu ( bijvoorbeeld die van mycom ) helemaal niet zo slecht uit bent. Dat is hoe ik er over denk.

PS: zou iemand met een Mycom 26" MC2600LT wat plaatjes kunnen posten / uploaden. En waar is / komt een nieuw Mycom 26" & 32" topic?

EDIT: Net effe bij de Mycom zelf wezen kijken. Damn die schermpjes zagen er nog beter uit dan ik dacht. De verkoper dacht dat de prijzen over een maand misschien nog iets zouden kunnen zakken.

[ Voor 23% gewijzigd door greenlizzard op 10-06-2005 16:46 ]

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-02 15:15
Maar is een lcd-tv via dvi goed als monitor te gebruiken als je de resolutie en grote pixels buiten beschouwing laat?
Of is er verschil in kwaliteit in vergelijking met een lcd-monitor?

• _Brake_
greenlizzard schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:27:
PS: zou iemand met een Mycom 26" MC2600LT wat plaatjes kunnen posten / uploaden. En waar is / komt een nieuw Mycom 26" & 32" topic?

EDIT: Net effe bij de Mycom zelf wezen kijken. Damn die schermpjes zagen er nog beter uit dan ik dacht. De verkoper dacht dat de prijzen over een maand misschien nog iets zouden kunnen zakken.
Same here, aardig populaire TV's als deze verdienen een eigen topic.

Prijs nog verder zakken? _/-\o_ waiting for the 1000e border

Voor plaatjes kun je ook kijken op www.decktron.com

Verwijderd

_Brake_ schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 01:23:
[...]

Same here, aardig populaire TV's als deze verdienen een eigen topic.

Prijs nog verder zakken? _/-\o_ waiting for the 1000e border

Voor plaatjes kun je ook kijken op www.decktron.com
Dus dacht ik als niemand anders het doet, dan open ik deel 2 van het Mycom 26" en 32" :)

[rml][ LCD] Mycom 26" en 32" TV[/rml]

Carl

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

janwillemc schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 15:45:
Als je hem op de pc wilt aansluiten, gebruik dan inderdaad dvi, en geen agp
:? :? :?
DVI is een aansluiting, AGP is een bus systeem voor PC's. Daarmee sluit je geen LCD TV aan hoor :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik zelf heb een samsung 26" lcd tv.

Computeren op deze gaat helaas niet echt lekker. Ik heb namelijk een vertraging van ik gok 2 tiende seconde. Maar ik denk dat dit meer een appart geval is van dit type. Of hebben mycom's hier ook last van ?

4015Wp west (Dordrecht)

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 22:32
Tutti-frutti schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 13:25:
Ik zelf heb een samsung 26" lcd tv.

Computeren op deze gaat helaas niet echt lekker. Ik heb namelijk een vertraging van ik gok 2 tiende seconde. Maar ik denk dat dit meer een appart geval is van dit type. Of hebben mycom's hier ook last van ?
Wat de mycom verkoper mij in de winkel showde leek allemaal vrij snel en soepel te gaan.

Verwijderd

Even over de 32" mycom die ik misschien wil aanschaffen.

Hoe is het beeld als je de computer via S-video aansluit? Dan kan ik op tft monitor en lcdtv tegelijk kijken.
Is de beeldkwaliteit via S-video ook goed om vanuit je luie stoel te internetten of te gamen?? (via PC)
Graag iemand die er ervaring mee heeft :)

• tjvdberg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-02 10:17
Lennart_1337 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 21:09:
Maar is een lcd-tv via dvi goed als monitor te gebruiken als je de resolutie en grote pixels buiten beschouwing laat?
Of is er verschil in kwaliteit in vergelijking met een lcd-monitor?
ik schop dit topic even omhoog.

Ik zou graag hetzelfde willen weten, maar kan geen goed antwoord vinden op Got en Google.

Iemand Hier nu Antwoord ?

Verwijderd

tjvdberg schreef op donderdag 29 september 2005 @ 14:03:
[...]

ik schop dit topic even omhoog.

Ik zou graag hetzelfde willen weten, maar kan geen goed antwoord vinden op Got en Google.

Iemand Hier nu Antwoord ?
Ja dat is goed als monitor te gebruiken, waarom niet? Alleen om resolutie/grootte pixels niet. LCDTVs streven ook naar snelle reactietijd, hoog contrast en goede kleurenweergave.
Pagina: 1