SMC router instellen voor HetNet

Pagina: 1
Acties:

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:18
Ik heb voor een klant een SMC7904WBRA router gekocht met een ingebouwd ADSL modem. Hiervoor was er een Ericsson USB modem, de klant wilde echter draadloos. Dus gelijk maar dat USB modem eruit.

Het netwerkje draaide in een mum van tijd goed, alleen ik krijg nog geen internet verbinding. Op de router vraagt men naar termen als PPPoA, PPPoE, VCMUX en allemaal waardes e.d.. Ik heb alle brieven van HetNet die hier liggen al doorgenomen, maar ik kan de juiste waardes hiervoor maar niet vinden.

Ik gok dat dit het probleem is waarom het internet niet werkt. Is er misschien een overzicht van deze gegevens voor alle providers?

• Spixo
Is er ook zo'n lijst voor alle providers? Dan kan ik die uitprinten, altijd handig om bij me te hebben.

Op de HetNet site zie ik staan dat er 1 vast ip-adres is, die had ik niet ingesteld maar was ook nergens te vinden. Klopt dit? Of is er gewoon een DHCP beschikbaar?

Verwijderd

d'r staat toch boven dat het via het dhcp protocol gaat?

vast ip adres wil alleen maar zeggen dat je bij overnieuw inloggen gewoon weer dezelfde krijgt. is handig :)

iirc zijn deze settings voor alle providers op het KPN netwerk hetzelfde. bbned/tiscali-wholesale/etc staat vast wel op hun site :P

• Spixo
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 11:28:
d'r staat toch boven dat het via het dhcp protocol gaat?

vast ip adres wil alleen maar zeggen dat je bij overnieuw inloggen gewoon weer dezelfde krijgt. is handig :)

iirc zijn deze settings voor alle providers op het KPN netwerk hetzelfde. bbned/tiscali-wholesale/etc staat vast wel op hun site :P
Dat is mooi om te weten, zal de rest ook even opzoeken.

Bedankt voor je hulp, ga er straks mee verder :)