Memory check mislukt

Pagina: 1
Acties:

• fromalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 14:35
Hallo allemaal, ik zit met een erg vervelend probleem...
De laatste tijd daalde de grafische prestaties van mijn pc erg fel, er zit een 9800xt in, nu deze maakte ook het nodige lawaai dus besloot ik gisteren de 9800xt te vervangen met een passief gekoelde 9600xt.
Beide kaarte kunnen 2 monitoren aansluiten, nu snel vga kaart vervangen is alles behalve moeilijk maar al snel ging het mis.
Ik bootte mijn pc op en alles ging gelijk het hoorde, toen begon het laden van windows en wanneer normaal het venstertje welkom diende te komen blijft alles zwart. Erg vreemd daar hij normaal naar een gewoon lagere resolutie diende te gaan (als 1028*1024 wat met de 9800xt zo was). Nu ik resette men pc en toen ging lles mis
Wanneer de pc boot heb je normaal de memory test, dan welke schijve enz
Nu bleef de pc telkens hange bij de memory test.
Hij begint nog niet bij het geheugen te controleren hij hangt al vast na de 2 letters 'Me' van 'Memory'! Wanneer ik de jumpers resette boote hçij terug maar blijft opnieuw een zwart scherm na de windows boot screen, resetten zorgde weer voor vastlopen bij 'Me'.
Nu ik heb mijn pc eigenlijk erg dringend nodig (eindejaarsblok :-s) dus besloot ik de 9800 maar terug te steken, nu hangt hij nog steeds vast bij memory alleen zegt hij nu memo ipv me, ik kan de jumpers opnieuw resette maar dan hangt hij wss toch terug bij het laden van windows :-s

Wat zou huier allemaal aan de hand zijn?

• fromalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 14:35
kick...
Ken iemand me aub helpen zou deze pc moeten gebruiken voor mijn exames deze week nog :-s

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:08
Dit klinkt natuurlijk erg gek maar wellicht is je memory stuk.. probeer eens wat ander geheugen zou ik zeggen.

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 22:08

voz

De echte kenner

Mijn eerste ingeving is ook geheugen. Het enige wat je hier kunt doen is testen met andere onderdelen. het zou ook je moederbord kunnen zijn namelijk.

Systeemspecs
PV Installatie