Toon posts:

[17" TFT] De Ultieme TFT - Deel 1

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt en heb echt vrijwel alle artikelen gelezen mbt 17" TFT's die met name geschikt zouden voor films. Ook heb ik alle reviews gelezen die me aangeraden werden (tomshardware / anandtech etcetera). Toch vind ik hierin niet wat ik weten wil. Daarnaast zijn er erg veel topics waarin verschillende beweringen gedaan worden. Daarom lijkt het me goed om dit onderwerp centraal te bespreken, temeer daar er wel een centraal 19" topic, namelijk [19" TFT] De Ultieme TFT) is en het blijkt dat heel veel mensen daar behoefte aan hebben. inmiddels deel 7 alweer. Ik denk dat er veel mensen zijn die ook behoeft hebben aan zo'n topic maar dan voor de 17". Niet iedereen wil namelijk een 19" TFT, of kan deze betalen.

Indien ik nu iets doe wat eigenlijk niet mag, dan mijn excuses op voorhand. O+

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 08:50

blizt

Wannabe-geek

Heb je al wel iets gevonden? TFT's die jou geschikt lijken dus?
Ik wilde zelf eerst de Samsung SyncMaster 710T kopen bijvoorbeeld. Welke reviews heb je al gelezen? (Linkjes)...
Beetje ruimere TS had wel leuk geweest, hadden wij ook meer aan gehad ;-)

United we stand, and divided we fall

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, TS had idd wat uitgebreider kunnen zijn. Ik heb een recente review van tomshardware gelezen waarin de 710T aan bod kwam en ook de Hyundai Q17+. Maar ik lees veel dingen zoals dat je voor wat betreft een TFT voor films, niet alleen op de responstijd moet letten, maar juist op de kleurechtheid. Nu heb ik wel gezien dat in die review van tomshardware de Viewsonic vx715 als erg goed ervaren wordt. Deze heeft een responstijd van 16 ms. Nu komt Viewsonic binnenkort (juni) met de vx724, dit schijnt een scherm te zijn op 4 ms. In hoeverre maakt dit nou eigenlijk nog uit voor films, het verschil tussen 16ms en 4 ms bedoel ik?

http://www.viewsonic.com/...cddisplays/xseries/vx724/

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 10:42:

Toch vind ik hierin niet wat ik weten wil.
Wat wil je weten dan?

Ik denk dat wat men wil voor een 19 inch ook wel opgaat voor een 17 inch, ik ben dus bang dat je inderdaad daar beter verder kan zoeken.

Btw, hier draait een Prolite van Iiyama 430s, met 8 ms is dit wel een prettig tft'je om films en games te doen.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Het zal ook vast wel zo zijn dat bepaalde dingen opgaan voor zowel 19 als 17" maar het gaat mij juist om types. Net zoals in het 19" topic bepaalde types beoordeeld worden door medetweakers, zullen er ook vast wel 17" schermen zijn waarover mensen iets te vertellen hebben, of iets over willen weten.

Neem nou bijvoorbeeld die vx715 van Viewsonic, is die echt zo goed qua kleuren in vergelijking met de andere monitoren?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 11:20 ]

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

hmmmm... Ik moet hier denk ik vertellen dat er al vraag is naar zo'n topic, maar de moderators hebben dit afgewezen omdat hier teveel vraag naar was.
Hoi Spk2go,

Enige tijd geleden is hierover in Lieve Adjes een heel discussie geweest waaruit gekomen is dat het niet zo'n goed idee is, juist omdat dit een verschrikkelijk massaal geheel wordt (nog meer dan bij het 19" topic).

Voor de hele discussie kan je hier kijken: [rml][ VB] Centraal 17" TFT topic[/rml]

Het idee is goed, maar we zijn bang dat een topic als dit niet te houden is, vandaar dat we het geen geod plan vinden.

Met vriendelijke groet,

Alex / Pollewob
Ik heb wel een complete topicstart liggen, dus als dit toch mag, mail naar spek0589(at)planet(punt)nl

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Mierenneuker: Met een startpost als dit breng je natuurlijk geen extra overzicht, dus als je wilt dat moderators een centraal 17" topic toestaan zou ik eerst een startpost maken die er voor zorgt dat de onoverzichtelijkheid in ieder geval deels wordt weggenomen. Je mag van mij de startpost van het 19" topic gebruiken, je moet dan wel de inleiding, stap 3 (welke TFT's zijn interessant) en het logo in ieder geval veranderen. De rest is namelijk van gelijke toepassing op 17" schermen.
Ik denk dat wat men wil voor een 19 inch ook wel opgaat voor een 17 inch, ik ben dus bang dat je inderdaad daar beter verder kan zoeken.
Ja, behalve stap 3 dus, de verschillende TFT's die worden aangeraden. Van lang niet alle 19" versies in de topicstart zijn 17" versies beschikbaar, een apart topic met stap 3 veranderd is dus wel zo handig.

Ik heb in dit topic: [rml]Yokozuna in "[ VB] Centraal 17" TFT topic"[/rml] mijn mening gezet over een centraal 17" topic (moet toegestaan worden, mits goede startpost), reargeer ook even als je het eens/oneens bent of nog andere argumenten hebt.

[ Voor 137% gewijzigd door Yokozuna op 05-06-2005 14:07 ]

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik heb mijn startpost online gezet, als miereneuker ff die wilt gebruiken heb ik ook weer voldoening... ;)

download mijn startpost

Van mij mag je hem zo overnemen, maar verander mijn emailadres dan even voor de jouwes, of stuur ff je mailadres naar mij, zodat ik regelmatig een update kan sturen. (dan is de startpost voor jou en houdt ik m bij) ;) Emailadres staat onderin de startpost.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-01 18:25
Omdat er veel problemen schijnen te zijn met de Sony HS95PB (qua ghosting) zit ik nu te kijken naar de HS75PB. Opzich hetzelfde scherm, maar dan met betere specs (response en contrast). ;) Je mist 5 cm diagonaal, maar hebt toch dezelfde resolutie.. En voor iets meer dan de HS95PB kan ik twee HS75PB's kopen, al wordt dat misschien wat overkill.

Ben nl. helemaal O+ op dat Sony design.

Nu heb ik de HS75PB laatst zien draaien, maar alleen met een screensaver. Ik heb er wel een aardige indruk van gekregen, maar een vissen-screensaver is natuurlijk wat anders dan een headshot in HL2.

Qua kleuren vind ik 'm echt top. XBRITE™ voegt zeker wat toe. De HS75PB stond naast de HS75B (niet premium dus) en je kon duidelijk het verschil zien. Niet meer het fletse van een LCD. Je ziet helemaal niet meer dat er een backlight achter zit zegmaar.

Maar ik ben wel bang dat ik er teveel op achteruit ga qua formaat. Ik heb nu een 21" CRT. Nu blijft er bij een CRT ook maar iets meer dan 19" beeld over, maar het scheelt toch zo'n 6 cm diagonaal met de 17".

Wat zouden jullie doen? 2 x 17", 1x17", 1 x 19" (met mindere response en zelfde resolutie)? (tja, wat een luxe problemen eh ;))

En heeft iemand ervaring met de HS75PB?

• Yokozuna
Ja, ik heb hem bij Dynabyte gezien (de HS95P ook daar) goede beeldkwaliteit. Toch minder diep zwart en een kleinere kijkhoek dan de HS95P, volgens mij gaat het hier om een ander paneel. Heb verder ook niet kunnen oordelen, screensaver en geen mogelijkheid iets in windows te testen.

Contrast hoger? 600:1 stond op het bordje. De HS95P heeft een contrast van 1000:1 (net als de Fujitsu-Siemens 19-2) en dat is het hoogste contrast vandaag om de markt.

[ Voor 44% gewijzigd door Yokozuna op 05-06-2005 15:06 ]

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-01 18:25
Zal wel een foutje zijn van Sony.com. Op Sony.de (waar de HS95P wel op staat i.t.t. .nl) staat ook 1000:1 inderdaad. Sony.com geeft 550:1. Vandaar.....

[ Voor 81% gewijzigd door Cheeky op 05-06-2005 15:33 ]

• Yokozuna
We wonen in Europa.

http://shop.sonystyle-eur...=EN&s=external&ss=display

HS75PB kijkhoek: 160° / 160°, contrast: 600:1

http://shop.sonystyle-eur...=EN&s=external&ss=display

HS95PB kijkhoek: 170° / 170°, contrast: 1000:1

De HS95PB gebruikt volgens reviews een van de eerste overdrive MVA panelen, de HS75PB gebruikt een 'ordinair' 8ms TN paneel alleen ziet er beter uit dan normale 8ms TN panelen door de glasplaat die Sony gebruikt. Zo goed dat het dus bijna een VA paneel lijkt. Als je tevreden bent met de beeldkwaliteit vraag je of je het scherm volgende keer kunt testen, cd-rom met spelletje meenemen :) Of een ghosting+beeldkwaliteit test programma'tje, zie 19" startpost onderaan.

[ Voor 57% gewijzigd door Yokozuna op 05-06-2005 15:18 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Indien ik nu iets doe wat eigenlijk niet mag, dan mijn excuses op voorhand. O+
Ahum...

GoT Huisregels
Als het niet mag, haal dan achteraf maar weg:

We zien regelmatig topics, of posts in topics, waarin iets gepost wordt voorafgegaan of vergezeld met een opmerking in de trant van het volgende:

[Plaatje/link]

Owja modjes als het niet mag haal het dan maar weg en geef me plz geen OW, soz :'(

Dit is een grote denkfout en een probleem met de GoT-mentaliteit in 't algemeen!

We willen even de zaken rechtzetten wat dit betreft:

Als je niet 200% zeker bent dat wat je wilt gaan posten wel mag volgens de policy of gezond verstand: Plaats het dan niet! Het is niet de taak van de crew om voor jou na te denken of je wel slim bezig bent. Het is je eigen verantwoordelijkheid, een dergelijke 'disclaimer' is dan ook totaal betekenisloos en de normaal geldende sancties zullen worden toegepast.

Maar wat moet ik dan wel doen als ik 't niet zeker weet?

Da's een goede vraag. Het antwoord is er ook al: Lees deze mededeling even goed door.
Als je gewoon de moeite had genomen dit door te lezen:

* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *
:? Waar gaan die [Ervaringen] / [Discussie] topics over?

* Discussies over één centraal onderwerp, zoals aangegeven in de titel

* Infolinks/Nieuwslinks/Reviewlinks/BIOS en driver updates/Benchmarks

* Goed onderbouwde ervaringen/vragen/stellingen (en dus zeker niet "ik heb dit ook en ik ben er tevree mee" of "wat is sneller, nVidia of ATi?")

* Geen 'simpele' FAQ/RTM/Zoek vraagjes tussendoor

* Geen op zichzelf staande problemen, ook al is het onderwerp gerelateerd

:? En waar laat ik mijn 'simpele' vraagjes en problemen?

* Check de Subforum-FAQ, Manual, Fabrikant Support Site, Search en Google

* Lees eventueel de [Ervaringen] / [Discussie] topics door

* Mocht je geen antwoorden kunnen vinden, open dan een nieuw topic geheel conform de policy: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Mocht je als poster niks van de bovenstaande punten aantrekken, dan is het niet uitgesloten dat je erop wordt gewezen cq in gaten wordt gehouden middels een opmerking, note, PM, mailtje of OW, afhankelijk van de situatie en jouw voorgeschiedenis.
Deze topicstart is veel te mager, het meldt geen eigen ervaring, maar vraagt ervaringen, meldt dat reviews zogezegd niet de juiste informatie zouden verschaffen, maar zegt niet wat die ontbrekende zaken dan zouden zijn.

Dit is dus nadrukkelijk niet de bedoeling :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.