nwe site bouwen, klein onderhoud doet de vereniging zelf,

Pagina: 1
Acties:

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-05 21:54
nwe site bouwen, klein onderhoud doet de vereniging zelf, waarmee kunnen ze de invulling verzorgen zonder dat ze de site kunnen aanpassen?

Voor een lokalve vereniging is mij gevraagd een site voor hun te bouwen. De opzet zal vrij eenvoudig zijn, algemene info, contactgegevens en wat ruimte voor uitslagen en algemene stukjes tekst.
Nu is het slim om iemand van die vereniging zelf de eenvoudige teksten en uitslagen te laten bijhouden.
Die 'iemand' heeft dus een programma nodig om de eenvoudige teksten te veranderen? Of zijn er slimmere wegen om zoiets te realiseren?

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05 09:27

Leejow(saait)

Blater

Ik denk niet dat script requests gewenst zijn. Je kan het beste naar hotscripts gaan of op google zoeken naar een goed CMS.

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Een template maken in dreamweaver is eigenlijk het eerste wat in me opkomt...
Verder heb je natuurlijk altijd scripts weet echter niet hoever je kennis rijkt...
suc6 ermee!

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Misschien iets van een nieuwsscript, waar je als admin kunt inlogen en teksten kunt bijvoegen of een complete cms.

• boiert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
heel simpel: (i)frame met een stuk uit Word geexporteerde html.
mooier: stukje PHP/ASP script voor een kleine CMS

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 11:36
Als je het echt simpel wil doen maak en een mysql DB, tekstvakje met een id, en op de pagina haal je de tekst op en klaar ben je. Met een CSS zorg je voor de opmaak.

Dat is het meest simpele, en binnen 3 minuten te fixen. Maar dan heeft de gebruiker geen geavanceerde mogelijkheden. Het adminpaneel is dan ook vrij eenvoudig, selecteer de pagina en je krijgt een tekstvakje en thats it. Eventueel zou je met javascript nog wat dingetjes toe kunnen voegen zoals een knopje om de tekst bold te maken, of een header in te voegen (tenzij je de gebruiker html kennis wilt leren).

• the noise
langezwieper schreef op zondag 05 juni 2005 @ 10:16:
Een template maken in dreamweaver is eigenlijk het eerste wat in me opkomt...
Verder heb je natuurlijk altijd scripts weet echter niet hoever je kennis rijkt...
suc6 ermee!
tnx voor de antwoorden, zelf zit ik momenteel aan deze oplossing te denken. Ondermeer daar ik zelf vnl met het macromedia pakket werk.
Dit omdat de gehele site uit maximaal 10 pagina's zal komen te bestaan; het betreft de lokale bridge club. Die ouderen zijn heel gelukkig als ze al hun eigen site hebben die ze kunnen snappen. Dan gaan de andere oplossingen even iets voorbij het doel denk ik ;)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

vergeet niet dat je dan moet zorgen dat de mensen die de site moeten voorzien van content een licentie Dreamweaver moeten hebben ;)

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-04 10:46
Kijk eens naar wordpress, alleen de statische pagina's zul je even moeten maken, maar zo heb je een hele makkelijke manier om de zooi bij te houden. Zijn ook tal van templates voor beschikbaar die heel makkelijk aan te passen zijn.

[ Voor 65% gewijzigd door pretorian_nl op 05-06-2005 10:42 ]

Digital Media Junkie

Verwijderd

Of je maakt een site in Flash met een dynamisch tekst kader. In dit txt kader laat je de content zien welke in een extern .txt bestandje staat. In dit txt bestandje gebruik je een basis html opmaak om headers, list items en platte tekst te definieren. Aan het tekst kader in flash hang je een css voor de opmaak en klaar is kees. De oudjes hoeven alleen het .txt bestandje maar aan te passen binnen de drie juiste HTML tags en hebben geen dure programma's nodig. Kladblok heeft nml iedereen en daar kan volgens mij ook iedereen mee omgaan. Deze manier kun je trouwens ook prima gebruiken voor foto's.
Ik heb dit zelf ook op meerdere sites toegepast en zelfs klanten welke -5 verstand hadden van computers kunnen hun site nu prima bijhouden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 10:56 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 10:53:
Of je maakt een site in Flash met een dynamisch tekst kader. In dit txt kader laat je de content zien welke in een extern .txt bestandje staat. In dit txt bestandje gebruik je een basis html opmaak om headers, list items en platte tekst te definieren. Aan het tekst kader in flash hang je een css voor de opmaak en klaar is kees. De oudjes hoeven alleen het .txt bestandje maar aan te passen binnen de drie juiste HTML tags en hebben geen dure programma's nodig. Kladblok heeft nml iedereen en daar kan volgens mij ook iedereen mee omgaan. Deze manier kun je trouwens ook prima gebruiken voor foto's.
Ik heb dit zelf ook op meerdere sites toegepast en zelfs klanten welke -5 verstand hadden van computers kunnen hun site nu prima bijhouden.
dankzij dit soort "vieze" dingen kunnen mensen niet meer normaal navigeren op dergelijke sites, ook searchengines kunnen er niks mee. Niet handig dus complete flashsites (zeker niet die jij daar geeft, traag etc).
Als je toch een txt file hiervoor gebruikt, kan je die netzogoed includen in je pagina (ssi,php,asp, whatever)

• the noise
Erkens schreef op zondag 05 juni 2005 @ 10:35:
vergeet niet dat je dan moet zorgen dat de mensen die de site moeten voorzien van content een licentie Dreamweaver moeten hebben ;)
dat is niet de bedoeling.
Wat mijn voorkeur begint te krijgen is inderdaad een .txt bestand in een frame te zetten. Dan alleen nog iets voor de foto's verzinnen.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:57
Waarom ga je zelf een CMSje bouwen? Als je nou gewoon een fatsoenlijk CMS gebruikt heb je iets als front-end editing. http://typo3.org/documentation/tips-tricks/frontend-editing/ Dit is zeer gebruiksvriendelijk. Je hebt zelf de mogelijkheid om krachtig de site te kunnen beheren terwijl de klant heel simpel de teksten en afbeeldingen kan aanpassen.

Verwijderd

the noise schreef op zondag 05 juni 2005 @ 10:32:
[...]
tnx voor de antwoorden, zelf zit ik momenteel aan deze oplossing te denken. Ondermeer daar ik zelf vnl met het macromedia pakket werk.
Al eens aan Contribute gedacht dan? Makkelijk te leren, goedkoop en erg doeltreffend met DW templates.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 13:08 ]

• the noise
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 13:05:
[...]

Al eens aan Contribute gedacht dan? Makkelijk te leren, goedkoop en erg doeltreffend met DW templates.
ziet er inderdaad interesant uit, zojuist even de demo bekeken. Nu nog uitvinden of er ook een nl versie is, dan is iedereen blij. :)

Verwijderd

Erkens schreef op zondag 05 juni 2005 @ 10:59:
[...]

dankzij dit soort "vieze" dingen kunnen mensen niet meer normaal navigeren op dergelijke sites, ook searchengines kunnen er niks mee. Niet handig dus complete flashsites (zeker niet die jij daar geeft, traag etc).
Als je toch een txt file hiervoor gebruikt, kan je die netzogoed includen in je pagina (ssi,php,asp, whatever)
Een navigatie voor een site moet gewoon goed doordacht zijn en kan op een HTML site net zo goed of slecht werken als op een Flash site.
En wat betreft de zoekmachines. Er zijn genoeg flashsites met een hoge pagerank, waarbij ik hier alvast een voorbeeldje voor je heb met een pagerank 6. Je moet er alleen iets extra moeite voor doen, maar niets is onmogelijk. Tevens is de site van de topic starter voor een lokale bridge club met voornamelijk oudere leden. Ik denk dat mijn manier wel een van de makkelijkste is voor hun om de site bij te houden. En over de navigatie van de site moet de bouwer gewoon even goed nadenken, zodat de oudjes het navigeren ook in een oogopslag door hebben.

Verwijderd

the noise schreef op zondag 05 juni 2005 @ 14:34:
[...]
ziet er inderdaad interesant uit, zojuist even de demo bekeken. Nu nog uitvinden of er ook een nl versie is, dan is iedereen blij. :)
Macromedia Contribute 3 is available in the following languages:

English (Mac/Win)
German (Mac/Win)
French (Mac/Win)
Spanish (Win)
Italian (Win)
Pagina: 1