Toon posts:

[vraag] Live picture view mogelijk met DMC-FZ20 camera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

onlangs heb ik op m'n werk een professionele fotograaf laten komen. Toen hij z'n foto's nam
verschenen deze automatisch op z'n laptop. Enige wat ik weet is dat het een apple was met
nikon programma, z'n toestel was een nikon D1X denk ik.

Ikzelf heb voor m'n hobbie een DMC-FZ20 Panasonic camera aangeschaft.

Nu stelde ik me de vraag ofdat ik ook de mogelijkheid heb om getrokken foto's live op m'n laptop
te doen verschijnen?

Weet iemand ofdat er hier bepaalde software voor bestaat? Is dit mogelijk denken jullie?

Bedankt alvast.

Wouter

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:46

Garyu

WW

Waarschijnlijk heeft deze fotograaf hier extra hardware voor gebruikt, in de vorm van een speciaal Compact Flash kaartje.Zat er een kabelverbinding tussen zijn laptop en zijn camera? Zoniet, dan wordt het via infrarood, WLAN of bluetooth gecommuniceerd (waarschijnlijk WLAN). De precieze details weet ik niet, maar wel dat dergelijke kaartjes bestaan.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:19

YellowCube

Wait...what?

als het zonder draadje was, dan was het waarschijnlijk de draadloze module die Nikon levert voor dit soort camera's (als ik me niet vergis is dat de WT1-A). Verder zal er dan een programma als Nikon Capture of een specifiek programma voor die draadloze module gebruikt zijn.

Of dit voor je panasonic ook kan weet ik niet.

[ Voor 10% gewijzigd door YellowCube op 05-06-2005 14:32 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik vermoed dat je gewoon het fenomeen tethered operation (in dit geval hoogstwaarschijnlijk via firewire) hebt gezien. Dit kan met meerdere prosumer en profi dSLR's. Ik denk niet dat de FZ20 dit soort fratsen ondersteunt. Het praktisch nut is IMHO voor de meeste toepassingen beperkt, maar het is een grappig speeltje. Ik heb het met m'n 20D ook wel eens gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
De camera was in ieder geval met een kabel aangesloten op de laptop. De foto's verschenen redelijk snel aangezien ze op een zeer hoge resolutie in TIFF formaat werden getrokken. Ik veronderstel firewire.

Dit was voor de fotograaf zeer handig zodat de klant onmiddellijk kan zien hoe goed de gewenste foto's eruit zien.

Natuurlijk is m'n DMC-FZ20 camera een play toy ivm met zijn toestel maar moest ik toch de mogelijkheid hebben om gelijkaardig te werk te gaan had ik dat graag geweten.

alvast bedankt voor de replies!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:47
Op mijn 350D kan dat met EOS Capture, heel handig tooltje. Misschien even Panasonic mailen?

|>

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind niet direct een emailadres terug van Panasonic. Iemand die me hierbij kan helpen?

bedankt!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Op www.panasonic.nl heb je bovenin de menuoptie: "CONTACT". Je wilt contact opnemen met Panasonic, dus die keuze lijkt me het meest logisch.

Daar kun je op klikken. Klik daar dus één keer op met je linkermuisknop.

Er verschijnt dan een scherm. Er staat: "CONTACT MET PANASONIC".
Daaronder heb je groot staan:"PER E-MAIL".

Daar kun je ook op klikken. Klik daar dus op, wederom met je linkermuisknop.

Dan kun je een catalogus aanvragen of een gebruikshandleiding aanvragen of gewoon een vraag/opmerking versturen.

Klik dan op één van de opties die jij wilt (hint: kies voor vragen/opmerkingen).
Vul dan het formulier in en druk op "versturen".

Verwijderd

Topicstarter
Reeds een mailtje verstuurd via het online webformulier. Ik heb het niet zo voor dergelijke formulieren omdat ik weet dat bepaalde vragen via deze weg gewoon onbeantwoord blijven. Een directe mail naar de juiste persoon levert meestal wel resultaat op vandaar deze vraag. Zo'n 'uitgebreide' uiteenzetting was dus niet echt nodig, als webdesigner zou ik die basis ondertussen onder de knie moeten hebben ;-)

ps: als belg had ik de belgische site geraadpleegd en deze beschikt enkel over een contactformulier om informatie aan te vragen, de mogelijkheid om vragen te stellen is er niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 21:33 ]

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Ah okee. :) Ja ik had natuurlijk geen idee hoe ervaren je was met computers, ook omdat ik in je laptopbericht las dat dit je eerste bezoek hier was en dus (verkeerd) aannam dat je nog je weg moest vinden op het internet. Ik nam het zeker voor het onzekere, aangezien tweakers steeds bekender wordt en er daardoor ook veel 'computerleken' op dit forum rondzwerven met een probleem wat logisch lijkt voor gebruiker met iets meer ervaring, maar lastig voor de onervaren internetter.

On topic: Hopelijk heeft Panasonic er een softwarematige oplossing voor. Ik heb namelijk een FX7 van Panasonic en ik ben wel benieuwd naar de bevindingen.

• Co85
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-12-2025
Zou dit ook met een nikon D70 kunnen?

Ik heb er al eens naar gezocht, maar tot nu toe nog niks kunnen vinden,

MvGr,

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Co85 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 08:56:
Zou dit ook met een nikon D70 kunnen?

Ik heb er al eens naar gezocht, maar tot nu toe nog niks kunnen vinden,

MvGr,
Yup

Dat kan met Nikon Capture Control. Standaard meegeleverd op je cdtje.

Zet je camera op PTP (staat wel in de handleiding), kabeltje aan sluiten, aanzetten en gaan met die banaan! ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Co85
  • Laatst online: 18-12-2025
WhizzCat schreef op maandag 06 juni 2005 @ 09:07:
[...]
Yup
Zet je camera op PTP (staat wel in de handleiding), kabeltje aan sluiten, aanzetten en gaan met die banaan! ;)
Sorry dat ik hiermee het topic vervuil, maar super bedankt! meteen ff uitproberen ;)

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11-2025
WhizzCat schreef op maandag 06 juni 2005 @ 09:07:
[...]
Yup
Ik ben benieuwd of dit met mijn D50 dan ook zou gaan. Ik vermoed van wel.
Zou dit ook kunnen gaan met zo een SD kaartje met wifi in? zou wel cool zijn ! een usb kabel mag maximum 5m zijn, en uit ervaring weet ik dat veel aparaten niet meer werken met 6m en das eigenlijk niet zo ver vind ik...
Co85 schreef op maandag 06 juni 2005 @ 09:10:
[...]
Sorry dat ik hiermee het topic vervuil, maar super bedankt! meteen ff uitproberen ;)
ik denk niet dat je voor een andere camera een ander topic daarvoor moet starten. Iedereen die een camera heeft mag toch weten of dit ook gaat. dus vervuilen doe je toch niet naar mijn inzien.

[ Voor 25% gewijzigd door LittleWan op 06-06-2005 10:12 ]

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Verwijderd

Topicstarter
Goed voor de Nikon gebruikers. Jammer voor m'n panasonic fZ20 machinetje :)

Verwijderd

Topicstarter
antwoord terug gekregen van Panasonic:

Geachte heer,

Dit is niet mogelijk met de bijgeleverde software, misschien dat hiervoor wel software voor bestaat maar ik ben hier niet van op de hoogte.
Misschien kunt u deze vraag stellen op een van de vele gebruikersfora voor electronica op het internet.

Met vriendelijke groet,

Menion Heutink

t'Zal hoogstwaarschijnlijk niets worden, tenzij er een universeel programma.... maybe..?..

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:05:
t'Zal hoogstwaarschijnlijk niets worden, tenzij er een universeel programma.... maybe..?..
Dat zou me verbazen. Dit is niet iets wat enkel door externe software gebeurt; de camera zelf moet het natuurlijk ook ondersteunen. Jammergenoeg is die vraag nog niet beantwoord.

• Freedom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02 16:10
Misschien kunt u deze vraag stellen op een van de vele gebruikersfora voor electronica op het internet.
Off-topic: Lees: Tweakers :P

[ Voor 13% gewijzigd door Freedom op 06-06-2005 20:34 ]

• petervandervos
  • Laatst online: 23-12-2025
Een nederlands forum voor de FZ20 vind je op:

http://groups.yahoo.com/group/FZ20/

Op de mac gebruikte de fotograaf waarschijnlijk het standaard bijgeleverde iPhoto

Succes,

Peter

• Levi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03-2023
Ik weet wel dat dit met de Canon Powershot S2 IS, in samenwerking met de bijgeleverde software ook gaat.

Levi (Utrecht)

• LittleWan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-11-2025
LittleWan schreef op maandag 06 juni 2005 @ 10:10:
[...]

Ik ben benieuwd of dit met mijn D50 dan ook zou gaan. Ik vermoed van wel.
Heb hem eindelijk ontvangen mijn D50, en het lukt dus wel :) yoepie ! enkel jammer dat het trailsoftware is :(

http://www.sillevl.be - blog http://www.sillevl.be/blog - flickr http://www.flickr.com/sillevl

Pagina: 1