Toon posts:

MSI K8N NEO + Audigy 2 SB-0240 Combo ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft Iemand een combinatie van dit moederbord MSI K8N Neo2 + SB Audigy 2 (SB-0240)
Werkend?
Ik lees heel veel problemen met deze combinatie.
Ik heb dus zo'n SB kaart en ik heb net een K8N besteld.
Dus ik wil graag weten waar ik aan toe ben.

p.s.

De beide fabrikanten geven aan niet op de hoogte te zijn dat compatibiliteit's problemen zijn.
c/q ontkennen het.

Graag reactie.

Dag allen,

Deze post heb ik een tijdje geleden gepost en werd op slot gezet omdat ik de spulltjes nog niet geinstalleerd had.
Echter Ik heb nu een MSI K8N NEO 2 Platinum + AMD64 3000 geinstalleerd en geheel volgens verwachting krijg ik mijn Audigy2 (SB0240) niet aan de praat.
Zonder de Audigy loopt m'n PC als een zonnetje.
Met de Audigy krijg ik fout op fout na starten van windows en uit eindelijk een spontane reboot.
Nu heb ik al in diverse topics gelezen dat deze combinatie niet werkend te krijgen was.
Mijn concrete vraag is dan nu;
Is het iemand gelukt een MSI K8N NEO 2 werkend te krijgen met een Audigy 2 (niet ZS) SB-0240.
En zo ja wat heb je precies gedaan om dit voor elkaar te krijgen

Ik hoop dat het iemand gelukt is want de onboard AC97 is nou niet bepaald hoogstaand.

p.s. Van MSI support en Creative support krijg ik géén reactie anders dan het in principe zou moeten werken (maar geven geen oplossing hiervoor)

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:34
Ik had dezelfde combinatie en kreeg het ook niet aan de praat. Ik heb toen van alles geprobeerd. Zowat alle (beta)biossen, drivers, verse installs, alle pci-sloten, kale installs en wat al niet meer. Er kwam gewoon geen geluid uit, terwijl de kaart het in 3 andere pc's (geen neo2) wel gewoon deed. Ik heb toen de Audigy2-ZS (SB0350) gekocht op aanraden van de Tweakers hier en dat werkte in 1x perfect.

[ Voor 10% gewijzigd door Nilco op 05-06-2005 09:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is toch een tweakers eer te na om me erbij neer te leggen dat iets het niet doet.
Wat het meest irriteerd is dat volgens de officiele bronnen zowel Creative als MSI er geen probleem is.
Dan denk ik hoe verklaar je het dan dat de mensen een nieuwe kaart moeten kopen omdat deze combinatie niet werkend te krijgen is.

Is b.t.w. wel in hun voordeel natuurlijk.