Toon posts:

[Gezocht] Krachtige multimedia laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

Ik heb dit forum dankzij een vriend van me leren kennen. Graag had ik eens jullie
meningen gehoord omtrent hetvolgende.

Ik ben van zins om mij een laptop aan te schaffen voor zaken zoals:
Grafisch ontwerp, DTP (photoshop, illustrator, indesign,...)
Webdesign
3D modeling

Vroeger was ik een fervente gamer, nu is dit sterk verminderd maar wil niet zeggen
dat ik nog graag eens de laatste FPS speel (Doom 3 en consoorten..).

Voor dit alles ben ik op zoek naar een krachtige multimedia laptop.
Mijn budget gaat tot max. 1800€.

Eerst en vooral heb ik de laptop niet dringend nodig aangezien deze enkel en alleen
voor persoonlijk gebruik zal zijn, dus niet voor m'n werk. M.a.w. ik kan gerust nog een aantal
maanden wachten todat ik over ga tot aankoop. Ook zal dit m'n eerste laptop worden,
vooral een vervanging van mijn huidige vaste pc.

Aangezien ik mij niet echt in het laptop wereldje begeef weet ik niet precies welke hiervoor
in aanmerking komen.

Ik let vooral op duurzaamheid, service en langdurige werking zonder voeding.

Voorlopig heb ik m'n ogen gefixeerd op een Deel laptop namelijk de Inspiron 9300 met een
17" scherm wat voor mij een pluspunt is. Voordeel van Dell is dat je op hun site de laptop
kan configureren naar uw noden en wensen. Dit heb ik tot nogtoe niet gezien bij andere
fabrikanten.

De configuratie dat ik voor ogen heb is als volgt:

CPU: Intel® Pentium® M Processor 750 (1.87 GHz, 2MB L2 Cache, 533MHz FSB)
SCHERM: 17" WXGA+ LCD Display
GEHEUGEN: 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512) (belangrijk voor 3D renderen)
FX kaart: 256MB NVIDIA® GeForce™ 6800 Go
HDD: 60GB Ultra ATA/100 (7200 rpm)

nog enkele technische gegevens:
  • # Intel® Centrino™ Mobile Technologie
  • # Uitgerust met Microsoft® Windows® XP Besturingssysteem
  • # Intel® 915PM Chipset
  • # One type I or Type II PC Card slot
  • # Internal 56Kbps V.92 modem
  • # Internal 10/100 Mbps Ethernet LAN
  • # Ports: VGA, DVI-D, S-video out, 6x USB 2.0, IEEE 1394 (Firewire),
    RJ-11, RJ-45, Integreted SD Card reader
  • # High quality audio system with built-in speakers
  • # Dell Keyboard met Touchpad
  • # Lithium Ion 53WHr (6 cell) batterij
  • # Sleeker, stylish Inspiron design in arctic silver and white
Het prijskaartje hiervan draait rond de 1800€.

Ik heb de topic hier op tweakers ivm. de Inspiron 9300 deels bekeken en de reacties zijn blijkbaar
zeker positief. Natuurlijk zal er hier en daar wel een min punt aan verbonden zijn maar dit zal wel
iedere laptop hebben.

Graag had ik geweten ofdat er nog andere laptops waren die in aanmerking kunnen komen?

Natuurlijk staat de pc wereld niet stil maar loont het de moeite om nog enkele maanden af te wachten (3-6maand) totdat er opnieuw een sterke prijsdaling op laptops is?
Wacht ik beter totdat nieuwe technologieën opkomen? (hyperthreading?)

Als ik nu een laptop aanschaf weet ik dat binnen enkele maand dezelfde machine merkelijk goedkoper wordt, dit is op de dag van vandaag in dit wereldje vanzelfsprekend, maar ik wil niet het gevoel hebben van *damn* had ik maar 6maand gewacht...

Dit was het zowat. Ik hoop dat jullie zo vriendelijk willen zijn om hierop te reageren zodat ik
al dan niet kan concluderen om een laptop aan te schaffen of om nog wat af te wachten.

Alvast bedankt! _/-\o_

Wouter

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

Waarom wil je een laptop en geen gewone pc? Moet je er veel mee sjouwen, op accu werken etc.? Of is het echt 'n DTR die de hele tijd op dezelfde plek staat & af en toe 'ns ergens anders mee heen gaat om op netstroom te gaan?
In het laatste geval heb je daar best een mooie laptop. Andere goede laptops voor jou lijken mij de Latitude d810, Inspirion 6000 (als je kijkt bij de configuratie zie je wat voor een reso dat ding op kan draaien ;) ) en, als je genoegen neemt met minder garantie, krijg je de XPS 2 misschien in je budget gepast ... en anders is het misschien wel een laptop die de meerprijs waard is. ;)
Tot zover Dell... :)

Een andere notebok zou bijvoorbeeld een HP Pavilion zd8100 zijn.

edit:

Ik zie nu dat je aangeeft lang op accu te willen werken, dan zou ik geen 17" scherm nemen denk ik. Neem aan dat je veel mobiel wilt zijn enzo? Misschien toch gaan voor die Inspirion 6000 dan...

[ Voor 11% gewijzigd door blizt op 05-06-2005 10:34 ]

United we stand, and divided we fall

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 12:41

Nietzman

Woei!

Heb je al eens over een Powerbook nagedacht? Die dingen zijn op het gamen na de perfecte laptops voor multimediawerk.

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Iemand die aangeeft graag de laatste FPS te spelen, zou ik geen Appel aanraden.
Laptops die volgens mij in aanmerking komen:En zo zijn er volgens mij nog heel wat modellen te vinden. ;)
Kijk ook eens op Notebookadvies, zitten ook mensen met verstand van zaken. :)

Maar het is gewoon moeilijk om een "gamerslaptop" te vinden, die ook nog eens lang op accu moet werken...

Wellicht kun je ook eens kijken naar de Alienware Gaming Notebooks...

[ Voor 27% gewijzigd door blizt op 05-06-2005 11:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de replies.

Blizt: De reden waarom ik een laptop wens aan te schaffen is dat ik op zoek ben naar
een krachtige mobiele pc die ik gelijk waar kan meenemen. Het is zeker niet zo dat ik
deze iedere dag van de ene locatie naar de andere lokatie moet meesleuren. De meeste
plaatsen waar ik de laptop zal gebruiken, zullen voorzien zijn van netstroom maar ik
opteer toch voor een langere batterij duurzaamheid in het geval dat netstroom niet
aanwezig is.

Ik opteer toch liever voor een 17" scherm. Ik heb dergelijk beeld gisteren in actie
gezien en dit zou voor mij optimaal zijn om grafische toepassingen te runnen. Inderdaad
komt de accutijd hierdoor in het gedrang, hierdoor geef ik de voorkeur aan een centrino
processor.

Ik heb de laptop die u vermeld hebt eens snel bekeken en dit zijn m'n opmerkingen;

Latitude d810:
Deze is boven m'n budget gerekend wanneer ik hem wil
uitrusten met een 750 pentium M processor en 1 GB intern geheugen.

Inspiron 6000:
Intern geheugen draait op 400MHz bij de Inspiron 9300 is dit 533Mhz en kan uitgebreid
worden tot 2GB. Ook heb ik de optie om bij een 9300 een GeForce™ 6800 Go te kiezen.

Nietzman: Ik ben niet van zins om met Mac te werken vandaar is een Powerbook uitgesloten.
iig toch bedankt voor de suggestie!

Graag had ik nog reactie gekregen ofdat het verstandig zou zijn om nog enige maanden
te wachten totdat de laptops terug in prijs dalen. Indien de prijsdalingen minimaal
zijn kan ik reeds beslissen ofdat ik al dan niet een laptop aankoop.

Wouter

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het niet zo voor die Alienware notebooks, de service en te speels uitzicht
verontrust mij een beetje. Kan totaal verkeerd zijn hoor, heb hier weinig ervaring
mee :)

Misschien moet ik afwachten totdat de InspironXPS Gen 2 binnen m'n budget valt
maar hiervoor betaal ik nu nog een vette 2500€ voor met gewenste specs.
Waarschijnlijk zal dit ook niet snel het geval worden...

Verwijderd

Topicstarter
Nog een bijkomstige vraag.

Ik zie dat 6-cell en 9-cell Li-Io batterijen bestaan. Is er een groot verschil in duurzaamheid?
Misschien opteer ik best om de 9-cell aan te schaffen...

• Saryon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06-2022

Saryon

Xienix

Kijk eens naar deze: http://www.computerland.n...prodid=13742&back=listall

Je kunt daar ook je Laptop helemaal laten samenstellen, kijk voor de meerprijzen op: http://www.jewelnotebooks.nl/index.php?page=pricing2

Je kunt praktisch alles volledig aanpassen en de basisprijs is niet gek hoog. (bovendien heb je geen opstuurkosten ;) )

Weliswaar 15,4" i.p.v. 17" maar misschien is dat geen probleem

[ Voor 11% gewijzigd door Saryon op 05-06-2005 12:02 ]

Deliriant isti Romani.

• Shiznit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 11:57:
Nog een bijkomstige vraag.

Ik zie dat 6-cell en 9-cell Li-Io batterijen bestaan. Is er een groot verschil in duurzaamheid?
Misschien opteer ik best om de 9-cell aan te schaffen...
Hier kun je het verschil zien tussen de 6 en 9-cell batterijen.

Grootste verschill is volgens mij 3 en 5 uur gebruik .....Daarnaast beschikt de 9-cell over een Batterij-indicator, en Statusindicator. En er is verschil in gewicht, afmeting, Capaciteit, Voltage etc...

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info Backstage!

Verwijderd

Topicstarter
Graag had ik nog reactie gekregen ofdat het verstandig zou zijn om nog enige maanden
te wachten totdat de laptops terug in prijs dalen. Indien de prijsdalingen minimaal
zijn kan ik reeds beslissen ofdat ik al dan niet een laptop aankoop.
Iemand die hierop kan antwoorden?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:33

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 20:09:
[...]

Iemand die hierop kan antwoorden?
Ja, over een paar maanden is weer een laptop beschikbaar die beschikt over een 2GHz cpu, 2 maanden later 2,2GHz, en als je nog langer wacht zijn ze twee keer zo snel.

Met andere woorden, in hardware-land kun je altijd wachten met kopen en dus wachten op het nog snellere. Voorbeeld: ik hebt laatst een x800xt gekocht, maar ik had ook kunnen wachten op de R520. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Topicstarter
klopt volledig. Maar het kon zijn dat er een nieuwe technologie opkomt die de laptop prijs sterk doet zakken. Of omdat het nu geen goed moment is om te kopen, vb: binnen een maand nieuw model van Dell...

Indien dit niet zo is heb ik niet direct een reden om te wachten en zal ik waarschijnlijk een Inspiron 9300 aanschaffen. Ben gewoon weg van zo'n 17" scherm...

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 11:55:
Ik heb het niet zo voor die Alienware notebooks, de service en te speels uitzicht
verontrust mij een beetje. Kan totaal verkeerd zijn hoor, heb hier weinig ervaring
Alienware heeft gelukkig een ongelofelijk goede reputatie op laptopgebied. Als je alle gebruikersverhalen en recensies op het internet mag geloven, dan is Alienware voor een laptop met Windows één van de beste, zoniet dé allerbeste, laptopleverancier die je maar kan krijgen (vooral qua prestaties en bouwkwaliteit, maar ook qua service). En smaken kunnen natuurlijk verschillen over het uiterlijk, maar zo'n Alienware logo op je deksel brengt toch een bepaalde status met zich mee.

Helaas betaal je voor dit alles wel een (veel) hogere prijs dan gemiddeld, vooral ook omdat je voor een Alienware laptop in Nederland moet uitwijken naar de Engelse leverancier. :/

Verwijderd

Topicstarter
Goed om weten, alsnog jammer dat je ook als Belg moet wenden bij UK. Klopt het dat Dell ook goed scoort op gebied van service?

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 11:43:
Bedankt voor de replies.

Blizt: [...]
Ik opteer toch liever voor een 17" scherm. Ik heb dergelijk beeld gisteren in actie
gezien en dit zou voor mij optimaal zijn om grafische toepassingen te runnen. Inderdaad
komt de accutijd hierdoor in het gedrang, hierdoor geef ik de voorkeur aan een centrino
processor.
Een 17" kost je gewoon veel van je accu. Ook al zet je er 'n Pentium M in (Centrino is een platform, geen processor); dan nog zal je geen superlange accuduur moeten verwachten.
Latitude d810:
Deze is boven m'n budget gerekend wanneer ik hem wil
uitrusten met een 750 pentium M processor en 1 GB intern geheugen.
Heb je die 750 echt nodig? (Ik weet niet wat de meerprijs is op 'n andere hoor, maar wat zou je anders moeten kopen; om binnen je budget te blijven?)
Inspiron 6000:
Intern geheugen draait op 400MHz bij de Inspiron 9300 is dit 533Mhz en kan uitgebreid
worden tot 2GB. Ook heb ik de optie om bij een 9300 een GeForce™ 6800 Go te kiezen.
Of je dit heel erg zal merken betwijfel ik. Verder kan de 6000 ook 2GB aan AFAIK. De grafische kaart (tegen meerprijs) in de 6000 is ook goed voor jouw doeleinden geloof ik.
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 11:55:
Service zit wel goed & het uiterlijk is wel stoer vind ik. Kwestie van smaak en waar je 'm gebruikt denk ik ... Voor zakelijk gebruik zou ik het minder snel doen dan school denk ik. :)

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
http://shop.informatique.nl/inh/nbc/nbc.xls

Bij informatique kun je je laptop ook helemaal zelf configureren.

Verwijderd

Topicstarter
blizt schreef op zondag 05 juni 2005 @ 22:52:
Een 17" kost je gewoon veel van je accu. Ook al zet je er 'n Pentium M in (Centrino is een platform, geen processor); dan nog zal je geen superlange accuduur moeten verwachten.
Voor mij is 2u accu verbruik optimaal. Indien dit haalbaar is met een 6 of 9-cell batterij ben ik tevreden.
In de meeste gevallen zal er netstroom aanwezig zijn. Dat 17" trekt mijn aandacht omdat ik zeer veel flyers, affiches enz... maak, wanneer ik dit ook vanop m'n laptop kan doen met dan nog eens een groot scherm is dit voor mij ideaal. Wat betreft die processor, dat weet ik dan ook weer, thx ;)
blizt schreef op zondag 05 juni 2005 @ 22:52:
Heb je die 750 echt nodig? (Ik weet niet wat de meerprijs is op 'n andere hoor, maar wat zou je anders moeten kopen; om binnen je budget te blijven?)
Ik geef toe dat ik niet weet wat ik van een 750 moet verwachten. Komt dit overeen met een P4 +3Ghz, het is mij tot nog toe een raadsel. Ik denk van wel, enige waar ik rekening mee wil houden is dat ik een krachtige processor zitten heb waarmee ik toch nog een aantal jaar verder kan. Ik vond de meerprijs naar een 750 processor bij Dell behoorlijk tov. 750 naar 770.

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Ik denk wel dat je de 2 uur haalt hoor, zeker als je er niet op gaat zitten gamen. ;)

Ik zie nu dat er standaard een 750 inzit, je wilde deze upgraden naar een 770? Of een 760?
De 750 kan zich in ieder geval wel meten met een PIV 3GHz hoor, zoek maar eens wat benchmarks op.

Ik kwam net ook [rml][ laptop] 17" en flinke batterij[/rml] tegen, misschien ook nog wel nuttige informatie voor je?

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik op de Belgische Dell site de 9300 wil configureren is de default processor
de Pentium M 730. Ik zou upgraden naar 750.

Moest ik de huidige 6-cell batterij in een 9-cell kunnen wijzigen, kan ik zo mss nog wat tijdsduur winnen. Een vriend van me heeft het vorige model van de XPS GEN2 en zegt dat hij amper
45min meegaat wanneer hij zware games runt (HL2).

Misschien kies ik toch beter voor een laptop met 15.4" scherm. Tenzij iemand me kan overtuigen dat een 17" scherm echt de moeite waard is als je de minder lange duurzaamheid van de batterij er bij neemt. Laptop zou bijna uitsluitend toch voor grafisch werk worden gebruikt.

De Inspiron 9300 weegt standaard 3,59kg. Dit valt mee ivm die 7kg laptop die in de topic [rml][ laptop] 17" en flinke batterij[/rml] voorkomt.

• blizt

blizt

Wannabe-geek

Een 730 lijkt me prima, maar ik weet niet hoeveel een 750 meer kost?
Ik zou nog steeds voor 'n 15.4" gaan, bij de Inspirion 6000 kun je dan nog een behoorlijke resolutie krijgen... ;)

Verwijderd

Topicstarter
blizt schreef op maandag 06 juni 2005 @ 14:50:
Een 730 lijkt me prima, maar ik weet niet hoeveel een 750 meer kost?
Ik zou nog steeds voor 'n 15.4" gaan, bij de Inspirion 6000 kun je dan nog een behoorlijke resolutie krijgen... ;)
Een 750 heeft een meerprijs van 210,00 Euro. Voor de 770 is dit 423,50 Euro!!

Aangezien de 6300 een grotere laptop is kan er daar natuurlijk zo een geforce 6800 in... verleidelijk 8)

Ik denk dat ik nog eventjes zal afwachten na de verlof periode. Misschien zullen tegen dan de
prijsjes opnieuw wat gedaald zijn, mijn voorkeur blijft voorlopig nog bij een 6300.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

ff zien of er een geschikte IBM pantzer-laptop (lees: degelijkheid en niet af te breken) te vinden is. Valt buiten je budget.

Moet het dagelijks op de fiets naar de hoge school gesleurd worden?
perse een 17inch scherm of beter een 15inch met 1600*1200 resolutie?

Service is nogal moeilijk te beschrijven, tenzij als het Toshiba is.

Verhaaltje over Dell in onze hoge school in Kortrijk (België):
- De hoge school heeft contracten met Dell voor computers, dus Dell vind ook logisch dat de laptops van Dell moeten zijn.
- De docenten kunnen moeilijk de studenten verplichten om een bepaalde merk te kiezen, probleempje of niet?
- We weten wel dat de kwaliteit van Dell niet alles is, dus "Bring it on Dell".
- 12 proeflaptops aan de docenten geleverd, deze toestellen werden snel afgeragd door normaal gebruik en de uitval percentage ging over de 40%. Dus default zijn ze even slecht als de slechte batch van Toshiba Satellite Pro M10.
- Laat staan als je deze laptops aan studenten geeft.
- Dell durft ons geen laptops meer geven.

Van de 400 IBM's, zijn er maar 5% uitgevallen, deze werden effectief binnen de week hersteld. Meestal de volgende werkdag al.

Als je degelijkheid en vooral SERVICE wilt, dan kan je moeilijk iets anders kiezen dan IBM. Ze komen de volgende werkdag langs om jouw laptop persoonlijk te herstellen en in het allerslechte geval heeft dat 2 weken geduurd (onderdelen bestellen...). Worst-case bij Toshiba volgens mijn eigen ervaringen is 7 maanden.

Ik vind dat een laptop dat eens een keertje uitvalt niet zo erg, maar dan moet je degelijke service leveren. Dus niet wekenlange herstelling of nog erger, RMA-afdeling speelt je laptop kwijt, dan moeten ze wekenlang zoeken waar je laptop weer lag. En dat ze vanaf de 1ste keer goed herstellen ipv Toshiba-gewoonte om 2 RMA's achter elkaar te doen wegens foute onderdelen inschroeven of gewoon de laptop niet testen op fouten.

[ Voor 168% gewijzigd door rapture op 06-06-2005 18:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
rapture schreef op maandag 06 juni 2005 @ 16:55:
Moet het dagelijks op de fiets naar de hoge school gesleurd worden?
perse een 17inch scherm of beter een 15inch met 1600*1200 resolutie?
Bin there-done that, blij dat ik al een tijdje uit dat PIH ben ;)

Ik botste daarnet op deze laptop Satellite M40-155

Op het net vond ik niet direct een review terug, iemand die hier ervaringen mee heeft?

prijskaartje: € 1.512,00 excl. BTW, komt geloofk neer op een 1800 € BTW inbegrepen.

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 19:10:
Bin there-done that, blij dat ik al een tijdje uit dat PIH ben ;)

Ik botste daarnet op deze laptop Satellite M40-155

Op het net vond ik niet direct een review terug, iemand die hier ervaringen mee heeft?

prijskaartje: € 1.512,00 excl. BTW, komt geloofk neer op een 1800 € BTW inbegrepen.
Pas maar op met die Toshiba's.

Zo te zien hebben ze niet veel geleerd van de miserie met de M10.

http://www.csd.toshiba.co...c_dtlView.jsp?soid=950322

[ Voor 8% gewijzigd door rapture op 06-06-2005 19:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag is er opnieuw een laptop te koop in de winkelcentra van Lidl (België)

Afbeeldingslocatie: http://www.lidl.be/C1256C790050C7BC/images/BE.05_4707/$file/05_4707_b.jpg

PRIJS: 1349 €
  • # processor: AMD Turion64 MT32, 1,8 GHz
    met ATI MOBILITY™ RADEON® X700 graphics op de nieuwe PCI-Express-technologie. In combinatie met de nieuwe motherboard-chipset ATI RADEON® XPRESS 200 levert hij prestaties op wereldformaat!
  • # 15,4" TFT WXGA Widescreen (16:10) 1280 x 800 pixel
  • # hybride tuner: analoge en DVB-T digitale TV-tuner incl. radiotuner. TV kijken, TV opnemen, DVD’s bekijken en radio beluisteren – alles op topkwaliteit - onderweg of thuis.
  • # multimedia met een druk op de knop dankzij Software TARGA® Quick Media (zonder Windows te starten!)
  • # 80 GB harde schijf: (5400 RPM) snel draaiend
  • # 1024 MB DDR RAM: (2x 512 MB) werkgeheugen
  • # high-End uitrusting:
    * telefoneren via internet met Ahead SIPPS Internet-telefoniesoftware
    * plat, stabiel en licht
    * 7-in-2 geheugenkaartenlezer: leest en schrijft gegevens van Compact Flash 1, Compact Flash 2, IBM Microdrive, Memory Stick Memory Stick Pro, Secure Digital Card en Multimediacard
    * 6-kanaals klankweergave: via SPDIF digital Audio OUT en de geïntegreerde stereoluidsprekers
    * omvangrijk OEM softwarepakket
  • # talrijke toebehoren: afstandsbediening – bedien vanuit uw luie stoel Windows, TARGA® Quick Media en Power Cinema – optische muis, SCART-kabel, volledig en duidelijk handboek, headset met micro, hybride TV/radio-tuner
  • # incl. 3 euro recyclagebijdrage
  • # 3 jaar garantie incl. afhaalservice en hotline
meer informatie hier te vinden.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-01 15:15

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Wouke, wat wil je nou eigenlijk?

Je hebt genoeg opties gehoord en kan nu vast wel een mooie laptop uitkiezen. Die aanbieding bij de LIDL voldoet niet aan je eisen die je zelf eerder gesteld hebt. Het is een prachtige laptop, maar jouw wensen waren o.a. 17" scherm en 7200 rpm hdd.

De uiteindelijke keuze zal je toch zelf moeten maken. Niemand kan je vertellen wat de beste koop is, al lijkt het er op dat je dat wel verwacht. Er zijn meerdere opties, die je nu toch echt zelf af moet wegen.

Waarom post je de reclame van die LIDL laptop (is een apart topic voor) als je een post ervoor nog zegt dat je wel even wacht met het kopen van een laptop?

Graag niet kicken binnen 24 uur.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moest hiervoor een nieuwe topic starten, sorry hiervoor. Wou gewoon deze aanbeiding aan het publiek voorstellen.

Ik heb gisteren Dell gecontacteerd voor een Inspiron 9300. Die lag volgens m'n gewenste specificaties boven m'n budget, dit heeft de sales manager kunnen regelen en hoef ik dus niet meer te wachten op prijsdalingen. Ik weet ondertussen dat ik geen slechte keus gemaakt zal hebben.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-01 15:15

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 11:44:
Ik moest hiervoor een nieuwe topic starten, sorry hiervoor. Wou gewoon deze aanbeiding aan het publiek voorstellen.

Ik heb gisteren Dell gecontacteerd voor een Inspiron 9300. Die lag volgens m'n gewenste specificaties boven m'n budget, dit heeft de sales manager kunnen regelen en hoef ik dus niet meer te wachten op prijsdalingen. Ik weet ondertussen dat ik geen slechte keus gemaakt zal hebben.
Ook geen nieuw topic aanmaken. Er is een lopen topic over LIDL aanbiedingen :)
Ik ben blij dat je je keuze hebt kunnen maken. Mocht je dan eventueel nog opmerkelijke nadelen en voordelen tegenkomen. Zou je die dan even hier willen posten voor andere mensen die een laptopkeuze probleem hebben?

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Die LIDL laptop is snel voor z'n prijs, maar verwacht niet teveel op vlak van degelijkheid en service. Ze mogen alles beloven en als je het op RMA stuurt, dan mogen zij zolang mogelijk aan knoeien als zij willen. Want de wet voorziet niks tegen "het niet aan de belofte houden".

7200rpm harddisk is niet perse nodig, goeie 5400rpm laptop harddisks benaderen de performance van 7200rpm laptop harddisk (zie tweakers eigen reviews).

17inch scherm is eigenlijk bullshit voor een laptop, want het is dan geen laptop meer. Een hoog resolutie 1600*1200 15inch is beter dan een 17inch op bv 1024*768.

[ Voor 38% gewijzigd door rapture op 07-06-2005 13:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inspiron 9300 werkt met z'n 17" scherm WXGA+ op 1440 x 900 wat ik persoonlijk voortreffelijk vind.

Verwijderd

W2 van Asus

Tvtuner- 17 inch scherm- 3,4 kg
Pagina: 1