Dag iedereen,
Ik heb dit forum dankzij een vriend van me leren kennen. Graag had ik eens jullie
meningen gehoord omtrent hetvolgende.
Ik ben van zins om mij een laptop aan te schaffen voor zaken zoals:
Grafisch ontwerp, DTP (photoshop, illustrator, indesign,...)
Webdesign
3D modeling
Vroeger was ik een fervente gamer, nu is dit sterk verminderd maar wil niet zeggen
dat ik nog graag eens de laatste FPS speel (Doom 3 en consoorten..).
Voor dit alles ben ik op zoek naar een krachtige multimedia laptop.
Mijn budget gaat tot max. 1800€.
Eerst en vooral heb ik de laptop niet dringend nodig aangezien deze enkel en alleen
voor persoonlijk gebruik zal zijn, dus niet voor m'n werk. M.a.w. ik kan gerust nog een aantal
maanden wachten todat ik over ga tot aankoop. Ook zal dit m'n eerste laptop worden,
vooral een vervanging van mijn huidige vaste pc.
Aangezien ik mij niet echt in het laptop wereldje begeef weet ik niet precies welke hiervoor
in aanmerking komen.
Ik let vooral op duurzaamheid, service en langdurige werking zonder voeding.
Voorlopig heb ik m'n ogen gefixeerd op een Deel laptop namelijk de Inspiron 9300 met een
17" scherm wat voor mij een pluspunt is. Voordeel van Dell is dat je op hun site de laptop
kan configureren naar uw noden en wensen. Dit heb ik tot nogtoe niet gezien bij andere
fabrikanten.
De configuratie dat ik voor ogen heb is als volgt:
CPU: Intel® Pentium® M Processor 750 (1.87 GHz, 2MB L2 Cache, 533MHz FSB)
SCHERM: 17" WXGA+ LCD Display
GEHEUGEN: 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512) (belangrijk voor 3D renderen)
FX kaart: 256MB NVIDIA® GeForce™ 6800 Go
HDD: 60GB Ultra ATA/100 (7200 rpm)
nog enkele technische gegevens:
Ik heb de topic hier op tweakers ivm. de Inspiron 9300 deels bekeken en de reacties zijn blijkbaar
zeker positief. Natuurlijk zal er hier en daar wel een min punt aan verbonden zijn maar dit zal wel
iedere laptop hebben.
Graag had ik geweten ofdat er nog andere laptops waren die in aanmerking kunnen komen?
Natuurlijk staat de pc wereld niet stil maar loont het de moeite om nog enkele maanden af te wachten (3-6maand) totdat er opnieuw een sterke prijsdaling op laptops is?
Wacht ik beter totdat nieuwe technologieën opkomen? (hyperthreading?)
Als ik nu een laptop aanschaf weet ik dat binnen enkele maand dezelfde machine merkelijk goedkoper wordt, dit is op de dag van vandaag in dit wereldje vanzelfsprekend, maar ik wil niet het gevoel hebben van *damn* had ik maar 6maand gewacht...
Dit was het zowat. Ik hoop dat jullie zo vriendelijk willen zijn om hierop te reageren zodat ik
al dan niet kan concluderen om een laptop aan te schaffen of om nog wat af te wachten.
Alvast bedankt!
Wouter
Ik heb dit forum dankzij een vriend van me leren kennen. Graag had ik eens jullie
meningen gehoord omtrent hetvolgende.
Ik ben van zins om mij een laptop aan te schaffen voor zaken zoals:
Grafisch ontwerp, DTP (photoshop, illustrator, indesign,...)
Webdesign
3D modeling
Vroeger was ik een fervente gamer, nu is dit sterk verminderd maar wil niet zeggen
dat ik nog graag eens de laatste FPS speel (Doom 3 en consoorten..).
Voor dit alles ben ik op zoek naar een krachtige multimedia laptop.
Mijn budget gaat tot max. 1800€.
Eerst en vooral heb ik de laptop niet dringend nodig aangezien deze enkel en alleen
voor persoonlijk gebruik zal zijn, dus niet voor m'n werk. M.a.w. ik kan gerust nog een aantal
maanden wachten todat ik over ga tot aankoop. Ook zal dit m'n eerste laptop worden,
vooral een vervanging van mijn huidige vaste pc.
Aangezien ik mij niet echt in het laptop wereldje begeef weet ik niet precies welke hiervoor
in aanmerking komen.
Ik let vooral op duurzaamheid, service en langdurige werking zonder voeding.
Voorlopig heb ik m'n ogen gefixeerd op een Deel laptop namelijk de Inspiron 9300 met een
17" scherm wat voor mij een pluspunt is. Voordeel van Dell is dat je op hun site de laptop
kan configureren naar uw noden en wensen. Dit heb ik tot nogtoe niet gezien bij andere
fabrikanten.
De configuratie dat ik voor ogen heb is als volgt:
CPU: Intel® Pentium® M Processor 750 (1.87 GHz, 2MB L2 Cache, 533MHz FSB)
SCHERM: 17" WXGA+ LCD Display
GEHEUGEN: 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512) (belangrijk voor 3D renderen)
FX kaart: 256MB NVIDIA® GeForce™ 6800 Go
HDD: 60GB Ultra ATA/100 (7200 rpm)
nog enkele technische gegevens:
- # Intel® Centrino™ Mobile Technologie
- # Uitgerust met Microsoft® Windows® XP Besturingssysteem
- # Intel® 915PM Chipset
- # One type I or Type II PC Card slot
- # Internal 56Kbps V.92 modem
- # Internal 10/100 Mbps Ethernet LAN
- # Ports: VGA, DVI-D, S-video out, 6x USB 2.0, IEEE 1394 (Firewire),
RJ-11, RJ-45, Integreted SD Card reader - # High quality audio system with built-in speakers
- # Dell Keyboard met Touchpad
- # Lithium Ion 53WHr (6 cell) batterij
- # Sleeker, stylish Inspiron design in arctic silver and white
Ik heb de topic hier op tweakers ivm. de Inspiron 9300 deels bekeken en de reacties zijn blijkbaar
zeker positief. Natuurlijk zal er hier en daar wel een min punt aan verbonden zijn maar dit zal wel
iedere laptop hebben.
Graag had ik geweten ofdat er nog andere laptops waren die in aanmerking kunnen komen?
Natuurlijk staat de pc wereld niet stil maar loont het de moeite om nog enkele maanden af te wachten (3-6maand) totdat er opnieuw een sterke prijsdaling op laptops is?
Wacht ik beter totdat nieuwe technologieën opkomen? (hyperthreading?)
Als ik nu een laptop aanschaf weet ik dat binnen enkele maand dezelfde machine merkelijk goedkoper wordt, dit is op de dag van vandaag in dit wereldje vanzelfsprekend, maar ik wil niet het gevoel hebben van *damn* had ik maar 6maand gewacht...
Dit was het zowat. Ik hoop dat jullie zo vriendelijk willen zijn om hierop te reageren zodat ik
al dan niet kan concluderen om een laptop aan te schaffen of om nog wat af te wachten.
Alvast bedankt!
Wouter