Call Of Duty gameserver op Win2003

Pagina: 1
Acties:

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

Topicstarter
Beste mensen,

Ik wil op een Windows 2003 server machine een tweetal Call of Duty gameservers draaien. Nu klinkt dit veel makkelijker dan het is eiglijk. Ik wil namelijk niet de cds ( die ik overigens meer maal origneel in mijn bezit heb) erindoen om het op gebruikelijke manier te installeren, dit ivm server policys. En je kan een spel maar 1x installeren en ik meot meerdere servers runnen.

Ik ben wel degelijk bewust van hoe je een CoD server start met de cmdline arguments dat is geen probleem, maar dat werkt alleen als je het al hebt geinstalleerd. Bij Mohaa kon je gewoon de mapje kopieren, nieuwe snelkoppeling en je arguments binden en het liep! Aangezien eht nogsteeds de Q3 engine is moet het wel gewoon werken toch ?

iemand een idee ? Google levert weinig op, of het gaat om oplossingen die zeggend at je een full install moet doen.

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:05
Heb je uberhaupt al geprobeert om de map te kopieren?

Heeft CoD anders misschien een dedicated server package die je kan downloaden. Ik weet dat bijv UT2004 dat heeft.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:25
En als je een image van de cd maakt, en dit met daemon tools mount?

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-12 21:55
Ik heb een dedicated CoD:UO (United Offensive) server draaien op een win2k (pro) bak, ik weet niet 100% zeker of kopieren van de map naar je server wel/niet gaat lukken.
Ik heb dit persoonlijk wel geprobeerd, maar toen wou het niet werken, waarna ik dacht dat het op die manier dus niet lukte. Toen volledige instalatie gedaan, waarna ik nogsteeds het zelfde probleem had.
Na wat proberen bleek het, dat je zelfs om de dedicated server te kunnen draaien, Direct-X 9 moest hebben :X, deze ook geinstaleerd, en nu werkt het perfect.

zie ook: Dedicated Windows CoD Server Setup Guide, Noob Level - Step by Step
Op die site ( www.codboards.com ) kun je soieso erg veel handige info terug vinden.

[ Voor 1% gewijzigd door Mafioso op 05-06-2005 02:30 . Reden: typo ]

• funkflex

funkflex

The real funkflex !

Topicstarter
Leek me eiglijk vanzelf sprekend dat ik eerst zelf het een en ander heb geprobeerd voordat ik hier om hulp kwam zoeken.

-Ja ik heb geprobeerd de map te kopieren

Daemontools is dus geen optie he, ik maak dan gewoon een installatie dat is wat ik juist NIET wil/mag. Kon ik dan netzogoed de cd erin rammen.

Als je nou zelf eens goed leest gaat de tutorial van codboards over een Installatie, dus je kan maar 1 server pe rmachine draaien, je kan zeker als hell niet de bestanden gebruiken om meerdere servers ervanaf te draaien want als 1 crasht dan crashen ze allemaal!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
m0n0 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 12:12:
Als je nou zelf eens goed leest gaat de tutorial van codboards over een Installatie, dus je kan maar 1 server pe rmachine draaien, je kan zeker als hell niet de bestanden gebruiken om meerdere servers ervanaf te draaien want als 1 crasht dan crashen ze allemaal!
:?

je kan MAKKELIJK meerdere servers per machine draaien
gewoon aantal config bestanden aanmaken, snelkoppeling maken van codmp.exe
Dan eigenschappen en (bijv) volgende binds erachter:

+set dedicated 3 +exec config1.cfg +map_rotate +set net_port "28960" +set sv_maxclients 12

zo kun je meerdere snelkoppelingen maken en opstarten, je kan makkelijk 1 server sluiten zonder dat de rest ook afsluiten e.d.

mocht het je niet lukken kijk dan in me sig O-)

[ Voor 5% gewijzigd door DutchTSE op 05-06-2005 12:32 ]

• funkflex

funkflex

The real funkflex !

Topicstarter
Hoe geef jij elke server dan ftp toegang ? Nu hebben gebruikers gedeelde bestanden ( op de cfg na dan ) Wat als 1 persoon een mod wilt installeren ?

Was het maar zo mooi als met de hldsupdatetool :|

Pagina: 1