Toon posts:

[ActionScript]Probleem met inladen XML

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zodra er HTML opmaakt in mijn xmltekst zit, wordt mijn xml file niet volledig ingelezen.
Heeft iemand een idee hoe dit komt?

Mijn XML
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?>
<sitevulling>

<taal>
        <pag>
            <tekst>
                <font size='15'><b>Welkom bij re<font color='#FF0000'>X</font>op</b></font><br><br>Elk modern bedrijf beseft dat het beheersen van de kosten en het verhogen van de omzet een must zijn om gezien de economische evoluties concurrentieel te blijven.<br /><br />Van frituur tot beursgenoteerd industriebedrijf,het behoort tot de klanten van re<font color='#FF0000'>X</font>op.<br /><br />In een vernieuwende formule brengen wij U een TOTAALOPLOSSING voor <b>kostenreductie en verkoopsbevordering</b>.
            </tekst>
            <movie>
                m2
            </movie>
        </pag>
...............................(loopt nog een stukje door))
        </taal>

</sitevulling>

Mijn AS
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
function PreloadTXT() {
    menuXml = new XML();
    menuXml.ignoreWhite = true;
    menuXml.load("text.xml");
    menuXml.onLoad = function(success) {
        if (success) {
            TaalXmlNodes = this.firstChild.childNodes;
            trace(this);
            _root.txtArray = new Array();
            txtArray = _root.txtArray;
            //Array opvullen
            for (var x = 0; x<4; x++) {
                txtArray.push(new Array());
                PaginaXmlNodes = TaalXmlNodes[x].childNodes;
                for (var y = 0; y<9; y++) {
                    PaginaContentXmlNodes = PaginaXmlNodes[y].childNodes;
                    txtArray[x].push(new Array());
                    txtArray[x][y][1] = PaginaContentXmlNodes[0].childNodes;
                    txtArray[x][y][2] = PaginaContentXmlNodes[1].childNodes;
                }
            }
        }
    };
}

Output van de Trace:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?><sitevulling><taal><pag><tekst><font size="15"><b>Welkom bij cv<font color="#FF0000">X</font>cv</b></font><br><br>Elk modern bedrijf beseft dat het beheersen van de kosten en het verhogen van de omzet een must zijn om gezien de economische evoluties concurrentieel te blijven.<br /><br />Van frituur tot beursgenoteerd industriebedrijf,het behoort tot de klanten van cv<font color="#FF0000">X</font>xc.<br /><br />In een vernieuwende formule brengen wij U een TOTAALOPLOSSING voor <b>kostenreductie en verkoopsbevordering</b>.</br></br></tekst></pag></taal></sitevulling>

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

AS is clientside en hoort dus in Webdesign & Graphics, zoals je ook had kunnen lezen in HTML, CSS, JavaScript, Flash en Director topics *12-05*. :)

PW>>WG

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

ik snap je probleem niet, hij geeft toch gewoon je XML weer in je trace

offtopic:
waar slaat deze regel precies op?
_root.txtArray = new Array();
txtArray = _root.txtArray;

als je wil dat txtArray alleen binnen de functie geld moet je hem this.txtArray() noemen en niet eerst op _root plempen, nu heb je er eigenlijk 2 ;)

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
1- Sorry voor posten in verkeerde groep

2- Nee, niet mijn volledige xml wordt getraced, zo staan bijvoorbeeld de <movie> tags er niet in (de xmlfile is trouwens veel langer dan wat hier gepost staat, ik heb wat puntjes gezet op de plaats waar ik geknipt heb

Verwijderd

er staat taal -> pag -> tekst
die worden afgesloten (vanuit de flash xml parser gezien)
zelfs de font tag wordt afgesloten (immers ziet ie niet het verschil tussen een door jou bedoelde xml tag en een door jou bedoelde html tag, althans dat denk ik.

die breaks echter worden niet afgesloten... dus de XML file is niet valid, waardoor de interpreter het niet meer snapt zo rond de movie tags ;)
(misschien is het complete onzin wat ik nu zeg maar ik ben niet helemaal fris meer)

sorry ik zie dat er wel </br> staat... dan weet ik het ook ff niet maar het zal wel zoiets zijn, verkeerd geneste tags ofzo
code:
1
2
3
4
<taal>
        <pag>
            <tekst>
                <font size='15'><b>Welkom bij re<font color='#FF0000'>X</font>op</b></font><br><br>

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 01:19 ]

Verwijderd

Ik denk dat het komt omdat je allemaal html tags binnen <tekst> hebt staan. Probeer het eens zo?

code:
1
2
3
<text>
  <![CDATA[<font size="15"><b>Welkom bij re<font color="'#FF0000">X</font>op</b></font><br><br>Elk modern bedrijf beseft dat het beheersen van de kosten en het verhogen van de omzet een must zijn om gezien de economische evoluties concurrentieel te blijven.<br /><br />Van frituur tot beursgenoteerd industriebedrijf,het behoort tot de klanten van re<font color="#FF0000">X</font>op.<br /><br />In een vernieuwende formule brengen wij U een TOTAALOPLOSSING voor <b>kostenreductie en verkoopsbevordering</b>]]>
</text>

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

<![CDATA[ ...
wat is dat nou weer voor rare constructie, een tag met een tag erin ofzo?
echt nog nooit gezien :)

* XangadiX gaat meteen kijken of het werkt!

Stoer; Marduq

Verwijderd

XangadiX schreef op zondag 05 juni 2005 @ 14:56:
[...]

wat is dat nou weer voor rare constructie, een tag met een tag erin ofzo?
echt nog nooit gezien :)

* XangadiX gaat meteen kijken of het werkt!
Text that is meant to be interpreted as containing no XML markup. All characters are taken literally, which means the < character is not interpreted to indicate the start of an XML element, and the & character is not interpreted as the start of an entity reference.
http://www.w3schools.com/xml/xml_cdata.asp
Pagina: 1