PC Boot niet/crasht bij booten

Pagina: 1
Acties:

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-08 12:11
Ik heb sinds vandaag een leuk nieuw systeempje gekocht.

Specs:

DVD ROM 16x Speler
DDRAM 512Mb PC3200 400MHz (x2)
HDD 160Gb 7200rpm 8Mb cache
WLAN 54Mb PCI kaart
Voeding 350 Watt ATX
AMD Athlon64 3000+ sock 939
Asus MB A8N-SLI 939 AMD Athlon
VGA ATI X600 PRO 256Mb PCI-E

Het Probleem is als volgt.

Ik heb verschillende windows versies/cd's geprobeert. Allemaal geven ze veel lees errors waarna ze een leuk blauw scherm vertonen waar ik geen chocola van kan maken.

Gebruikte versies:

Windows 2000 - kon op 2 verschillende cd's een bestand niet vinden
Windows XP - kon veel bestanden niet van de cd lezen en gaf constant blauw scherm.

Toen was ik er een beetje zat van en heb ik de HDD in een andere PC gestopt om vervolgens zonder problemen Windows XP te installeren. Toen heb ik de HDD weer terug in mijn andere PC gestopt.

Weer een blauw scherm bij booten.

Aan de temperatuur zal het niet liggen want die is 46 graden constant.

Ik weet het niet meer, iemand een idee waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt :D

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-07 23:44
Ik denk dat het aan je geheugen kan liggen. Test het met memtest86:

- Download deze zip http://www.memtest86.com/memtest86-3.2.iso.zip en pak deze uit.
- Brand het ISO bestand met een brandprogramma naar een lege cd
- Start op deze cd op in je pc
- Laat hem even een tijdje testen

Verwijderd

Als je windows op je hd installeert op een andere pc,is die gebonden aan die hardware. Je moet hem in je huidige setup installeren.
Dus ergens een goed windows cd'tje lenen.

Is het een s-ata hd, dan moet je extra drivers installeren (F6 tijdens windows cd boot)

• HMS
Het is geen SATA HDD gewoon IDE dus daar ligt het ook niet aan.

/edit:

Hmm, na 1 minuut testen ongeveer 2000 errors :(

Dat word nieuw geheugen lijkt mij :\

[ Voor 45% gewijzigd door HMS op 04-06-2005 23:57 . Reden: nieuwe info ]

• HMS
ben ik verzekerd van een goede werking als ik er geheugen instop die in het Mobo boekje als Qualified vendors worden aangegeven ?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:35

Wildfire

Joy to the world!

HMS schreef op zondag 05 juni 2005 @ 13:54:
ben ik verzekerd van een goede werking als ik er geheugen instop die in het Mobo boekje als Qualified vendors worden aangegeven ?
Nee. Al heb je het beste A-merk wat er is, ook dat geheugen kan brak zijn.

Komt nog eens bij dat er ook nog een kans is dat de geheugencontroller in de Athlon 64 niet helemaal fris is, dan kun je dus ook problemen krijgen. Of de geheugenbankjes op het mobo zelf, die kunnen ook niet helemaal fris zijn.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• HMS
Ik heb het geheugen wat ik gekocht heb in een andere pc gestopt (een P4tje) en toen weer de memtest gedaan. Geen errors dit keer.

Ik heb gelezen dat mijn mobo kieskeurig is qua geheugen (ervaringen topic :+) en ga maandag nieuw geheugen halen (Kingston). En dan nog een keer kijken of het werkt :)

bedankt voor jullie reacties alvast het heeft erg geholpen ! _/-\o_

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:32
Probeer het dan eens op 333 MHz te draaien, dan kun je wellicht al even er mee werken :)

• HMS
mad-dog schreef op zondag 05 juni 2005 @ 14:55:
Probeer het dan eens op 333 MHz te draaien, dan kun je wellicht al even er mee werken :)
omg, het schijnt ook nog te werken ook :|. enig idee hoe dit kan ? waarom werkt het niet op 400mhz ?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:35

Wildfire

Joy to the world!

HMS schreef op zondag 05 juni 2005 @ 15:26:
[...]

omg, het schijnt ook nog te werken ook :|. enig idee hoe dit kan ? waarom werkt het niet op 400mhz ?
Let goed op de plaatsing in de geheugenbankjes. Controleer je handleiding. Het hangt er vanaf hoe je het plaatst, op sommige combinaties is alleen 333mhz beschikbaar en als je dan toch 400mhz probeert te draaien gaat het niet echt lekker.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• HMS
ik heb 2 bankjes van 512 mb, en die mogen er maar op 1 manier in gezet worden. Op A1 en B1. en als je er 1 inzet moet het bankje in B1. Ik heb ze op A1 en B1 geplugt.

Ik heb alles gecheckt, het geheugen is DDR-400 (PC3200) en mijn mobo kan ook DDR-400 aan.

Best raar dat het op 333 mhz vlekkeloos werkt :?

Verwijderd

HMS schreef op zondag 05 juni 2005 @ 14:52:
Ik heb het geheugen wat ik gekocht heb in een andere pc gestopt (een P4tje) en toen weer de memtest gedaan. Geen errors dit keer.

Ik heb gelezen dat mijn mobo kieskeurig is qua geheugen (ervaring topic :+) en ga maandag nieuw geheugen halen (Kingston). En dan nog een keer kijken of het werkt :)

bedankt voor jullie reacties alvast het heeft erg geholpen ! _/-\o_
Ik zou zelf geen Kingston geheugen kopen icm dit moederbord, ik heb zelf enkele weken geleden ook een aantal nieuwe onderdelen gekocht waaronder een Asus A8N-SLI met Kingston geheugen en dat gaf blauw scherm na blauw scherm. Bij informatique verkopen ze nu zelfs dit moederbord niet meer samen met het Kingston geheugen. Ik heb nu Dane-Elec erin zitten, werkt perfect.

• HMS
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 17:37:
[...]

Ik zou zelf geen Kingston geheugen kopen icm dit moederbord, ik heb zelf enkele weken geleden ook een aantal nieuwe onderdelen gekocht waaronder een Asus A8N-SLI met Kingston geheugen en dat gaf blauw scherm na blauw scherm. Bij informatique verkopen ze nu zelfs dit moederbord niet meer samen met het Kingston geheugen. Ik heb nu Dane-Elec erin zitten, werkt perfect.
welk model / snelheid / type? weet ik wat ik moet kopen :-)

en nog een ander vraagje:

Bij een amd64, moet je dan de hele boven kant van koelpasta voorzien (dun laagje) ? of alleen een klein beetje op 1 plek ?:X

De processor ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://pics.gate2prices.dk/hardware/H016267.jpg

/edit:

hmm ben bij mijn winkels beetje gelimiteerd in keus aan geheugen.

Ik kan kiezen tussen deze merken (anders moet ik bestellen):

Kingston
OEM geheugen
Infineon
Twinmos
Corsair
Valueselect

OEM valt voor mij zoiezo al af.

[ Voor 37% gewijzigd door HMS op 05-06-2005 21:00 ]

• HMS
nu ik zie dat Kingston wordt afgeraden ga ik OF voor Corsair of voor Value Select.

Iemand ervaringen hiermee ?

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-08 15:39

Hoogie2004

Whohooooo

kan aan mij liggen, maar is de valueselect geen reeks van corsair?

Chad: Private Cycling Coach | Strava

• HMS
dat zou nog wel heel goed kunnen. Ik zie het niet, staat ook niet op de site :) even googlen dan maar :)

edit 1:

inderdaad Value Select is van Corsair :)

[ Voor 21% gewijzigd door HMS op 06-06-2005 18:03 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Twinmos schijnt ook goed te zijn...

Verwijderd

Kan 1 reepje geheugen wel op 400MHz lopen? Overigens hoef je niet perse het geheugen in B1 te stoppen met 1 reepje. Bij mij heeft 1 bankje ook wel een speciale kleur die je dan zou moeten gebruiken met 1 reep geheugen, maar het werkt ook best in slot 1 of 3. Probeer dus ook even slot 1 & 3 (of A & C als ze zo heten)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 15:16 ]

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

value select van corsair nemen!!
niet duur en wel degelijk betrouwbaar.
Draait in mijn asus op T1 in dual channel.
Geen twinmos, die doen het vaak, maar ook vaak niet ;) .

[ Voor 21% gewijzigd door chrisstructor op 07-06-2005 20:19 ]

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

Pagina: 1