[Opnemen] Wat je hoort opnemen

Pagina: 1
Acties:

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb mijn stereo op mijn SB Live 5.1 aangesloten (via line-in van de SB Live 5.1). Na veel afstellen geeft dit heel net geluid via mijn 5.1 luidsprekers (aangesloten op de uitgangen van de SB Live 5.1). Nu neem ik dit geluid op als WAV file (44.1 KHz, 16-bit), maar als ik dit dan terug-speel klinkt het geluid heel anders (zacht vooral, maar ook kwalitatief minder). Nouw heb ik al het een en ander geprobeerd, maar niks werkt.

Specificaties:
Kaart: SB Live 5.1
Software: Audacity

Wat heb ik al geprobeerd?
-> geluidsinstellingen allemaal op maximaal zetten (via sndvol32 zowel bij opnemen als afspelen)
-> andere opneem instellingen bij Audacity (96 Khz/32-bit float)
-> andere "opneem bron" ingesteld (via sndvol32 en via de software)
-> met windows geluidsrecorder opnemen (zelfde verhaal)

Het is dus de bedoeling dat wat ik hoor via mijn PC 5.1 speakers bij het afspelen op mijn stereo, opgenomen wordt en dan weer net zo klinkt alsof ik het via mijn stereo afspeel.

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Het klinkt alsof het niet aan de manier van opnemen ligt, maar aan de manier van afspelen/luisteren van muziek.
Mijn vermoeden is dat je geen puur geluid afspeelt, maar het enhanced. Ik zie dat je een Sb Live hebt, heb je misschien iets van eax-setting aanstaan, of hoe die dingen ook heten? Zodat het geluid wat je hoort, voller klinkt dan dat het actually is.

Mocht dat niet het geval zijn, raad ik je aan om eens op te nemen met Wavelab, dat gebruik ik zelf zowat dagelijks, en daarmee kun je uitstekende opnames maken.
Mocht het resultaat dan nog steeds niet bevallen, kun je altijd wavelab nog gebruiken om het geluid te boosten om het zo maar eens te zeggen.

Time is never wasted when you're wasted all the time.