Apple benchmarks?

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Ik wil me dus binnekort ook gaan wagen aan een apple. Nu heb ik een paar opties op het oog:

-Een apple mini
-2de hands G4 / G3
-2de hands nog ouder
-2de hands dual iets.

Nu shrok ik best wel van de prijzen. Zeker 2de hands. Ik weet niet hoe bijvoorbeeld een dual G4 400 mhz presteert in bijvoorbeeld video / audio bewerking en divx/xvid weergave (of is dat niet mogelijk???) ivm een single g4 of een 1ghz G4 van de mini.

Verder zag ik een performa 9500 staan met dual 180mhz. Kan ik hier nog wat van verwachten of is dit een no go?

Die dual cpu lijkt me namelijk erg interessant ivm snelheid, etc.

Zijn er ergens benchmarks te zien van veel apples? (ook met oude apples)

if broken it is, fix it you should

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

http://ladd.dyndns.org/xbench/compareindex.xhtml
Even de search gebruiken en je kan bijna elke Apple vergelijken.

</onzin>

Verwijderd

elgringo schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 22:59:
Ik wil me dus binnekort ook gaan wagen aan een apple. Nu heb ik een paar opties op het oog:

-Een apple mini
-2de hands G4 / G3
-2de hands nog ouder
-2de hands dual iets.

Nu shrok ik best wel van de prijzen. Zeker 2de hands. Ik weet niet hoe bijvoorbeeld een dual G4 400 mhz presteert in bijvoorbeeld video / audio bewerking en divx/xvid weergave (of is dat niet mogelijk???) ivm een single g4 of een 1ghz G4 van de mini.

Verder zag ik een performa 9500 staan met dual 180mhz. Kan ik hier nog wat van verwachten of is dit een no go?

Die dual cpu lijkt me namelijk erg interessant ivm snelheid, etc.

Zijn er ergens benchmarks te zien van veel apples? (ook met oude apples)
Ik zou niet van die hele oude meuk kopen hoor, dan is je eerste Apple ervaring waardeloos en dat zou zonde zijn. Dual is fijn als je graag meerdere zware dingen tegelijk doet of apps gebruikt die 2 procs kunnen gebruiken. Het is niet zo dat het systeem net zo snel is als eentje met 1 processor op 2x de kloksnelheid van een van de twee procs. Dat zou leuk zijn maar zo werkt het niet.

180mhz lijkt me een modelletje dat al lang ergens boven de eeuwige Apple jachtvelden zou moeten zweven. Een dual G4 richting de 1Ghz of meer per proc is leuk maar je kan je afvragen of een single iMac G5 1.8Ghz of 2.0Ghz niet al veel sneller is.