Toon posts:

[XP] Desktop is leeg - explorer start niet meer*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik start Xp home laad alles maar blijft op desktop hangen en gaat niet verder dan de wallpaper.
Ik zie geen icoontjes of start balk, ik kan alleen met ctrl+alt+del de task oproepen verder niks.
ik heb explorer gestart via taakbeheer dan zie ik de start balk een halve seconde dan is alles weer leeg hetzelfde bij veilige modus daar startie explorer niet eens omdat het natuurlijk een beperkte opstart is.

ik zou niet weten wat het is.... ik heb het ooit eerder gehad en 1 voor 1 taken beeindigd in het geheugen en hij kwam weer maar dit is een ander geval.... wie kan me helpen?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:44

Thandor

SilverStreak

Bekijk eens of je spyware/virussen (o.i.d.) in je taakbeheer hebt staan ?
Probeer ook een op te starten in veilige modus :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als hij zelfs in safemode geen explorer start zit er iets goed mis, gezien dat de shell is van windows en op zich altijd geladen zou moeten worden.

ik zou eens een rienstall proberen en dan eens scannen op beestjes.

Verwijderd

Topicstarter
ja idd ik denk dat ik een backupje moet maken van de benodige files en dan windows er opnieuw in... weet geen andere oplossing....

ja heb vage namen gezien in de taakbeheer maar na het beeindigen van die taak gebeurt er niks..

Verwijderd

En als je als guest, admin, of andere gebruiker inlogt?

Verwijderd

Topicstarter
alle gebruikers heb ik geprobeerd maar niks werkt....

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04 14:55
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2005 @ 22:45:
bij veilige modus daar startie explorer niet eens omdat het natuurlijk een beperkte opstart is.
Ook in veilige modes MOET deze werken, explorer = windows, heel windows is om explorer heen gebouwt.

Zoals de meesten aanbevelen, backuppen en opnieuw installeren, gevolgd door een scan op beestjes, paarden, virussen

Verwijderd

Topicstarter
hij gaf een error datie hem niet kon starten zal morgen weer eens kijken...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke error gaf hij precies? :)
Wat heb je voor het laatst gedaan voordat je deze error kreeg? :)
Kan je wel een cmd.exe starten? :)
Kan je wel een iexplore starten en bv. een anti-spyware tool downloaden? :)

Verwijderd

Topicstarter
hmmzz wat voor error precies... kan nu even niet op die pc want ben bij me vriendin..
het laatste wat er was gedaan op die pc was het scannen van de pc met hitman/norton anti virus...
en surfen..
je kan wel een cmd opstarten maar niet alles... regedit.exe kon hij bijv wel starten.
explorer.exe doetie niet ik zie 1 sec de start balk dan istie weer weg geflitst.
ik zou hitman nog kunnen proberen te starten....
Pagina: 1